Kompetencje wychowawcy świetlicy jako specyficznego miejsca wspomagania rozwoju Dziecka = Competencies of a Teacher Working in an Afterschool Club, Being a Specific Place Providing Support to a Child in Their Growth and Development

Collection
Article
Download bibliographic description

Description

  • Tytuł: Kompetencje wychowawcy świetlicy jako specyficznego miejsca wspomagania rozwoju Dziecka = Competencies of a Teacher Working in an Afterschool Club, Being a Specific Place Providing Support to a Child in Their Growth and Development
  • Autor/Autorzy: Agnieszka Kaczor (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
  • Rok: 2019
  • ISSN: 1896-2327
  • DOI: 10.35765/eetp.2019.1452.05
  • Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/1353
  • Strony od-do:
    • 77-91
    • 0.83
  • Język: polski
  • Abstrakt:
    • W niniejszym artykule przedstawiono teoretyczno-empiryczne rozważania na temat kompetencji wychowawców do pracy w świetlicy szkolnej. Zaprezentowano wyniki badań będące z jednej strony próbą oceny kompetencji wychowawców i nauczycieli pracujących w świetlicy szkolnej, miejscu wspomagania rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym, z drugiej strony stwarzające okazję do włączenia się wychowawców świetlicy w dyskusję nad kompetencjami potrzebnymi wychowawcy do pracy w świetlicy szkolnej. Prowadzone metodami jakościowymi (wywiad, zogniskowany wywiad grupowy) badania umożliwiły ukazanie przedmiotu badań w dwóch perspektywach: diagnostycznej i postulatywnej. Zamieszczony w artykule wykaz kompetencji wychowawcy świetlicy, wynikający wprost z wymagań miejsca, jakim jest świetlica szkolna, uzasadnia przekonanie o konieczności profesjonalnego kształcenia i doskonalenia zawodowego kadry wychowawców świetlic
    • In this article, theoretical-empirical considerations on the competences of teachers working in after-school clubs are presented. The author presents the research results being, on the one hand, the attempt to evaluate the competences of teachers working in after-school clubs as the places that are to support the child’s development, and, on the other hand, the inspiration for the discussion of after-school club teachers on the competences needed to work in such places. The research was carried out using qualitative methods (interview, focused group interview) and it made it possible for the author to present the research subject in two perspectives: diagnostic and postulative one. The list of competences of an after-school club teacher included in the article directly results from the requirements of the place and it confirms the conviction that it is necessary to educate teachers working in after-school clubs and improve their qualifications
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Kompetencje wychowawcy świetlicy jako specyficznego miejsca wspomagania rozwoju Dziecka = Competencies of a Teacher Working in an Afterschool Club, Being a Specific Place Providing Support to a Child in Their Growth and Development
  • 003 $a Agnieszka Kaczor (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
  • 008 $a 2019
  • 011 $a 1896-2327
  • 013 $a 10.35765/eetp.2019.1452.05
  • 014 $a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/1353
  • 015 $a 77-91
  • 016 $a 0.83
  • 017 $a polski
  • 019 $a W niniejszym artykule przedstawiono teoretyczno-empiryczne rozważania na temat kompetencji wychowawców do pracy w świetlicy szkolnej. Zaprezentowano wyniki badań będące z jednej strony próbą oceny kompetencji wychowawców i nauczycieli pracujących w świetlicy szkolnej, miejscu wspomagania rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym, z drugiej strony stwarzające okazję do włączenia się wychowawców świetlicy w dyskusję nad kompetencjami potrzebnymi wychowawcy do pracy w świetlicy szkolnej. Prowadzone metodami jakościowymi (wywiad, zogniskowany wywiad grupowy) badania umożliwiły ukazanie przedmiotu badań w dwóch perspektywach: diagnostycznej i postulatywnej. Zamieszczony w artykule wykaz kompetencji wychowawcy świetlicy, wynikający wprost z wymagań miejsca, jakim jest świetlica szkolna, uzasadnia przekonanie o konieczności profesjonalnego kształcenia i doskonalenia zawodowego kadry wychowawców świetlic
  • 020 $a In this article, theoretical-empirical considerations on the competences of teachers working in after-school clubs are presented. The author presents the research results being, on the one hand, the attempt to evaluate the competences of teachers working in after-school clubs as the places that are to support the child’s development, and, on the other hand, the inspiration for the discussion of after-school club teachers on the competences needed to work in such places. The research was carried out using qualitative methods (interview, focused group interview) and it made it possible for the author to present the research subject in two perspectives: diagnostic and postulative one. The list of competences of an after-school club teacher included in the article directly results from the requirements of the place and it confirms the conviction that it is necessary to educate teachers working in after-school clubs and improve their qualifications
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Files

Kaczor A_Kompetencje wychowawcy....pdf (264 KB)

  • Licence: CC BY-ND 4.0
  • Text version: Final published
  • Availability: Published