Strona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to dane tekstowe, zapisywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Wykorzystywane są one do prawidłowego funkcjonowania serwisu, gromadzenia informacji statystycznych o odwiedzających oraz obsługi udogodnień dla zalogowanych użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Ustawienia obsługi plików cookies można zmienić w swojej przeglądarce. Brak zmian tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych na stronie cookies.

Pokaż/Ukryj panel boczny
×
  • Opis
  • Notatki
  • Tytuł: Implementation intentions speed up young adults’ responses to prospective memorytargets in everyday life
  • Autor/Autorzy:
    • Kaja Szarras-Kudzia (Autor)
    • Anna Niedźwieńska (Autor)
  • Nazwa czasopisma: PLoS One
  • Rok: 2022
  • ISSN: 1932-6203
  • DOI: 10.1371/journal.pone.0260856
  • Adres www:: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0260856
  • Strony od-do: 1-17
  • Język: angielski
  • Abstrakt: Prospective memory (PM), which is the ability to remember to do something in the future, is vitally important for successful everyday functioning. Although young adults demonstrate high PM abilities in laboratory settings, their abilities to complete intended actions in naturalistic settings are surprisingly low. The present study tested the effectiveness of various encoding techniques in improving young adults’ performance in everyday life. Ninety-two participants were asked to remember to take photographs of receipts for a duration of seven days. The task instructions were either given alone or followed by: (a) the if-then statement, (b) visualising the task, or (c) the combination of the if-then statement plus visualisation. The if-then statement alone significantly speeded up responses to the prospective memory targets, i.e., less time elapsed between getting a receipt and taking a photograph of it. With no effect of the if-then statement on the proportion of correct PM responses, the results may suggest that the if-then statement strengthened the PM cue-intention association but did not influence the PM cue saliency.
  • Dyscyplina: filozofia