Założone a pożądane kompetencje menedżerów. Wstępne wyniki badań w branży hotelarskiej = Between assumed and desired competences of managers. Preliminary results of research in the hotel industry

Collection
Article
Download bibliographic description

Description

  • Tytuł: Założone a pożądane kompetencje menedżerów. Wstępne wyniki badań w branży hotelarskiej = Between assumed and desired competences of managers. Preliminary results of research in the hotel industry
  • Autor/Autorzy:
  • Nazwa czasopisma: Edukacja Ustawiczna Dorosłych. Polish Journal of Continuing Education
  • Rok: 2020
  • ISSN: 1507-6563
  • DOI: 10.34866/czef-da55
  • Adres www:: https://oaji.net/articles/2021/2718-1612354844.pdf
  • Strony od-do: 121-130
  • Język: polski
  • Abstrakt:
    • Kształtowanie i realizacja polityki szkoleniowej w przedsiębiorstwie przynosi korzyści organizacji, wspomagając proces budowania pozytywnego wizerunku i pozycji na konkurencyjnym rynku. Jednocześnie szkolenia pozwalają pracownikowi podnosić swoją wartość na rynku pracy, a co za tym idzie wpływać na wzrost motywacji pracownika. Organizacja oparta na wiedzy, jak również funkcjonowanie w ramach organizacji „pracowników wiedzy” wiąże się z odmiennym spojrzeniem na kwestie kompetencji czy zmianami charakteru pracy kadry menedżerskiej. Istotną rolę odgrywa kształtowanie kapitału pracowniczego traktowanego jako aktywa o charakterze strategicznym. Jednym z ważnych elementów w tym procesie pozostaje umiejętność zdobywania przez pracowników profesjonalnej wiedzy pozwalającej na rywalizowanie na konkurencyjnym rynku. Skuteczne zarządzanie oraz funkcjonowanie w tak konkurencyjnej gospodarce, jaką jest branża hotelarska, gwarantuje wykształcony menedżer, który potrafi wykorzystać wiedzę do podejmowania decyzji personalnych i gospodarczych. Ewoluujące warunki funkcjonowania na rynku usług hotelarskich wymagają dostosowania się do tych zmian poprzez edukację i ciągłe doskonalenie swoich umiejętności.
    • Implementing training policy in the enterprise brings unquestionable benefits to the organization. It usually supports the process of building a positive image and market position of the institution. At the same time, in-company training allows employees to increase their professional, and thus increase their motivation for work. A knowledge-based organization as well as the presence of “knowledge workers” within the organization involves a different view of competences i.e. the employee capital is perceived as strategic assets. During training employees acquire professional knowledge that enables effective company management in every industry, especially hotel industry. A well trained manager who makes apt personnel and economic decisions guarantees competitiveness. Changes on the hotel services market require adaptation through training and continuous improvement of skills.
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Założone a pożądane kompetencje menedżerów. Wstępne wyniki badań w branży hotelarskiej = Between assumed and desired competences of managers. Preliminary results of research in the hotel industry
  • 003 $b 0000-0002-5607-6974
  • 003 $a ANNA WALULIK (Autor)
  • 003 $a Krzysztof Brzostek (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Edukacja Ustawiczna Dorosłych. Polish Journal of Continuing Education
  • 008 $a 2020
  • 011 $a 1507-6563
  • 013 $a 10.34866/czef-da55
  • 014 $a https://oaji.net/articles/2021/2718-1612354844.pdf
  • 015 $a 121-130
  • 017 $a polski
  • 019 $a Kształtowanie i realizacja polityki szkoleniowej w przedsiębiorstwie przynosi korzyści organizacji, wspomagając proces budowania pozytywnego wizerunku i pozycji na konkurencyjnym rynku. Jednocześnie szkolenia pozwalają pracownikowi podnosić swoją wartość na rynku pracy, a co za tym idzie wpływać na wzrost motywacji pracownika. Organizacja oparta na wiedzy, jak również funkcjonowanie w ramach organizacji „pracowników wiedzy” wiąże się z odmiennym spojrzeniem na kwestie kompetencji czy zmianami charakteru pracy kadry menedżerskiej. Istotną rolę odgrywa kształtowanie kapitału pracowniczego traktowanego jako aktywa o charakterze strategicznym. Jednym z ważnych elementów w tym procesie pozostaje umiejętność zdobywania przez pracowników profesjonalnej wiedzy pozwalającej na rywalizowanie na konkurencyjnym rynku. Skuteczne zarządzanie oraz funkcjonowanie w tak konkurencyjnej gospodarce, jaką jest branża hotelarska, gwarantuje wykształcony menedżer, który potrafi wykorzystać wiedzę do podejmowania decyzji personalnych i gospodarczych. Ewoluujące warunki funkcjonowania na rynku usług hotelarskich wymagają dostosowania się do tych zmian poprzez edukację i ciągłe doskonalenie swoich umiejętności.
  • 020 $a Implementing training policy in the enterprise brings unquestionable benefits to the organization. It usually supports the process of building a positive image and market position of the institution. At the same time, in-company training allows employees to increase their professional, and thus increase their motivation for work. A knowledge-based organization as well as the presence of “knowledge workers” within the organization involves a different view of competences i.e. the employee capital is perceived as strategic assets. During training employees acquire professional knowledge that enables effective company management in every industry, especially hotel industry. A well trained manager who makes apt personnel and economic decisions guarantees competitiveness. Changes on the hotel services market require adaptation through training and continuous improvement of skills.
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Files

Walulik_Brzostek_Założone.pdf (285 KB)

  • Licence: CC BY 4.0
  • Text version: Final published
  • Availability: Published