Globalne i polisensoryczne wzmacnianie aktywności uczniów klas początkowych szkoły podstawowej = Global and Polisensoric Strengthening of Primary School Students in Initial Classes

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Globalne i polisensoryczne wzmacnianie aktywności uczniów klas początkowych szkoły podstawowej = Global and Polisensoric Strengthening of Primary School Students in Initial Classes
  • Autor/Autorzy: RAFAŁ ALEKSANDROWICZ (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Nauczyciel i Szkoła
  • Rok: 2019
  • ISSN: 1426-9899
  • DOI: 10.14632/NiS.2019.69.35
  • Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/nis/article/view/1377/1388
  • Strony od-do:
    • 35-48
    • 0.83
  • Język: polski
  • Abstrakt:
    • Nadaktywność uczniów, ich niski poziom uwagi, często brak czasu rodziców na prace z dzieckiem, wypalenie zawodowe nauczycieli, zmiany organizacyjne i systemowe szkolnictwa zasadniczo wpływają na jakość procesu edukacyjnego. Przegląd literatury podmiotu i przedmiotu badań świadczy o zgromadzeniu rozległych przedzałożeń globalnego i polisensorycznego wzmacniania aktywności uczniów klas początkowych szkoły podstawowej. Dlatego w planowanym pedagogicznym eksperymencie naturalnym celem optymalizacji aktywności uczniów klas początkowych szkoły podstawowej w badaniach autor postara się szukać sprawdzenia przyjętych hipotez o znajomości wielkich teorii uczenia się, o doborze odpowiedniej metodyki kształcenia ogólnego, o skuteczniejszych metodach wzmacniania aktywności uczniów. Opracowanie zintegrowanego systemu oddziaływania na aktywność uczniów, przez ich wspieranie wykorzystujące najnowsze rozwiązania technologiczne w pracy nauczyciela w czasie rzeczywistym, może być odpowiedzią na naglące potrzeby zmian w dobie dzisiejszych i przyszłych wyzwań edukacyjnych
    • Hyperactivity of students, their low level of attention, parents’ lack of time to work with their child, teacher burnout, as well as organizational and systemic changes in education substantially affect the quality of the educational process. A literature review and the review of the research in question testify to the presence of multiple prerequisites of the global and polisensoric strengthening of the primary school students in initial classes. Therefore, through the planned natural pedagogical experiment aimed at optimizing the activity of primary school students, the author will attempt to verify the accepted hypotheses about the knowledge of great learning theories, the selection of appropriate methodology of general education, and more effective methods for strengthening students’ activity. The development of an integrated system of supporting the students’ activity through modern real-time tools used by teachers may be the answer to the urgent need for changes in the present or futureeducational challenges
  • Dyscyplina: psychologia

MARC

  • 002 $a Globalne i polisensoryczne wzmacnianie aktywności uczniów klas początkowych szkoły podstawowej = Global and Polisensoric Strengthening of Primary School Students in Initial Classes
  • 003 $a RAFAŁ ALEKSANDROWICZ (Autor)
  • 003 $b 0000-0003-4895-5415
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Nauczyciel i Szkoła
  • 008 $a 2019
  • 011 $a 1426-9899
  • 013 $a 10.14632/NiS.2019.69.35
  • 014 $a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/nis/article/view/1377/1388
  • 015 $a 35-48
  • 016 $a 0.83
  • 017 $a polski
  • 019 $a Nadaktywność uczniów, ich niski poziom uwagi, często brak czasu rodziców na prace z dzieckiem, wypalenie zawodowe nauczycieli, zmiany organizacyjne i systemowe szkolnictwa zasadniczo wpływają na jakość procesu edukacyjnego. Przegląd literatury podmiotu i przedmiotu badań świadczy o zgromadzeniu rozległych przedzałożeń globalnego i polisensorycznego wzmacniania aktywności uczniów klas początkowych szkoły podstawowej. Dlatego w planowanym pedagogicznym eksperymencie naturalnym celem optymalizacji aktywności uczniów klas początkowych szkoły podstawowej w badaniach autor postara się szukać sprawdzenia przyjętych hipotez o znajomości wielkich teorii uczenia się, o doborze odpowiedniej metodyki kształcenia ogólnego, o skuteczniejszych metodach wzmacniania aktywności uczniów. Opracowanie zintegrowanego systemu oddziaływania na aktywność uczniów, przez ich wspieranie wykorzystujące najnowsze rozwiązania technologiczne w pracy nauczyciela w czasie rzeczywistym, może być odpowiedzią na naglące potrzeby zmian w dobie dzisiejszych i przyszłych wyzwań edukacyjnych
  • 020 $a Hyperactivity of students, their low level of attention, parents’ lack of time to work with their child, teacher burnout, as well as organizational and systemic changes in education substantially affect the quality of the educational process. A literature review and the review of the research in question testify to the presence of multiple prerequisites of the global and polisensoric strengthening of the primary school students in initial classes. Therefore, through the planned natural pedagogical experiment aimed at optimizing the activity of primary school students, the author will attempt to verify the accepted hypotheses about the knowledge of great learning theories, the selection of appropriate methodology of general education, and more effective methods for strengthening students’ activity. The development of an integrated system of supporting the students’ activity through modern real-time tools used by teachers may be the answer to the urgent need for changes in the present or futureeducational challenges
  • 966 $a psychologia
  • 985 $a Wydział Filozoficzny
  • 985 $b Instytut Psychologii

Dublin Core

Pliki

Aleksandrowicz R_Globalne i polisensoryczne....pdf (129 KB)

  • Licencja: CC BY-ND 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny