Hospice Volunteers – Their Social and Emotional Competences

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Hospice Volunteers – Their Social and Emotional Competences
  • Autor/Autorzy: ANNA SEREDYŃSKA (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Forum Pedagogiczne
  • Rok: 2020
  • ISSN: 2083-6325
  • DOI: 10.21697/fp.2019.2.40
  • Adres www:: https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/article/view/3876
  • Strony od-do:
    • 219-230
    • 0.7
  • Język: angielski
  • Abstrakt:
    • Przedmiotem artykułu są kompetencje społeczne i emocjonalne, które mają podstawowe znaczenie dla wolontariuszy posługujących w hospicjach. Celem autorki jest opracowanie metody umożliwiającej określenie poziomu kompetencji społecznych i emocjonalnych, którymi dysponują kandydaci na wolontariuszy. Wiedza ta będzie przydatna w procesie rekrutacji wolontariuszy do posługi przy chorych i umierających. W części teoretycznej artykułu wyjaśniono, czym jest hospicjum, jakie miejsce zajmują w jego strukturze wolontariusze i jakie stawia się wobec nich oczekiwania odnośnie kompetencji. W części dotyczącej badania główny problem badawczy brzmi: Jakie kompetencje społeczne i emocjonalne posiadają kandydaci na wolontariuszy hospicyjnych? Na podstawie uzyskanych wyników można stwierdzić, że szczególnie cenione są kompetencje emocjonalne związane wynikające z dojrzałości osobowej.
    • Social and emotional competences are fundamental for volunteers working in hospices. The author’s aim is to analyse these competences as a foundation for the development of a method which could be used for measuring the level of social and emotional competences of volunteer candidates at St. Lazarus Hospice in Cracow. This knowledge can be useful in the volunteer recruitment process in hospices, where the carers serve the sick and dying. The paper begins with the theoretical part which provides a definition of a hospice, a description of volunteers’ role in its organizational structure, and a list of competences they should possess. The empirical part is focused on the research problem expressed in the question: what social and emotional competences do volunteer candidates possess? The study, based among others on statistical analysis, has revealed that the most significant competences in the volunteer’s performance, motivation and persistence in voluntary service are emotional competences connected with personal maturity
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Hospice Volunteers – Their Social and Emotional Competences
  • 003 $a ANNA SEREDYŃSKA (Autor)
  • 003 $b 0000-0002-0483-6281
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Forum Pedagogiczne
  • 008 $a 2020
  • 011 $a 2083-6325
  • 013 $a 10.21697/fp.2019.2.40
  • 014 $a https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/article/view/3876
  • 015 $a 219-230
  • 016 $a 0.7
  • 017 $a angielski
  • 019 $a Przedmiotem artykułu są kompetencje społeczne i emocjonalne, które mają podstawowe znaczenie dla wolontariuszy posługujących w hospicjach. Celem autorki jest opracowanie metody umożliwiającej określenie poziomu kompetencji społecznych i emocjonalnych, którymi dysponują kandydaci na wolontariuszy. Wiedza ta będzie przydatna w procesie rekrutacji wolontariuszy do posługi przy chorych i umierających. W części teoretycznej artykułu wyjaśniono, czym jest hospicjum, jakie miejsce zajmują w jego strukturze wolontariusze i jakie stawia się wobec nich oczekiwania odnośnie kompetencji. W części dotyczącej badania główny problem badawczy brzmi: Jakie kompetencje społeczne i emocjonalne posiadają kandydaci na wolontariuszy hospicyjnych? Na podstawie uzyskanych wyników można stwierdzić, że szczególnie cenione są kompetencje emocjonalne związane wynikające z dojrzałości osobowej.
  • 020 $a Social and emotional competences are fundamental for volunteers working in hospices. The author’s aim is to analyse these competences as a foundation for the development of a method which could be used for measuring the level of social and emotional competences of volunteer candidates at St. Lazarus Hospice in Cracow. This knowledge can be useful in the volunteer recruitment process in hospices, where the carers serve the sick and dying. The paper begins with the theoretical part which provides a definition of a hospice, a description of volunteers’ role in its organizational structure, and a list of competences they should possess. The empirical part is focused on the research problem expressed in the question: what social and emotional competences do volunteer candidates possess? The study, based among others on statistical analysis, has revealed that the most significant competences in the volunteer’s performance, motivation and persistence in voluntary service are emotional competences connected with personal maturity
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Pliki

Seredynska_Hospice.pdf (215 KB)

  • Licencja: CC BY-SA 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny