Pedagogia Nowego Człowieka jako kategoria edukacyjna i refleksyjna praktyka = The pedagogy of the New Man as an educational category and reflective practice

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Pedagogia Nowego Człowieka jako kategoria edukacyjna i refleksyjna praktyka = The pedagogy of the New Man as an educational category and reflective practice
  • Autor/Autorzy: Jan Łysek (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Nauczyciel i Szkoła
  • Rok: 2017
  • ISSN: 1426-9899
  • Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/nis/article/view/906
  • Strony od-do:
    • 27-42
    • 0.89
  • Język: polski
  • Abstrakt:
    • Pedagogia Nowego Człowieka to chrześcijańska koncepcja pedagogiczna, której teorię i podstawy metodologiczne opracował ks. Franciszek Blachnicki. Przedmiotem jest tutaj życie duchowe i wychowanie liturgiczne we wspólnocie chrześcijańskiej, co zostało zweryfikowane praktycznie poprzez Ruch Światło-Życie. Pedagogię Nowego Człowieka należy traktować jako kategorię edukacyjną i refleksyjną praktykę. Wyróżnia się w niej implikacje praktyczne (które można zastosować w praktyce wychowawczej dzieci i młodzieży) oraz implikacje społeczne (które można odnieść do życia społecznego wspólnot chrześcijańskich). Implikacje te są istotną alternatywą w perspektywie próby określenia „pro domo sua” kierunku rozwoju pedagogiki, ale wymagają dalszych badan eksploracyjnych i eksplanacyjnych.
    • The Pedagogy of the New Man is a Christian educational concept, the theory and methodological basis of which was developed by the priest Franciszek Blachnicki. The subject tackled here is spiritual and liturgical education in the Christian community, which has been verified in practice through the Light-Life Movement. The Pedagogy of the New Man should be regarded as a category of educational and reflective practice. One may define both the practical implications (which can be used in the practice of education of children and young people) and social implications (which can be related to the social life of Christian communities). The implications are a significant alternative perspective trying to determine "pro domo sua" towards the development of education, but require further exploratory and explanatory research.
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Pedagogia Nowego Człowieka jako kategoria edukacyjna i refleksyjna praktyka = The pedagogy of the New Man as an educational category and reflective practice
  • 003 $a Jan Łysek (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Nauczyciel i Szkoła
  • 008 $a 2017
  • 011 $a 1426-9899
  • 014 $a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/nis/article/view/906
  • 015 $a 27-42
  • 016 $a 0.89
  • 017 $a polski
  • 019 $a Pedagogia Nowego Człowieka to chrześcijańska koncepcja pedagogiczna, której teorię i podstawy metodologiczne opracował ks. Franciszek Blachnicki. Przedmiotem jest tutaj życie duchowe i wychowanie liturgiczne we wspólnocie chrześcijańskiej, co zostało zweryfikowane praktycznie poprzez Ruch Światło-Życie. Pedagogię Nowego Człowieka należy traktować jako kategorię edukacyjną i refleksyjną praktykę. Wyróżnia się w niej implikacje praktyczne (które można zastosować w praktyce wychowawczej dzieci i młodzieży) oraz implikacje społeczne (które można odnieść do życia społecznego wspólnot chrześcijańskich). Implikacje te są istotną alternatywą w perspektywie próby określenia „pro domo sua” kierunku rozwoju pedagogiki, ale wymagają dalszych badan eksploracyjnych i eksplanacyjnych.
  • 020 $a The Pedagogy of the New Man is a Christian educational concept, the theory and methodological basis of which was developed by the priest Franciszek Blachnicki. The subject tackled here is spiritual and liturgical education in the Christian community, which has been verified in practice through the Light-Life Movement. The Pedagogy of the New Man should be regarded as a category of educational and reflective practice. One may define both the practical implications (which can be used in the practice of education of children and young people) and social implications (which can be related to the social life of Christian communities). The implications are a significant alternative perspective trying to determine "pro domo sua" towards the development of education, but require further exploratory and explanatory research.
  • 966 $a pedagogika

Dublin Core