Zabawki, (nie)zwykłe przedmioty w codzienności dziecięcej

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Zabawki, (nie)zwykłe przedmioty w codzienności dziecięcej
  • Autor/Autorzy: BEATA TOPIJ-STEMPIŃSKA (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
  • Rok: 2019
  • ISSN: 1896-2327
  • Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/1371
  • Strony od-do:
    • 125-127
    • 0.17
  • Język: polski
  • Abstrakt: Zabawki towarzyszą współczesnemu człowiekowi od pierwszych chwil jego życia. Kojarzą się one ze szczęśliwym czasem dzieciństwa; z radością; zabawą i z prezentami; szczególnie tymi dawanymi przy okazji różnych rocznic czy świąt. W tym miejscu należy zadać pytanie: Czy w minionych epokach dzieci były obdarowywane zabawkami? Jeśli tak. To jakie to były zabawki; kiedy dzieci je otrzymywały i jakie były ich funkcje? Czy miały jedynie dawać radość milusińskim czy też ich zadania było bardziej złożone? Na te i inne pytania; próbują odpowiedzieć autorki publikacji pt. O zwykłych przedmiotach w niezwykłej codzienności. Bożonarodzeniowe zabawki dla dzieci na ziemiach polskich w II połowie XIX wieku i na początku XX wieku; wydanej w Poznaniu w 2018 r. Katarzyna Kabacińska-Łuczak i Monika Nawrot-Borowska od wielu lat zajmują się problematyką dotycząca miejsca i roli zabawki w życiu dziecka (Kabacińska 2008: 255-267; Kabacińska-Łuczak 2018: 13-39; Nawrot-Borowska 2013: 65-88; Nawrot-Borowska 2018: 51-74). W tej; wspominanej wyżej; publikacji badaczki skoncentrowały się na problematyce zabawek bożonarodzeniowych; i jak same zaznaczają; „ich wychowawczym znaczeniu” (Kabacińska-Łuczak; Nawrot-Borowska 2018: 11).
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Zabawki, (nie)zwykłe przedmioty w codzienności dziecięcej
  • 003 $a BEATA TOPIJ-STEMPIŃSKA (Autor)
  • 003 $b 0000-0002-4257-5844
  • 004 $a Artykuł recenzyjny (recenzja naukowa)
  • 006 $a Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
  • 008 $a 2019
  • 011 $a 1896-2327
  • 014 $a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/1371
  • 015 $a 125-127
  • 016 $a 0.17
  • 017 $a polski
  • 019 $a Zabawki towarzyszą współczesnemu człowiekowi od pierwszych chwil jego życia. Kojarzą się one ze szczęśliwym czasem dzieciństwa; z radością; zabawą i z prezentami; szczególnie tymi dawanymi przy okazji różnych rocznic czy świąt. W tym miejscu należy zadać pytanie: Czy w minionych epokach dzieci były obdarowywane zabawkami? Jeśli tak. To jakie to były zabawki; kiedy dzieci je otrzymywały i jakie były ich funkcje? Czy miały jedynie dawać radość milusińskim czy też ich zadania było bardziej złożone? Na te i inne pytania; próbują odpowiedzieć autorki publikacji pt. O zwykłych przedmiotach w niezwykłej codzienności. Bożonarodzeniowe zabawki dla dzieci na ziemiach polskich w II połowie XIX wieku i na początku XX wieku; wydanej w Poznaniu w 2018 r. Katarzyna Kabacińska-Łuczak i Monika Nawrot-Borowska od wielu lat zajmują się problematyką dotycząca miejsca i roli zabawki w życiu dziecka (Kabacińska 2008: 255-267; Kabacińska-Łuczak 2018: 13-39; Nawrot-Borowska 2013: 65-88; Nawrot-Borowska 2018: 51-74). W tej; wspominanej wyżej; publikacji badaczki skoncentrowały się na problematyce zabawek bożonarodzeniowych; i jak same zaznaczają; „ich wychowawczym znaczeniu” (Kabacińska-Łuczak; Nawrot-Borowska 2018: 11).
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Pliki

Topij-Stempińska B_Zabawki.....pdf (179 KB)

  • Licencja: CC BY-ND 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny