Oratorio salesiano in Italia : integrazione dei ragazzi stranieri di seconda generazione = Salesian oratory in Italy : integration of foreign young people of the second generation

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Oratorio salesiano in Italia : integrazione dei ragazzi stranieri di seconda generazione = Salesian oratory in Italy : integration of foreign young people of the second generation
  • Autor/Autorzy: BOGDAN STAŃKOWSKI (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Seminare. Poszukiwania naukowe
  • Rok: 2017
  • ISSN: 1232-8766
  • Adres www:: https://ojs.seminare.pl/index.php/seminare/issue/view/10/tom-38-2-calosc.pdf
  • Strony od-do:
    • 99-111
    • 0.92
  • Język: włoski
  • Abstrakt:
    • W artykule autor podejmuje problem integracji młodych obcokrajowców tzw. „nowych Włochów” w kontekście chrześcijańskim. Salezjanie włoscy zapoczątkowali nowy rodzaj pracy wychowawczej z nieletnimi imigrantami, którzy przybyli do Italii z różnych stron świata. W pierwszej części artykułu autor wypukla koncepcję i zadania oratorium w kontekście integracji młodych ludzi we wspólnocie chrześcijańskiej. W drugiej, która ma charakter badawczy, zostają przedstawione wyniki badań przeprowadzonych w 2016 roku, których celem było ukazanie specyfiki oddziaływań wychowawczych salezjanów w ich pracy z nieletnimi imigrantami.
    • The article discusses the problem of the integration of young foreigners, the so called “new Italians” in the Christian context. Italian Salesians implemented a new style of educational work with adolescents/immigrants who moved to Italy from different parts of the world. The first part of the paper emphasizes that the Oratorio has a clear concept of youth’s integration with the Christian community based on human values. The second part, including empirical studies conducted in 2016, presents the contemporary efforts of the Salesians/secular tutors in their work with young immigrants.
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 a Oratorio salesiano in Italia : integrazione dei ragazzi stranieri di seconda generazione = Salesian oratory in Italy : integration of foreign young people of the second generation
  • 003 b 0000-0003-2803-3085
  • 003 a BOGDAN STAŃKOWSKI (Autor)
  • 004 a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 a Seminare. Poszukiwania naukowe
  • 008 a 2017
  • 011 a 1232-8766
  • 014 a https://ojs.seminare.pl/index.php/seminare/issue/view/10/tom-38-2-calosc.pdf
  • 015 a 99-111
  • 016 a 0.92
  • 017 a włoski
  • 019 a W artykule autor podejmuje problem integracji młodych obcokrajowców tzw. „nowych Włochów” w kontekście chrześcijańskim. Salezjanie włoscy zapoczątkowali nowy rodzaj pracy wychowawczej z nieletnimi imigrantami, którzy przybyli do Italii z różnych stron świata. W pierwszej części artykułu autor wypukla koncepcję i zadania oratorium w kontekście integracji młodych ludzi we wspólnocie chrześcijańskiej. W drugiej, która ma charakter badawczy, zostają przedstawione wyniki badań przeprowadzonych w 2016 roku, których celem było ukazanie specyfiki oddziaływań wychowawczych salezjanów w ich pracy z nieletnimi imigrantami.
  • 020 a The article discusses the problem of the integration of young foreigners, the so called “new Italians” in the Christian context. Italian Salesians implemented a new style of educational work with adolescents/immigrants who moved to Italy from different parts of the world. The first part of the paper emphasizes that the Oratorio has a clear concept of youth’s integration with the Christian community based on human values. The second part, including empirical studies conducted in 2016, presents the contemporary efforts of the Salesians/secular tutors in their work with young immigrants.
  • 966 a pedagogika
  • 985 a Wydział Pedagogiczny
  • 985 b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Repozytorium Akademii Ignatianum w Krakowie, które jest częścią Portalu Pracowniczego zostało zrealizowane w ramach projektu „Program wzmocnienia potencjału dydaktycznego Uczelni na rzecz rozwoju regionalnego” POWR.03.05.00-00-ZR10/18 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.