Mediated communication in the theater : relationships between the theater and new technologies shown by selected examples

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Mediated communication in the theater : relationships between the theater and new technologies shown by selected examples
  • Autor/Autorzy: Anna Krzemińska (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Perspektywy Kultury
  • Rok: 2018
  • ISSN: 2081-1446
  • Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/pk/article/view/1813/1810
  • Strony od-do:
    • 27-38
    • 0.8
  • Język: angielski
  • Abstrakt:
    • "Komunikacja teatralna zapośredniczona medialnie - o wzajemnych relacjach teatru i nowych technologii na wybranych przykładach." Teatr jest spotkaniem, aktem komunikowania się, bezpośrednim przekazem treści, obrazu, emocji. Teatr XXI wieku zmienia podejście interpretacyjne do zagadnienia komunikacji teatralnej poprzez coraz powszechniejsze zjawisko obecności mediów na scenie i teatru w mediach. Celem artykułu jest analiza wyznaczników definiujących proces komunikacji zachodzącej podczas wystawianego przez aktorów spektaklu w odniesieniu do komunikacji zapośredniczonej medialnie. Analiza oparta jest na przykładach z krakowskich teatrów - projekcji wideo na scenie, kreacji scenografii z wykorzystaniem nowych technologii a także nowych form reklamowych jak teasery, trailery czy ekrany LED. Zjawisko analizowane jest w świetle dotychczasowych badań z zakresu teatru, nowych mediów i komunikacji audiowizualnej.
    • The theater is a meeting, an act of communication, direct transmission of content, image, and emotions. The theater of the 21st century changes an interpretative approach to the issue of theatrical communication by increasing the phenomena of media's presence on stage and theater's in the media. The aim of the article is to analyze the determinants which define a communication process that takes place during a performance with regard to mediated communication. The analysis is based on examples from Krakow's theaters: video screening on the stage, the creation of scenic design with the use of new technologies and new forms of advertising like teasers, trailers or LED screens. The phenomenon is described in the light of previous research in the fields of the theater, new media and audio-visual communication.

MARC

  • 002 $a Mediated communication in the theater : relationships between the theater and new technologies shown by selected examples
  • 003 $a Anna Krzemińska (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Perspektywy Kultury
  • 008 $a 2018
  • 011 $a 2081-1446
  • 014 $a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/pk/article/view/1813/1810
  • 015 $a 27-38
  • 016 $a 0.8
  • 017 $a angielski
  • 019 $a "Komunikacja teatralna zapośredniczona medialnie - o wzajemnych relacjach teatru i nowych technologii na wybranych przykładach." Teatr jest spotkaniem, aktem komunikowania się, bezpośrednim przekazem treści, obrazu, emocji. Teatr XXI wieku zmienia podejście interpretacyjne do zagadnienia komunikacji teatralnej poprzez coraz powszechniejsze zjawisko obecności mediów na scenie i teatru w mediach. Celem artykułu jest analiza wyznaczników definiujących proces komunikacji zachodzącej podczas wystawianego przez aktorów spektaklu w odniesieniu do komunikacji zapośredniczonej medialnie. Analiza oparta jest na przykładach z krakowskich teatrów - projekcji wideo na scenie, kreacji scenografii z wykorzystaniem nowych technologii a także nowych form reklamowych jak teasery, trailery czy ekrany LED. Zjawisko analizowane jest w świetle dotychczasowych badań z zakresu teatru, nowych mediów i komunikacji audiowizualnej.
  • 020 $a The theater is a meeting, an act of communication, direct transmission of content, image, and emotions. The theater of the 21st century changes an interpretative approach to the issue of theatrical communication by increasing the phenomena of media's presence on stage and theater's in the media. The aim of the article is to analyze the determinants which define a communication process that takes place during a performance with regard to mediated communication. The analysis is based on examples from Krakow's theaters: video screening on the stage, the creation of scenic design with the use of new technologies and new forms of advertising like teasers, trailers or LED screens. The phenomenon is described in the light of previous research in the fields of the theater, new media and audio-visual communication.

Dublin Core

Pliki

Krzemińska_Mediated.pdf (240 KB)

  • Licencja: CC BY 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny