Potencjał błędu. „Bat Country on LCD” Leszka Onaka w mash‑upowym dialogu z „Trenem I” Jana Kochanowskiego

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

MARC

  • 002 $a Potencjał błędu. „Bat Country on LCD” Leszka Onaka w mash‑upowym dialogu z „Trenem I” Jana Kochanowskiego
  • 003 $a BOGUSŁAWA BODZIOCH-BRYŁA (Autor)
  • 003 $b 0000-0003-2453-8350
  • 003 $a Dariusz Rott (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria
  • 008 $a 2020
  • 011 $a 2081-1853
  • 013 $a 10.24917/20811853.20.15
  • 014 $a https://studiahistoricolitteraria.up.krakow.pl/article/view/20811853.20.15
  • 015 $a 248-262
  • 017 $a polski
  • 020 $a The text focuses on the analysis and interpretation of the poem 'Bat Country on LCD' by Leszek Onak, which is a new media, subversive processing of 'Lament 1' – one of the threnodies by Jan Kochanowski, the work which is well­‑established in the literary tradition. Due to the processes mentioned above, Kochanowski’s poem has been subject to a rapid and radical generative transformation. The authors emphasise that the work of Onak differs significantly from the previous artistic acts of Kochanowski’s followers because Onak grounds his creative strategy in the references to the sphere of new technologies, hybridisation processes, the programming language and, first of all, he uses the subversive remix and mash‑up strategies, which results in a radical change of both, the situation of artistic communication and the reception behaviours
  • 966 $a nauki o kulturze i religii
  • 985 $a Wydział Filozoficzny
  • 985 $b Instytut Kulturoznawstwa

Dublin Core

Pliki

Bodzioch_Bryla_Potencjal.pdf (704 KB)

  • Licencja: CC BY-ND 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny