PLAYING WITH TIME, SPACE, AND NARRATIVE IN ARTURO PÉREZ REVERTE’S THE FLANDERS PANEL (LA TABLE DES FLANDRES)

Collection
Article
Download bibliographic description

Description

MARC

  • 002 a PLAYING WITH TIME, SPACE, AND NARRATIVE IN ARTURO PÉREZ REVERTE’S THE FLANDERS PANEL (LA TABLE DES FLANDRES)
  • 003 b 0000-0003-2220-0778
  • 003 a ANETA KLISZCZ (Autor)
  • 004 a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 a Załącznik Kulturoznawczy
  • 008 a 2020
  • 012 a 2392-2338
  • 013 a 10.21697/zk.2020.7.21
  • 014 a http://dx.doi.org/10.21697/zk.2020.7.21
  • 015 a 455-471
  • 017 a angielski
  • 020 a The article discusses hypertextuality as a composition dominant of Arturo Pérez Reverte’s The Flanders Panel (La table des Flandes). To achieve this aim it focuses on the relation between the novel and Borges’s oeuvre, but also its relation to crime fiction as such (in considering its involvement with different types of crime story). Also addressed is the question of impact of introducing different timelines and spatial planes on the composition of the novel.
  • 966 a nauki o kulturze i religii
  • 985 a Wydział Filozoficzny
  • 985 b Instytut Kulturoznawstwa

Dublin Core

Repozytorium Akademii Ignatianum w Krakowie, które jest częścią Portalu Pracowniczego zostało zrealizowane w ramach projektu „Program wzmocnienia potencjału dydaktycznego Uczelni na rzecz rozwoju regionalnego” POWR.03.05.00-00-ZR10/18 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.