W labiryncie "wartości europejskich" - fundamenty i perspektywy wychowania w dobie pluralizmu i spotkania się kultur

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: W labiryncie "wartości europejskich" - fundamenty i perspektywy wychowania w dobie pluralizmu i spotkania się kultur
  • Autor/Autorzy: BOGDAN STAŃKOWSKI (Autor)
  • Nazwa czasopisma: УКРАЇНСЬКА ПОЛОНІСТИКА
  • Rok: 2018
  • ISSN: 2220-4555
  • Adres www:: http://polonistyka.zu.edu.ua/index.html
  • Strony od-do:
    • 204-218
    • 1
  • Język: polski
  • Abstrakt:
    • Artykuł akcentuje problem społeczeństwa pluralistycznego i wychowania w perspektywie wartości europejskich. W pierwszej części artykułu wskazano na najważniejsze trendy i problemy od strony aksjologicznej jakie nurtują współczesne wielokulturowe i pluralistyczne społeczeństwa Europy. IV drugiej części pracy zostały przybliżone trudności napotykane w związku z legitymizacją praw stanowionych przez instytucje europejskie oraz trudności w obszarze rozumienia i poszukiwania fundamentów tzw. wartości europejskich. Ostatnia część przybliża składowe paradygmatu, które wydają się być konieczne do podjęcia procesu wychowania młodego pokolenia we współczesnej pluralistycznej UE
    • The article highlights the problem of pluralist society and upbringing in the perspective of European values. In the first part of the paper, the author shows the most important trends and problems from the axiological point of view present in the contemporary multicultural and pluralistic European societies. In the second part of the work, the difficulties encountered in relation to the legitimacy of the rights established by the European institutions and the difficulties in understanding and searchingfor the foundations of the so called European values. The last part introduces the components of the paradigm which are needed to undertake the process of educating the young generation in the contemporary pluralist EU
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a W labiryncie "wartości europejskich" - fundamenty i perspektywy wychowania w dobie pluralizmu i spotkania się kultur
  • 003 $a BOGDAN STAŃKOWSKI (Autor)
  • 003 $b 0000-0003-2803-3085
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a УКРАЇНСЬКА ПОЛОНІСТИКА
  • 008 $a 2018
  • 011 $a 2220-4555
  • 014 $a http://polonistyka.zu.edu.ua/index.html
  • 015 $a 204-218
  • 016 $a 1
  • 017 $a polski
  • 019 $a Artykuł akcentuje problem społeczeństwa pluralistycznego i wychowania w perspektywie wartości europejskich. W pierwszej części artykułu wskazano na najważniejsze trendy i problemy od strony aksjologicznej jakie nurtują współczesne wielokulturowe i pluralistyczne społeczeństwa Europy. IV drugiej części pracy zostały przybliżone trudności napotykane w związku z legitymizacją praw stanowionych przez instytucje europejskie oraz trudności w obszarze rozumienia i poszukiwania fundamentów tzw. wartości europejskich. Ostatnia część przybliża składowe paradygmatu, które wydają się być konieczne do podjęcia procesu wychowania młodego pokolenia we współczesnej pluralistycznej UE
  • 020 $a The article highlights the problem of pluralist society and upbringing in the perspective of European values. In the first part of the paper, the author shows the most important trends and problems from the axiological point of view present in the contemporary multicultural and pluralistic European societies. In the second part of the work, the difficulties encountered in relation to the legitimacy of the rights established by the European institutions and the difficulties in understanding and searchingfor the foundations of the so called European values. The last part introduces the components of the paradigm which are needed to undertake the process of educating the young generation in the contemporary pluralist EU
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core