Salesian work with socially-maladjusted youth perceived from the viewpoint of paradigmatic foundations of contemporary social rehabilitation

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Salesian work with socially-maladjusted youth perceived from the viewpoint of paradigmatic foundations of contemporary social rehabilitation
  • Autor/Autorzy:
  • Nazwa czasopisma: Seminare. Poszukiwania naukowe
  • Rok: 2020
  • ISSN: 1232-8766
  • DOI: 10.21852/sem.2020.4.09
  • Adres www:: https://ojs.seminare.pl/index.php/seminare/issue/view/23/30
  • Strony od-do: 102-112
  • Język: angielski
  • Abstrakt:
    • W niniejszym artykule autorzy podejmują zagadnienie resocjalizacji salezjańskiej postrzega-nej przez pryzmat paradygmatycznych podstaw współczesnej resocjalizacji. Artykuł opiera się na analizie dostępnej literatury przedmiotu. Podjęte analizy pozwalają stwierdzić, że salezjański system prewencyjny wpisuje się w paradygmaty resocjalizacji w kontekście polskim. Ukazane analizy dowo-dzą zatem, że system ten koreluje z paradygmatami funkcjonującymi we współczesnej resocjalizacji praktykowanej w stosunku do młodzieży niedostosowanej społecznie
    • In this article, the authors tackle the issue of Salesian social rehabilitation perceived from the point of view of the paradigmatic foundations of contemporary social rehabilitation.. The article is based on the analysis of available literature on the subject. The analyzes undertaken allow to state that the Salesian preventive system fits into the paradigms of social rehabilitation in the Polish context. Therefore, the presented analyzes prove that this system correlates with paradigms functioning in contemporary social rehabilitation practiced in relation to socially maladjusted youth.
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Salesian work with socially-maladjusted youth perceived from the viewpoint of paradigmatic foundations of contemporary social rehabilitation
  • 003 $a BOGDAN STAŃKOWSKI (Autor)
  • 003 $b 0000-0003-2803-3085
  • 003 $a Edyta Pindel (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Seminare. Poszukiwania naukowe
  • 008 $a 2020
  • 011 $a 1232-8766
  • 013 $a 10.21852/sem.2020.4.09
  • 014 $a https://ojs.seminare.pl/index.php/seminare/issue/view/23/30
  • 015 $a 102-112
  • 017 $a angielski
  • 019 $a W niniejszym artykule autorzy podejmują zagadnienie resocjalizacji salezjańskiej postrzega-nej przez pryzmat paradygmatycznych podstaw współczesnej resocjalizacji. Artykuł opiera się na analizie dostępnej literatury przedmiotu. Podjęte analizy pozwalają stwierdzić, że salezjański system prewencyjny wpisuje się w paradygmaty resocjalizacji w kontekście polskim. Ukazane analizy dowo-dzą zatem, że system ten koreluje z paradygmatami funkcjonującymi we współczesnej resocjalizacji praktykowanej w stosunku do młodzieży niedostosowanej społecznie
  • 020 $a In this article, the authors tackle the issue of Salesian social rehabilitation perceived from the point of view of the paradigmatic foundations of contemporary social rehabilitation.. The article is based on the analysis of available literature on the subject. The analyzes undertaken allow to state that the Salesian preventive system fits into the paradigms of social rehabilitation in the Polish context. Therefore, the presented analyzes prove that this system correlates with paradigms functioning in contemporary social rehabilitation practiced in relation to socially maladjusted youth.
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Pliki

Stankowski_Salesian.pdf (3,43 MB)

  • Licencja: CC BY-ND 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny