Rozwój ku samodzielności - ewolucja więzi pomiędzy dzieckiem a rodzicami. prawidłowości i zagrożenia

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Rozwój ku samodzielności - ewolucja więzi pomiędzy dzieckiem a rodzicami. prawidłowości i zagrożenia
  • Autor/Autorzy: Sonia Kędziora (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Nauczyciel i Szkoła
  • Rok: 2018
  • ISSN: 1426-9899
  • DOI: 10.14632/NiS.2018.67.33
  • Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/nis/article/view/1310
  • Strony od-do:
    • 33-46
    • 0.9
  • Język: polski
  • Abstrakt:
    • Usamodzielnianie się dziecka to długotrwały proces nabywania przez dziecko różnego rodzaju umiejętności i kompetencji oraz rozwoju autonomii. Proces ten jest jednym z elementów rozwoju społecznego dziecka i opiera się na wzajemnym wpływie osoby dorosłej i dziecka. Kluczowym elementem usamodzielniania się jest ewolucja więzi pomiędzy rodzicami a dzieckiem w poszczególnych fazach rozwoju psychospołecznego dziecka. Artykuł zawiera analizę prawidłowości przebiegu tego procesu, ale również zagrożeń, a nawet nieprawidłowości skutkujących zaburzeniami u dzieci. Zespół lęku separacyjnego w okresie przedszkolnym, czy też lęki separacyjne powiązane z odmową chodzenia do szkoły, to najczęstsze skutki nieprawidłowego przebiegu procesu usamodzielniania się
    • Becoming independent is a long process in which the child acquires various skills and competences, as well as develops their autonomy. This process is one of the elements of the child's social development, and it is based on mutual influence between the adult and the child. The key element of becoming independent is the evolution of the bond between parents and the child in the specific phases of the child's psychosocial development. The article contains the analysis of the regularity of this process, as well as threats, or even irregularities resulting in children's disorders. Separation anxiety syndrome during preschool period, and separation anxiety connected with refusal to attend school, are the most common results of the incorrect process of becoming independent
  • Dyscyplina: psychologia

MARC

  • 002 $a Rozwój ku samodzielności - ewolucja więzi pomiędzy dzieckiem a rodzicami. prawidłowości i zagrożenia
  • 003 $a Sonia Kędziora (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Nauczyciel i Szkoła
  • 008 $a 2018
  • 011 $a 1426-9899
  • 013 $a 10.14632/NiS.2018.67.33
  • 014 $a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/nis/article/view/1310
  • 015 $a 33-46
  • 016 $a 0.9
  • 017 $a polski
  • 019 $a Usamodzielnianie się dziecka to długotrwały proces nabywania przez dziecko różnego rodzaju umiejętności i kompetencji oraz rozwoju autonomii. Proces ten jest jednym z elementów rozwoju społecznego dziecka i opiera się na wzajemnym wpływie osoby dorosłej i dziecka. Kluczowym elementem usamodzielniania się jest ewolucja więzi pomiędzy rodzicami a dzieckiem w poszczególnych fazach rozwoju psychospołecznego dziecka. Artykuł zawiera analizę prawidłowości przebiegu tego procesu, ale również zagrożeń, a nawet nieprawidłowości skutkujących zaburzeniami u dzieci. Zespół lęku separacyjnego w okresie przedszkolnym, czy też lęki separacyjne powiązane z odmową chodzenia do szkoły, to najczęstsze skutki nieprawidłowego przebiegu procesu usamodzielniania się
  • 020 $a Becoming independent is a long process in which the child acquires various skills and competences, as well as develops their autonomy. This process is one of the elements of the child's social development, and it is based on mutual influence between the adult and the child. The key element of becoming independent is the evolution of the bond between parents and the child in the specific phases of the child's psychosocial development. The article contains the analysis of the regularity of this process, as well as threats, or even irregularities resulting in children's disorders. Separation anxiety syndrome during preschool period, and separation anxiety connected with refusal to attend school, are the most common results of the incorrect process of becoming independent
  • 966 $a psychologia

Dublin Core

Pliki

Kędziora_Rozwój.pdf (118 KB)

  • Licencja: CC BY-NC-ND 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny