Biblical History as the "Locus Ethicus" in Sofia Cavalletti's Concept of Religious Education

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Biblical History as the "Locus Ethicus" in Sofia Cavalletti's Concept of Religious Education
  • Autor/Autorzy: BARBARA SURMA (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Studia Paedagogica Ignatiana
  • Rok: 2017
  • ISSN: 2450-5358
  • DOI: 10.12775/SPI.2017.4.006
  • Adres www:: https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/SPI/article/view/SPI.2017.4.006
  • Strony od-do:
    • 99-109
    • 0.61
  • Język: angielski
  • Abstrakt:
    • Biblijna historia jako "locus ethicus" w koncepcji religijnego wychowania dziecka Sofii Cavalletti Koncepcja religijnego wychowania dziecka w wieku od trzeciego do dwunastego roku życia w opracowaniu Sofii Cavalletti (1917–2011) jest obecna w praktyce edukacyjnej od 1954 roku. W Polsce założenia tej koncepcji są realizowane w niektórych placówkach oświatowych od lat 90. XX wieku. Celem artykułu jest udzielenie odpowiedzi na pytanie: dlaczego narracje biblijne stanowią swoisty locus ethicus w koncepcji wychowania dziecka proponowanej przez Cavalletti? Wychowanie religijne oparte na Biblii i liturgii ściśle łączy się z zadaniem katechezy, jakim jest formacja moralna. Historia opowiedziana w Biblii jest ukazywana w ramach katechezy jako historia Boga i człowieka, którzy są partnerami przymierza. Ta relacja stanowi źródło życia i podstawę wychowania moralnego.
    • The concept of the religious education of a child aged three to twelve by Sofia Cavalletti (1917–2011) has been present in educational practice since 1954. In Poland the assumptions of that concept have been fulfilled in certain educational institutions since the 1990’s. The objective of the article is to answer the question of why is Biblical narratives constitute the "locus ethicus" in Cavalletti’s concept of child education? Religious education based on the Bible and liturgy is strictly related to the task of the catechesis which is ethical formation. The story told in the Bible is shown in the catechesis as the history of God and a human being who are the partners of the covenant. This relation is understood as the source of life and the basis for ethical education.
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Biblical History as the "Locus Ethicus" in Sofia Cavalletti's Concept of Religious Education
  • 003 $a BARBARA SURMA (Autor)
  • 003 $b 0000-0001-8781-7643
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Studia Paedagogica Ignatiana
  • 008 $a 2017
  • 011 $a 2450-5358
  • 013 $a 10.12775/SPI.2017.4.006
  • 014 $a https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/SPI/article/view/SPI.2017.4.006
  • 015 $a 99-109
  • 016 $a 0.61
  • 017 $a angielski
  • 019 $a Biblijna historia jako "locus ethicus" w koncepcji religijnego wychowania dziecka Sofii Cavalletti Koncepcja religijnego wychowania dziecka w wieku od trzeciego do dwunastego roku życia w opracowaniu Sofii Cavalletti (1917–2011) jest obecna w praktyce edukacyjnej od 1954 roku. W Polsce założenia tej koncepcji są realizowane w niektórych placówkach oświatowych od lat 90. XX wieku. Celem artykułu jest udzielenie odpowiedzi na pytanie: dlaczego narracje biblijne stanowią swoisty locus ethicus w koncepcji wychowania dziecka proponowanej przez Cavalletti? Wychowanie religijne oparte na Biblii i liturgii ściśle łączy się z zadaniem katechezy, jakim jest formacja moralna. Historia opowiedziana w Biblii jest ukazywana w ramach katechezy jako historia Boga i człowieka, którzy są partnerami przymierza. Ta relacja stanowi źródło życia i podstawę wychowania moralnego.
  • 020 $a The concept of the religious education of a child aged three to twelve by Sofia Cavalletti (1917–2011) has been present in educational practice since 1954. In Poland the assumptions of that concept have been fulfilled in certain educational institutions since the 1990’s. The objective of the article is to answer the question of why is Biblical narratives constitute the "locus ethicus" in Cavalletti’s concept of child education? Religious education based on the Bible and liturgy is strictly related to the task of the catechesis which is ethical formation. The story told in the Bible is shown in the catechesis as the history of God and a human being who are the partners of the covenant. This relation is understood as the source of life and the basis for ethical education.
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core