Kategorie otwierające na neuroróżnorodność studentów. Pedagogiczne studium kontekstów edukacyjnych

Collection
Article
Download bibliographic description

Description

  • Tytuł: Kategorie otwierające na neuroróżnorodność studentów. Pedagogiczne studium kontekstów edukacyjnych
  • Autor/Autorzy:
  • Nazwa czasopisma: Studia Paedagogica Ignatiana
  • Rok: 2021
  • Tom: 24
  • ISSN: 2450-5358
  • DOI: 10.12775/SPI.2021.5.001
  • Adres www:: https://apcz.umk.pl/SPI/article/view/36486
  • Strony od-do: 15-42
  • Język: polski
  • Abstrakt: Dynamika globalizacji, którą szczególnie obserwujemy w ostatnich dwóch dekadach, wymusza daleko idące zmiany w procesie edukacji, a przede wszystkim edukacji akademickiej. Cenną inspiracją do podjęcia tego typu kwestii są założenia społecznej teorii wypracowanej przez jednego z najbardziej wszechstronnych myślicieli XX wieku – José Ortegę y Gasseta.W artykule zastosowano metodę analityczno-syntetyczną literatury przedmiotu. Na wstępie przeanalizowano wartość kształcenia obywateli w aspekcie osobistym i społecznym, co – zdaniem Ortegi y Gasseta – przyczynia się w istotny sposób do budowy społeczeństwa demokratycznego. Następnie, w świetle politycznego liberalizmu autora, zostały poddane analizie między innymi idee dotyczące wolności jako kluczowe wyzwania dla edukacji obywateli.
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Kategorie otwierające na neuroróżnorodność studentów. Pedagogiczne studium kontekstów edukacyjnych
  • 003 $b 0000-0003-3890-0082
  • 003 $a Dorota Podgórska-Jachnik (Autor)
  • 003 $a RYSZARDA CIERZNIEWSKA (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Studia Paedagogica Ignatiana
  • 008 $a 2021
  • 009 $a 24
  • 011 $a 2450-5358
  • 013 $a 10.12775/SPI.2021.5.001
  • 014 $a https://apcz.umk.pl/SPI/article/view/36486
  • 015 $a 15-42
  • 017 $a polski
  • 019 $a Dynamika globalizacji, którą szczególnie obserwujemy w ostatnich dwóch dekadach, wymusza daleko idące zmiany w procesie edukacji, a przede wszystkim edukacji akademickiej. Cenną inspiracją do podjęcia tego typu kwestii są założenia społecznej teorii wypracowanej przez jednego z najbardziej wszechstronnych myślicieli XX wieku – José Ortegę y Gasseta.W artykule zastosowano metodę analityczno-syntetyczną literatury przedmiotu. Na wstępie przeanalizowano wartość kształcenia obywateli w aspekcie osobistym i społecznym, co – zdaniem Ortegi y Gasseta – przyczynia się w istotny sposób do budowy społeczeństwa demokratycznego. Następnie, w świetle politycznego liberalizmu autora, zostały poddane analizie między innymi idee dotyczące wolności jako kluczowe wyzwania dla edukacji obywateli.
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Files

Cierzniewska-Kategorie otwierające na neuroróżnorodność studentów. Pedagogiczne studium kontekstów edukacyjnych.pdf (219 KB)

  • Licence: CC BY-ND 4.0
  • Text version: Final published
  • Availability: Published