Podwyższony poziom niepokoju u dzieci z dyslalią - analiza zagadnienia w świetle metody Rysunku Projekcyjnego

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Podwyższony poziom niepokoju u dzieci z dyslalią - analiza zagadnienia w świetle metody Rysunku Projekcyjnego
  • Autor/Autorzy: WERONIKA PUDEŁKO (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Nauczyciel i Szkoła
  • Rok: 2018
  • ISSN: 1426-9899
  • DOI: https://doi.org/10.14632/NiS.2018.67.59
  • Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/nis/article/view/1306
  • Strony od-do:
    • 59-78
    • 1
  • Język: polski
  • Abstrakt:
    • We współczesnym świecie problemy z emocjami u dzieci są powszechnie występującym zjawiskiem, które ma wiele przyczyn. Rozwój emocjonalny dzieci z dyslalią może przebiegać w sposób zakłócony, gdyż wady wymowy utrudniają funkcjonowanie dziecka na wielu płaszczyznach jego życia. Zaburzenia w funkcjonowaniu dziecka mogą dotyczyć przede wszystkim środowiska rodzinnego i szkolnego. Na podstawie prowadzonych badań dostrzega się zależność między zaburzeniami emocjonalnymi a zaburzeniami mowy. Wykorzystując metodę analizy rysunku dziecięcego, w swoich badaniach przedstawiam, jakie problemy emocjonalne mogą mieć dzieci z dyslalią. W poniższym artykule zaprezentowany został fragment badań, ogniskujący się wokół problemu emocjonalnego, jakim jest podwyższony poziom niepokoju u dzieci z dyslalią
    • In todays world, problems with childrens emotions are very common. There might be many reasons for that. The emotiona, development of children with dislalia may be disrupted. The inability to adjust to social environment causes isolation, rejection, loneliness and often leads to dis- ruption in children's emotional development. Dysfunctions in children's behaviour may be connected with family and school environment. Fhere is a elear correlation between emotional problems and speech disorders. Ihe (omploKity of a problem of a thild with speech disorders influences every aspect of thelr litr >hlnęj tlw* mcthod ot the<hildsdrawinganalysis, in my study I present the posslble emotional probłems of children with sppech disorders. In my artlc le I present a fragment of the research which focuses on the inereased level of anxiety of children with dyslalia.
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Podwyższony poziom niepokoju u dzieci z dyslalią - analiza zagadnienia w świetle metody Rysunku Projekcyjnego
  • 003 $a WERONIKA PUDEŁKO (Autor)
  • 003 $b 0000-0002-7018-1658
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Nauczyciel i Szkoła
  • 008 $a 2018
  • 011 $a 1426-9899
  • 013 $a https://doi.org/10.14632/NiS.2018.67.59
  • 014 $a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/nis/article/view/1306
  • 015 $a 59-78
  • 016 $a 1
  • 017 $a polski
  • 019 $a We współczesnym świecie problemy z emocjami u dzieci są powszechnie występującym zjawiskiem, które ma wiele przyczyn. Rozwój emocjonalny dzieci z dyslalią może przebiegać w sposób zakłócony, gdyż wady wymowy utrudniają funkcjonowanie dziecka na wielu płaszczyznach jego życia. Zaburzenia w funkcjonowaniu dziecka mogą dotyczyć przede wszystkim środowiska rodzinnego i szkolnego. Na podstawie prowadzonych badań dostrzega się zależność między zaburzeniami emocjonalnymi a zaburzeniami mowy. Wykorzystując metodę analizy rysunku dziecięcego, w swoich badaniach przedstawiam, jakie problemy emocjonalne mogą mieć dzieci z dyslalią. W poniższym artykule zaprezentowany został fragment badań, ogniskujący się wokół problemu emocjonalnego, jakim jest podwyższony poziom niepokoju u dzieci z dyslalią
  • 020 $a In todays world, problems with childrens emotions are very common. There might be many reasons for that. The emotiona, development of children with dislalia may be disrupted. The inability to adjust to social environment causes isolation, rejection, loneliness and often leads to dis- ruption in children's emotional development. Dysfunctions in children's behaviour may be connected with family and school environment. Fhere is a elear correlation between emotional problems and speech disorders. Ihe (omploKity of a problem of a thild with speech disorders influences every aspect of thelr litr >hlnęj tlw* mcthod ot the<hildsdrawinganalysis, in my study I present the posslble emotional probłems of children with sppech disorders. In my artlc le I present a fragment of the research which focuses on the inereased level of anxiety of children with dyslalia.
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Pliki

Pudełko_podwyższony.pdf (316 KB)

  • Licencja: CC BY-NC-ND 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny