Values in Managing a Contemporary Enterprise – the Perspective of Intercultural Management

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Values in Managing a Contemporary Enterprise – the Perspective of Intercultural Management
  • Autor/Autorzy:
  • Nazwa czasopisma: Perspektywy Kultury
  • Rok: 2021
  • ISSN: 2081-1446
  • DOI: 10.35765/pk.2021.3403.10
  • Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/pk/article/view/1988
  • Strony od-do: 141-156
  • Język: angielski
  • Abstrakt:
    • Celem artykułu jest określenie roli i znaczenia wartości w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem perspektywy zarządzania międzykulturowego. Wartości są bardzo istotnym elementem, który wpływa na motywację i zaangażowanie pracowników w realizację wspólnych celów, zwłaszcza w zróżnicowanym kulturowo środowisku pracy. W pierwszej części artykułu wyjaśniono istotę zarządzania przez wartości. W kolejnej części opisano rolę wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwem i korzyści, jakie wynikają z zarządzania przez wartości. Następnie zdefiniowano zarządzanie międzykulturowe i przedstawiono jego wymiary. W ostatniej części artykułu opisano wyzwania związane z wartościami w zarządzaniu międzykulturowym.
    • The purpose of the article is to define the role and importance of values in managing a contemporary enterprise, while taking into account the perspec-tive of intercultural management. Values are a very important element affect-ing employees’ motivation and commitment in achieving common goals, especially in a culturally diverse work environment. The first part of the article explains the essence of management through values. The next part describes the role of values in management and benefits stemming from managing by values. Next intercultural management and its dimensions are discussed, whereas the last part describes the challenges related to values in intercultural management
  • Dyscyplina: nauki o polityce i administracji

MARC

  • 002 $a Values in Managing a Contemporary Enterprise – the Perspective of Intercultural Management
  • 003 $a AGNIESZKA KNAP-STEFANIUK (Autor)
  • 003 $b 0000-0002-9201-9889
  • 003 $a Joan Sorribes (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Perspektywy Kultury
  • 008 $a 2021
  • 011 $a 2081-1446
  • 013 $a 10.35765/pk.2021.3403.10
  • 014 $a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/pk/article/view/1988
  • 015 $a 141-156
  • 017 $a angielski
  • 019 $a Celem artykułu jest określenie roli i znaczenia wartości w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem perspektywy zarządzania międzykulturowego. Wartości są bardzo istotnym elementem, który wpływa na motywację i zaangażowanie pracowników w realizację wspólnych celów, zwłaszcza w zróżnicowanym kulturowo środowisku pracy. W pierwszej części artykułu wyjaśniono istotę zarządzania przez wartości. W kolejnej części opisano rolę wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwem i korzyści, jakie wynikają z zarządzania przez wartości. Następnie zdefiniowano zarządzanie międzykulturowe i przedstawiono jego wymiary. W ostatniej części artykułu opisano wyzwania związane z wartościami w zarządzaniu międzykulturowym.
  • 020 $a The purpose of the article is to define the role and importance of values in managing a contemporary enterprise, while taking into account the perspec-tive of intercultural management. Values are a very important element affect-ing employees’ motivation and commitment in achieving common goals, especially in a culturally diverse work environment. The first part of the article explains the essence of management through values. The next part describes the role of values in management and benefits stemming from managing by values. Next intercultural management and its dimensions are discussed, whereas the last part describes the challenges related to values in intercultural management
  • 966 $a nauki o polityce i administracji
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Polityce i Administracji

Dublin Core

Pliki

Knap-Stefaniuk_Wartości w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem.pdf (337 KB)

  • Licencja: CC BY 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny