The website uses cookies. These are text data saved by the browser on the user's device. They are used for the proper functioning of the website, collecting statistical information about visitors and operating facilities for logged in users. By using the website, you consent to the use of cookies. The cookie settings can be changed in your browser. If you do not change these settings, you accept the cookies used on the website.

Współczesny atak na człowieka jako "imago Dei"

Collection
editorial offices
Download bibliographic description

Description

  • Title: Współczesny atak na człowieka jako "imago Dei"
  • Author:
    • Marek Marczewski (Redaktor)
    • Roman Gawrych (Redaktor)
    • Paweł Skrzydlewski (Redaktor)
  • Wydawca: Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku
  • Year: 2024
  • Miejsce wydania: Gdańska
  • Pages: 475
  • URL: https://www.wwsse.edu.pl/ksiegarnia/pedagogika/wspolczesny-atak-na-czlowieka-jako-imago-dei-pdf/
  • Abstract in Polish: Książka „Współczesny atak na człowieka jako »imago Dei«”, będąca obszerną monografią wieloautorską, poświęcona jest pogłębionej refleksji nad współczesnymi zagrożeniami wobec człowieka jako istoty stworzonej na obraz i podobieństwo Boga, redaktorami publikacji są: Marek Marczewski – redaktor naczelny, Roman Gawrych, Paweł Skrzydlewski. Pierwszy i drugi rozdział zostały zaplanowane jako zbiór tekstów o charakterze teoretycznym, podejmujących temat istoty człowieka jako »imago Dei« oraz filozoficznych i teologicznych podstaw tej koncepcji. Rozdział trzeci analizuje różne aspekty wychowania człowieka w kontekście jego wewnętrznego obrazu oraz filozoficznych i teologicznych podstaw pedagogiki. Omawiane są między innymi wychowanie w kontekście braku wewnętrznego obrazu, relacje antropologii filozoficznej do pedagogiki, teologiczne spojrzenie na człowieka z niepełnosprawnością oraz praktyczne możliwości wychowania w duchu „Imago Dei” w polskim systemie szkolnym. Dalsze rozdziały książki można podzielić na część teoretyczną i praktyczną. W rozdziale czwartym zwrócono uwagę na teologiczne i praktyczne aspekty godności ludzkiej. Poruszane tematy obejmują wartość teologiczną godności człowieka, posługę miłosierdzia wobec człowieka jako „Imago Dei”, cierpienie jako obraz Boga w nauczaniu św. Jana Pawła II oraz znaczenie prawdy o człowieku w kontekście życia rodzinnego. Rozdział łączy teoretyczne rozważania z praktycznymi implikacjami dla życia społecznego i duchowego. Rozdział piąty ukazuje możliwości wychowania w duchu chrześcijańskim, wskazując na rolę edukacji i formacji w kształtowaniu człowieka zgodnego z jego godnością. Ostatni – szósty – rozdział książki podejmuje temat nowych wyzwań stojących przed człowiekiem w obliczu postępu technologicznego, w szczególności roli sztucznej inteligencji w redefiniowaniu pojęcia człowieka jako »imago Dei«. Rozważania te łączą perspektywę filozoficzną i teologiczną, ukazując szanse i zagrożenia związane z dynamicznym rozwojem technologicznym.

MARC

  • 002 a Współczesny atak na człowieka jako "imago Dei"
  • 003 a Marek Marczewski (Redaktor)
  • 003 a Roman Gawrych (Redaktor)
  • 003 a Paweł Skrzydlewski (Redaktor)
  • 004 a Monografia naukowa
  • 005 a 2024
  • 008 b Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku
  • 009 a 978-83-67808-00-2
  • 013 a https://www.wwsse.edu.pl/ksiegarnia/pedagogika/wspolczesny-atak-na-czlowieka-jako-imago-dei-pdf/
  • 016 a pierwszy
  • 018 a Gdańska
  • 019 a 475
  • 024 a Książka „Współczesny atak na człowieka jako »imago Dei«”, będąca obszerną monografią wieloautorską, poświęcona jest pogłębionej refleksji nad współczesnymi zagrożeniami wobec człowieka jako istoty stworzonej na obraz i podobieństwo Boga, redaktorami publikacji są: Marek Marczewski – redaktor naczelny, Roman Gawrych, Paweł Skrzydlewski. Pierwszy i drugi rozdział zostały zaplanowane jako zbiór tekstów o charakterze teoretycznym, podejmujących temat istoty człowieka jako »imago Dei« oraz filozoficznych i teologicznych podstaw tej koncepcji. Rozdział trzeci analizuje różne aspekty wychowania człowieka w kontekście jego wewnętrznego obrazu oraz filozoficznych i teologicznych podstaw pedagogiki. Omawiane są między innymi wychowanie w kontekście braku wewnętrznego obrazu, relacje antropologii filozoficznej do pedagogiki, teologiczne spojrzenie na człowieka z niepełnosprawnością oraz praktyczne możliwości wychowania w duchu „Imago Dei” w polskim systemie szkolnym. Dalsze rozdziały książki można podzielić na część teoretyczną i praktyczną. W rozdziale czwartym zwrócono uwagę na teologiczne i praktyczne aspekty godności ludzkiej. Poruszane tematy obejmują wartość teologiczną godności człowieka, posługę miłosierdzia wobec człowieka jako „Imago Dei”, cierpienie jako obraz Boga w nauczaniu św. Jana Pawła II oraz znaczenie prawdy o człowieku w kontekście życia rodzinnego. Rozdział łączy teoretyczne rozważania z praktycznymi implikacjami dla życia społecznego i duchowego. Rozdział piąty ukazuje możliwości wychowania w duchu chrześcijańskim, wskazując na rolę edukacji i formacji w kształtowaniu człowieka zgodnego z jego godnością. Ostatni – szósty – rozdział książki podejmuje temat nowych wyzwań stojących przed człowiekiem w obliczu postępu technologicznego, w szczególności roli sztucznej inteligencji w redefiniowaniu pojęcia człowieka jako »imago Dei«. Rozważania te łączą perspektywę filozoficzną i teologiczną, ukazując szanse i zagrożenia związane z dynamicznym rozwojem technologicznym.
  • 336 a Redakcja naukowa monografii naukowej

Dublin Core

Repozytorium Akademii Ignatianum w Krakowie, które jest częścią Portalu Pracowniczego zostało zrealizowane w ramach projektu „Program wzmocnienia potencjału dydaktycznego Uczelni na rzecz rozwoju regionalnego” POWR.03.05.00-00-ZR10/18 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.