Role and Meaning of Formation in Teacher Integral Development

Collection
Article
Download bibliographic description

Description

  • Tytuł: Role and Meaning of Formation in Teacher Integral Development
  • Autor/Autorzy:
  • Nazwa czasopisma: PAEDAGOGIA CHRISTIANA
  • Rok: 2018
  • ISSN: 1505-6872
  • DOI: 10.12775/PCh.2018.022
  • Adres www:: https://apcz.umk.pl/PCh/article/view/PCh.2018.022
  • Strony od-do:
    • 165-180
    • 0.94
  • Język: angielski
  • Abstrakt:
    • Celem artykułu jest ukazanie roli i znaczenia formacji w integralnym rozwoju nauczyciela. Można przyjąć, iż formacja stanowi jedną z fundamentalnych kategorii pedagogicznych wspomagających efektywny przebieg procesów edukacyjnych. Jest ściśle powiązana z integralnym wychowaniem. Kluczowym punktem formacji jest wnętrze osoby, gdzie ma ona swój początek. Domaga się silnego zaangażowania osoby. Najważniejszą rzeczą jest tu zrozumienie zamysłu formacji ze zwróceniem uwagi na aspekt duchowości, będącej źródłem wszelkiej aktywność zdeterminowanej aksjologicznie. W tym względzie zwłaszcza edukatorzy zajmujący się kształceniem nauczycieli nie mogą tak istotnego czynnika, postrzeganego w wymiarach: personalnym, pedagogicznym i zawodowym, zaniedbać. Biorąc pod uwagę fakt, iż poruszane zagadnienia związane z formacją nauczyciela nie są często podejmowane, temat artykułu wydaje się być uzasadniony. Metodą badawczą stosowaną w tym artykule jest analiza zgromadzonego materiału, która rodzi pewne implikacje zawarte w zakończeniu
    • The article is aimed at presenting the role and meaning of formation in teacher integral development. Formation can be treated as one of the fundamental pedagogical categories supporting the effective educational processes. It is tightly connected with integral upbringing. The key point in formation is the person’s in¬terior where the whole process starts. It needs a strong person’s commitment to it. However, an individual should, first of all, understand the whole concept of forma¬tion paying attention to spirituality which is the source of any activities determined axiologically. In particular, educators dealing with teacher education cannot neglect such crucial factors seen from three dimensions: personal, pedagogical and Profes¬sional. Considering the fact that the matters connected with teacher formation are not often undertaken, the theme of article seems justified. Hence, the method used in the article is the analysis of gathered materiał that bears some of the implications included in the conclusion
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Role and Meaning of Formation in Teacher Integral Development
  • 003 $b 0000-0001-5244-5966
  • 003 $a Grzegorz Zelek (Autor)
  • 003 $a MARIA SZYMAŃSKA (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a PAEDAGOGIA CHRISTIANA
  • 008 $a 2018
  • 011 $a 1505-6872
  • 013 $a 10.12775/PCh.2018.022
  • 014 $a https://apcz.umk.pl/PCh/article/view/PCh.2018.022
  • 015 $a 165-180
  • 016 $a 0.94
  • 017 $a angielski
  • 019 $a Celem artykułu jest ukazanie roli i znaczenia formacji w integralnym rozwoju nauczyciela. Można przyjąć, iż formacja stanowi jedną z fundamentalnych kategorii pedagogicznych wspomagających efektywny przebieg procesów edukacyjnych. Jest ściśle powiązana z integralnym wychowaniem. Kluczowym punktem formacji jest wnętrze osoby, gdzie ma ona swój początek. Domaga się silnego zaangażowania osoby. Najważniejszą rzeczą jest tu zrozumienie zamysłu formacji ze zwróceniem uwagi na aspekt duchowości, będącej źródłem wszelkiej aktywność zdeterminowanej aksjologicznie. W tym względzie zwłaszcza edukatorzy zajmujący się kształceniem nauczycieli nie mogą tak istotnego czynnika, postrzeganego w wymiarach: personalnym, pedagogicznym i zawodowym, zaniedbać. Biorąc pod uwagę fakt, iż poruszane zagadnienia związane z formacją nauczyciela nie są często podejmowane, temat artykułu wydaje się być uzasadniony. Metodą badawczą stosowaną w tym artykule jest analiza zgromadzonego materiału, która rodzi pewne implikacje zawarte w zakończeniu
  • 020 $a The article is aimed at presenting the role and meaning of formation in teacher integral development. Formation can be treated as one of the fundamental pedagogical categories supporting the effective educational processes. It is tightly connected with integral upbringing. The key point in formation is the person’s in¬terior where the whole process starts. It needs a strong person’s commitment to it. However, an individual should, first of all, understand the whole concept of forma¬tion paying attention to spirituality which is the source of any activities determined axiologically. In particular, educators dealing with teacher education cannot neglect such crucial factors seen from three dimensions: personal, pedagogical and Profes¬sional. Considering the fact that the matters connected with teacher formation are not often undertaken, the theme of article seems justified. Hence, the method used in the article is the analysis of gathered materiał that bears some of the implications included in the conclusion
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core