Wykorzystanie portfolio w pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym
Description
- Tytuł: Wykorzystanie portfolio w pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym
- Autor/Autorzy: Agnieszka Kaczor (Autor)
- Nazwa czasopisma: Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
- Rok: 2021
- ISSN: 1896-2327
- DOI: 10.35765/eetp.2021.1663.06
- Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/1944
- Strony od-do: 79-94
- Język: polski
- Abstrakt:
- Artykuł przedstawia zalety portfolio dla rozwoju kompetencji wpisujących się w postulaty zrównoważonego rozwoju. Przedstawiono wyniki analizy jakościowej treści projektów mających na celu opracowanie założeń organizacyjnych związanych z przygotowaniem portfolio przez dzieci z klas I-I. Projekty zostały przygotowane przez uczniów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wyniki przeprowadzonych analiz, przedstawione w odniesieniu do sześciu kategorii interpretacyjnych, wskazują, że portfolio można postrzegać jako skuteczny sposób kształcenia kompetencji związanych z ideą edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju na poziomie pierwszego etapu edukacyjnego.
- The article presents the advantages of a portfolio for the development of competences that fit into the postulates of sustainable develop-ment. It presents the results of a qualitative analysis of the content of projects aimed at developing organizational assumptions related to the preparation of portfolios by children from grades 1 to 1. The proj-ects were prepared by students of preschool and early school pedago-gy. The results of the conducted analyses, presented with reference to six interpretative categories, indicate that a portfolio can be seen as an effective way of training competences related to the idea of education for sustainable development at the level of the first educational stage.
- Dyscyplina: pedagogika
MARC
- 002 a Wykorzystanie portfolio w pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym
- 003 a Agnieszka Kaczor (Autor)
- 004 a Oryginalny artykuł naukowy
- 006 a Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
- 008 a 2021
- 011 a 1896-2327
- 013 a 10.35765/eetp.2021.1663.06
- 014 a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/1944
- 015 a 79-94
- 017 a polski
- 019 a Artykuł przedstawia zalety portfolio dla rozwoju kompetencji wpisujących się w postulaty zrównoważonego rozwoju. Przedstawiono wyniki analizy jakościowej treści projektów mających na celu opracowanie założeń organizacyjnych związanych z przygotowaniem portfolio przez dzieci z klas I-I. Projekty zostały przygotowane przez uczniów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wyniki przeprowadzonych analiz, przedstawione w odniesieniu do sześciu kategorii interpretacyjnych, wskazują, że portfolio można postrzegać jako skuteczny sposób kształcenia kompetencji związanych z ideą edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju na poziomie pierwszego etapu edukacyjnego.
- 020 a The article presents the advantages of a portfolio for the development of competences that fit into the postulates of sustainable develop-ment. It presents the results of a qualitative analysis of the content of projects aimed at developing organizational assumptions related to the preparation of portfolios by children from grades 1 to 1. The proj-ects were prepared by students of preschool and early school pedago-gy. The results of the conducted analyses, presented with reference to six interpretative categories, indicate that a portfolio can be seen as an effective way of training competences related to the idea of education for sustainable development at the level of the first educational stage.
- 966 a pedagogika
- 985 a Wydział Pedagogiczny
- 985 b Instytut Nauk o Wychowaniu
Dublin Core
Indexes
- Title: Wykorzystanie portfolio w pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym
- Author: Agnieszka Kaczor (Autor)
- Journal: Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
- Date: 2021
- Discipline: pedagogika
- Structure:
- Language: polski
Files
Kaczor_Wykorzystanie portfolio.pdf (146 KB)
- Licence: CC BY-ND 4.0
- Text version: Final published
- Availability: Public