Teenagers towards parents: manifestations of aggressive and violent behaviour (research report)

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Teenagers towards parents: manifestations of aggressive and violent behaviour (research report)
  • Autor/Autorzy: JOLANTA KARBOWNICZEK (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Forum Pedagogiczne
  • Rok: 2020
  • ISSN: 2083-6325
  • DOI: 10.21697/fp.2020.2.16
  • Adres www:: https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/article/view/6694
  • Strony od-do: 225-242
  • Język: angielski
  • Abstrakt: W artykule przedstawiono raport z badań empirycznych dotyczących problematyki zachowań agresywnych i przemocowych dzieci wobec rodziców na tle uwarunkowań rodzinnych, prowadzonych w szkołach podstawowych na terenie województwa lubelskiego. Jest ona ciągle otwarta i wymagająca rzetelnych (re)interpretacji teoretyczno – metodologicznych. Problemy rodzinne niełatwo poddają się obiektywnej ocenie. Przeszkodą w udzielaniu informacji na temat agresji i przemocy ze strony własnych dzieci jest zwykle poczucie winy, którego doświadczają sami rodzice. Dylematy związane z wprowadzeniem młodego pokolenia w świat ludzi dorosłych, z wychowaniem dzieci i młodzieży, bywają jednym z najważniejszych i najtrudniejszych problemów życia społecznego. Dość często mamy do czynienia z przykładami bezradności rodziców i pedagogów wobec patologicznych zjawisk, mających miejsce w środowiskach: rodzinnym, szkolnym, w grupach rówieśniczych, na ulicach i osiedlach naszych miast.
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 a Teenagers towards parents: manifestations of aggressive and violent behaviour (research report)
  • 003 b 0000-0003-4746-3814
  • 003 a JOLANTA KARBOWNICZEK (Autor)
  • 004 a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 a Forum Pedagogiczne
  • 008 a 2020
  • 011 a 2083-6325
  • 013 a 10.21697/fp.2020.2.16
  • 014 a https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/article/view/6694
  • 015 a 225-242
  • 017 a angielski
  • 019 a W artykule przedstawiono raport z badań empirycznych dotyczących problematyki zachowań agresywnych i przemocowych dzieci wobec rodziców na tle uwarunkowań rodzinnych, prowadzonych w szkołach podstawowych na terenie województwa lubelskiego. Jest ona ciągle otwarta i wymagająca rzetelnych (re)interpretacji teoretyczno – metodologicznych. Problemy rodzinne niełatwo poddają się obiektywnej ocenie. Przeszkodą w udzielaniu informacji na temat agresji i przemocy ze strony własnych dzieci jest zwykle poczucie winy, którego doświadczają sami rodzice. Dylematy związane z wprowadzeniem młodego pokolenia w świat ludzi dorosłych, z wychowaniem dzieci i młodzieży, bywają jednym z najważniejszych i najtrudniejszych problemów życia społecznego. Dość często mamy do czynienia z przykładami bezradności rodziców i pedagogów wobec patologicznych zjawisk, mających miejsce w środowiskach: rodzinnym, szkolnym, w grupach rówieśniczych, na ulicach i osiedlach naszych miast.
  • 966 a pedagogika
  • 985 a Wydział Pedagogiczny
  • 985 b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Pliki

Karbowniczek_Teenagers.pdf (285 KB)

  • Licencja: CC BY-SA 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny
Repozytorium Akademii Ignatianum w Krakowie, które jest częścią Portalu Pracowniczego zostało zrealizowane w ramach projektu „Program wzmocnienia potencjału dydaktycznego Uczelni na rzecz rozwoju regionalnego” POWR.03.05.00-00-ZR10/18 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.