Integral Upbringing in the Perspective of Pedagogical Qualitative Research

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Integral Upbringing in the Perspective of Pedagogical Qualitative Research
  • Autor/Autorzy:
  • Nazwa czasopisma: PAEDAGOGIA CHRISTIANA
  • Rok: 2018
  • ISSN: 1505-6872
  • DOI: 10.12775/PCh.2018.017
  • Adres www:: https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/view/PCh.2018.017
  • Strony od-do:
    • 85-100
    • 0.9
  • Język: angielski
  • Abstrakt:
    • Artykuł ma na celu ukazanie wychowania integralnego i jego roli w jakościowych badaniach pedagogicznych. Wychowanie to, będąc przedmiotem badań pedagogicznych, jednocześnie oddziałuje na podmioty badania - badacza i badanego. Dochodzi do tego poprzez autentyczność wychowawcy - badacza realizującego jedno ze swoich zadań - poznawanie wychowanka - badanego. Jeśli działaniom wychowawczym przyświeca dążenie do integralnego rozwoju osoby w atmosferze wzajemnego poszanowania i godności, to analogicznie w badaniach jakościowych dochodzi do integralności między badaczem, badanym i wynikami badań. Owa integralność wyraża się w dwóch aspektach: paradygmacie badawczym oraz metodach badawczych wrażliwych na osobę
    • The article is aimed at showing the integral upbringing and its role in the pedagogical qualitative research. This kind of upbringing as an object of the pedagogical research at the same time has an impact on the subject of research - the researcher and the researched. It comes to it through the authenticity of form-teacher realizing one of its tasks - to know the pupil - the researched. If such an upbringing activity pursues to the integral development of a person in the atmosphere of mutual respect and dignity, so analogically in the qualitative research the integrity between the researcher and the researched takes place. This integrity is shown in two aspects: the research paradigm and research methods sensitive to a person
  • Dyscyplina:
    • pedagogika
    • pedagogika

MARC

  • 002 $a Integral Upbringing in the Perspective of Pedagogical Qualitative Research
  • 003 $a MAGDALENA CIECHOWSKA (Autor)
  • 003 $b 0000-0001-6811-482X
  • 003 $a ANNA WALULIK (Autor)
  • 003 $b 0000-0002-5607-6974
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a PAEDAGOGIA CHRISTIANA
  • 008 $a 2018
  • 011 $a 1505-6872
  • 013 $a 10.12775/PCh.2018.017
  • 014 $a https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/view/PCh.2018.017
  • 015 $a 85-100
  • 016 $a 0.9
  • 017 $a angielski
  • 019 $a Artykuł ma na celu ukazanie wychowania integralnego i jego roli w jakościowych badaniach pedagogicznych. Wychowanie to, będąc przedmiotem badań pedagogicznych, jednocześnie oddziałuje na podmioty badania - badacza i badanego. Dochodzi do tego poprzez autentyczność wychowawcy - badacza realizującego jedno ze swoich zadań - poznawanie wychowanka - badanego. Jeśli działaniom wychowawczym przyświeca dążenie do integralnego rozwoju osoby w atmosferze wzajemnego poszanowania i godności, to analogicznie w badaniach jakościowych dochodzi do integralności między badaczem, badanym i wynikami badań. Owa integralność wyraża się w dwóch aspektach: paradygmacie badawczym oraz metodach badawczych wrażliwych na osobę
  • 020 $a The article is aimed at showing the integral upbringing and its role in the pedagogical qualitative research. This kind of upbringing as an object of the pedagogical research at the same time has an impact on the subject of research - the researcher and the researched. It comes to it through the authenticity of form-teacher realizing one of its tasks - to know the pupil - the researched. If such an upbringing activity pursues to the integral development of a person in the atmosphere of mutual respect and dignity, so analogically in the qualitative research the integrity between the researcher and the researched takes place. This integrity is shown in two aspects: the research paradigm and research methods sensitive to a person
  • 966 $a pedagogika
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core