The Art of Two Easts : the Great Sphinx on the Woodblock Prints of Hiroshi Yoshida

Collection
Article
Download bibliographic description

Description

  • Tytuł: The Art of Two Easts : the Great Sphinx on the Woodblock Prints of Hiroshi Yoshida
  • Autor/Autorzy: Leszek Zinkow (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Perspektywy Kultury
  • Rok: 2017
  • ISSN: 2081-1446
  • Adres www:: https://www.ignatianum.edu.pl/files/upload/public/perspektywyk/p_k_19_bl.pdf
  • Strony od-do:
    • 9-18
    • 0.61
  • Język: angielski
  • Abstrakt:
    • „Sztuka dwóch Wschodów: Wielki Sfinks na drzeworytach Hiroshi Yoshidy” Hiroshi Yoshida (1876-1950), japoński malarz i drzeworytnik, znany był szczególnie ze swoich doskonałych kompozycji krajobrazowych. Tworzący w europejskiej technice malarstwa olejnego artysta podróżował po świecie i eksperymentował także z wykonanymi w tradycyjnym stylu drzeworytami, przedstawiającymi nie-japońskie pejzaże i obiekty architektoniczne (m.in. Stany Zjednoczone, Indie, Alpy szwajcarskie itd.). Kultywował tradycję klasycznej konwencji "ukiyo-e", w XX wieku odnowionej jako "shin-hanga". Artykuł przypomina jedno z tych niezwykłych dzieł: nocny i dzienny widok Wielkiego Sfinksa egipskiego. Drzeworyt jest bardzo precyzyjny, a dzięki kilku detalom można określić datę powstania prototypu, ponieważ odwzorowuje ważny etap prac konserwatorskich prowadzonych przy sławnym posągu. Dygresją artykułu są także uwagi o interesujących wątkach japońsko-egipskich w XIX wieku oraz współczesnych pracach japońskich egiptologów.
    • Hiroshi Yoshida (1876-1950), a Japanese painter and woodcutter, was known for his excellent landscape compositions, creating paintings using the European oil technique. He traveled the world and also experimented with traditional woodcut printing. His woodprints depicted non-Japanese landscapes and architectural objects, such as ones found in the United States, India, the Swiss Alps, etc. He cultivated the tradition of the "ukiyo-e" convention, restored in the twentieth century as "shin-hanga". The article concerns one of these extraordinary works: the night and day views of the Great Egyptian Sphinx. The woodcut is very precise, and a few of its details allow us to determine the date of the creation of the prototype, as it depicts an important stage in the conservation works carried out on the famous statue. The article also digresses into interesting Japanese-Egyptian themes in the nineteenth century and the works of contemporary Japanese Egyptologists.
  • Dyscyplina: nauki o kulturze i religii

MARC

  • 002 $a The Art of Two Easts : the Great Sphinx on the Woodblock Prints of Hiroshi Yoshida
  • 003 $a Leszek Zinkow (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Perspektywy Kultury
  • 008 $a 2017
  • 011 $a 2081-1446
  • 014 $a https://www.ignatianum.edu.pl/files/upload/public/perspektywyk/p_k_19_bl.pdf
  • 015 $a 9-18
  • 016 $a 0.61
  • 017 $a angielski
  • 019 $a „Sztuka dwóch Wschodów: Wielki Sfinks na drzeworytach Hiroshi Yoshidy” Hiroshi Yoshida (1876-1950), japoński malarz i drzeworytnik, znany był szczególnie ze swoich doskonałych kompozycji krajobrazowych. Tworzący w europejskiej technice malarstwa olejnego artysta podróżował po świecie i eksperymentował także z wykonanymi w tradycyjnym stylu drzeworytami, przedstawiającymi nie-japońskie pejzaże i obiekty architektoniczne (m.in. Stany Zjednoczone, Indie, Alpy szwajcarskie itd.). Kultywował tradycję klasycznej konwencji "ukiyo-e", w XX wieku odnowionej jako "shin-hanga". Artykuł przypomina jedno z tych niezwykłych dzieł: nocny i dzienny widok Wielkiego Sfinksa egipskiego. Drzeworyt jest bardzo precyzyjny, a dzięki kilku detalom można określić datę powstania prototypu, ponieważ odwzorowuje ważny etap prac konserwatorskich prowadzonych przy sławnym posągu. Dygresją artykułu są także uwagi o interesujących wątkach japońsko-egipskich w XIX wieku oraz współczesnych pracach japońskich egiptologów.
  • 020 $a Hiroshi Yoshida (1876-1950), a Japanese painter and woodcutter, was known for his excellent landscape compositions, creating paintings using the European oil technique. He traveled the world and also experimented with traditional woodcut printing. His woodprints depicted non-Japanese landscapes and architectural objects, such as ones found in the United States, India, the Swiss Alps, etc. He cultivated the tradition of the "ukiyo-e" convention, restored in the twentieth century as "shin-hanga". The article concerns one of these extraordinary works: the night and day views of the Great Egyptian Sphinx. The woodcut is very precise, and a few of its details allow us to determine the date of the creation of the prototype, as it depicts an important stage in the conservation works carried out on the famous statue. The article also digresses into interesting Japanese-Egyptian themes in the nineteenth century and the works of contemporary Japanese Egyptologists.
  • 966 $a nauki o kulturze i religii

Dublin Core