Język obcy obszarem uczenia się dorosłego w średnik wieku

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Język obcy obszarem uczenia się dorosłego w średnik wieku
  • Autor/Autorzy: IZABELA PRZYBYLSKA (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Edukacja dorosłych
  • Rok: 2020
  • Tom: 2
  • Numer: 83
  • ISSN: 1230-929X
  • DOI: 10.12775/ED.2020.016
  • Adres www:: https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/ED/article/viewFile/33953/28822
  • Strony od-do: 101-111
  • Abstrakt: W artykule przedstawiono rozumienie doświadczenia uczenia się języka obcego w perspektywie andragogicznej na podstawie jednostkowego badania jakościowego, zrealizowanego w oparciu o metodę biograficzną. Ujawniło ono, jak i gdzie uczy się dorosły w średnim wieku, co go motywuje do uczenia się, jakie ma potrzeby, jakie napotyka wyzwania i trudności, jaką wartość i znaczenie przedstawia dla niego uczestnictwo edukacyjne, oraz jaki związek ma uczenie się języka obcego z zadaniami rozwojowymi typowymi dla średniej dorosłości. Analizy i interpretacji uzyskanego materiału narracyjnego dokonano w szerokim kontekście wydarzeń biograficznych, które determinują zjawisko uczenia się języka obcego.
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Język obcy obszarem uczenia się dorosłego w średnik wieku
  • 003 $b 0000-0001-6141-2867
  • 003 $a IZABELA PRZYBYLSKA (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Edukacja dorosłych
  • 008 $a 2020
  • 009 $a 2
  • 010 $a 83
  • 011 $a 1230-929X
  • 013 $a 10.12775/ED.2020.016
  • 014 $a https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/ED/article/viewFile/33953/28822
  • 015 $a 101-111
  • 019 $a W artykule przedstawiono rozumienie doświadczenia uczenia się języka obcego w perspektywie andragogicznej na podstawie jednostkowego badania jakościowego, zrealizowanego w oparciu o metodę biograficzną. Ujawniło ono, jak i gdzie uczy się dorosły w średnim wieku, co go motywuje do uczenia się, jakie ma potrzeby, jakie napotyka wyzwania i trudności, jaką wartość i znaczenie przedstawia dla niego uczestnictwo edukacyjne, oraz jaki związek ma uczenie się języka obcego z zadaniami rozwojowymi typowymi dla średniej dorosłości. Analizy i interpretacji uzyskanego materiału narracyjnego dokonano w szerokim kontekście wydarzeń biograficznych, które determinują zjawisko uczenia się języka obcego.
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $b Międzywydziałowe Studium Języków Obcych

Dublin Core