Time as a social and pedagogical concept
Description
- Tytuł: Time as a social and pedagogical concept
- Autor/Autorzy: Nataliia Seiko (Autor)
- Nazwa czasopisma: Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki. Edukacja, Rodzina, Społeczeństwo
- Rok: 2017
- ISSN: 2450-9760
- Adres www:: http://www.ers.byd.pl/userfiles/files/ZS%20nr%202.pdf
- Strony od-do:
- 183-192
- 0.57
- Język: angielski
- Abstrakt:
- W artykule zostały wyznaczone temporalne charakterystyki socjalizacji osobowości dziecka w zależności od treści, funkcji, strukturalizacji czasu jako wszechstronnego pojęcia charakteryzującego życie człowieka. Określono związek między czasem a pojęciami socjalnopedagogicznymi – „socjalizacja”, „instytut społeczny”, „adaptacja społeczna”. Ustalono temporalną treść głównych procesualnych charakterystyk socjalizacji osoby – działalności, myślenia, zachowania, komunikacji. Określono socjalno-pedagogiczne determinanty czasu w kilku teoriach naukowych – filozofii czasu, psychologii temporalnej, chronosocjologii.
- Temporal characteristics of a child’s socialization depending on the nature, functions and structuring of time as a universal category of human existence are defined in the article. The connection between time and key social and pedagogical concepts – socialization, social institution, social adaptation, agents and conductors of socialization – is determined. The temporal meaning of the key procedural characteristics of a person’s socialization – activities, thinking, behaviour and communication – is explicated. Social and pedagogical determinants of time in a few related scientific theories – the philosophy of time, temporal psychology, chronosociology – are established.
MARC
- 002 a Time as a social and pedagogical concept
- 003 a Nataliia Seiko (Autor)
- 004 a Oryginalny artykuł naukowy
- 006 a Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki. Edukacja, Rodzina, Społeczeństwo
- 008 a 2017
- 011 a 2450-9760
- 014 a http://www.ers.byd.pl/userfiles/files/ZS%20nr%202.pdf
- 015 a 183-192
- 016 a 0.57
- 017 a angielski
- 019 a W artykule zostały wyznaczone temporalne charakterystyki socjalizacji osobowości dziecka w zależności od treści, funkcji, strukturalizacji czasu jako wszechstronnego pojęcia charakteryzującego życie człowieka. Określono związek między czasem a pojęciami socjalnopedagogicznymi – „socjalizacja”, „instytut społeczny”, „adaptacja społeczna”. Ustalono temporalną treść głównych procesualnych charakterystyk socjalizacji osoby – działalności, myślenia, zachowania, komunikacji. Określono socjalno-pedagogiczne determinanty czasu w kilku teoriach naukowych – filozofii czasu, psychologii temporalnej, chronosocjologii.
- 020 a Temporal characteristics of a child’s socialization depending on the nature, functions and structuring of time as a universal category of human existence are defined in the article. The connection between time and key social and pedagogical concepts – socialization, social institution, social adaptation, agents and conductors of socialization – is determined. The temporal meaning of the key procedural characteristics of a person’s socialization – activities, thinking, behaviour and communication – is explicated. Social and pedagogical determinants of time in a few related scientific theories – the philosophy of time, temporal psychology, chronosociology – are established.
Dublin Core
Indexes
- Title: Time as a social and pedagogical concept
- Author: Nataliia Seiko (Autor)
- Journal: Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki. Edukacja, Rodzina, Społeczeństwo
- Date: 2017
- Language: angielski