Pedagogiczne znaczenie Krucjaty Wyzwolenia Człowieka

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Pedagogiczne znaczenie Krucjaty Wyzwolenia Człowieka
  • Autor/Autorzy: PAWEŁ KAŹMIERCZAK (Autor)
  • Nazwa czasopisma: PAEDAGOGIA CHRISTIANA
  • Rok: 2017
  • ISSN: 1505-6872
  • DOI: 10.12775/PCh.2017.010
  • Adres www:: http://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/view/PCh.2017.010
  • Strony od-do: 199-213
  • Język: polski
  • Abstrakt:
    • Krucjata Wyzwolenia Człowieka jest jedną z form organizacyjnych ruchu abstynenckiego, zainicjowaną przez ks. Franciszka Blachnickiego. W artykule podjęto następujace kwestie: a) teoretyczne podstawy idei abstynenckiej ks. Blachnickiego, b) formy organizacyjne jego działalności abstynenckiej, c) praktyczne uwarunkowania przynależności do Krucjaty Wyzwolenia Człowieka i d) wnioski dotyczące pedagogicznego oddziaływania Krucjaty.
    • The Pedagogical Meaning of the Crusade for the Liberation of Man Crusade for the Liberation of Man is one of the organizational forms of teetotalism, initiated by Father Franciszek Blachnicki. The article discusses the following issues: a) a theoretical basis for Fr. Blachnicki’s idea of teetotalism, b) organizational forms of his teetotalist activities, c) practical conditions of membership in the Crusade for the Liberation of Man, and d) conclusions regarding the pedagogical impact of the Crusade.
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Pedagogiczne znaczenie Krucjaty Wyzwolenia Człowieka
  • 003 $a PAWEŁ KAŹMIERCZAK (Autor)
  • 003 $b 0000-0002-7940-3341
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a PAEDAGOGIA CHRISTIANA
  • 008 $a 2017
  • 011 $a 1505-6872
  • 013 $a 10.12775/PCh.2017.010
  • 014 $a http://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/view/PCh.2017.010
  • 015 $a 199-213
  • 017 $a polski
  • 019 $a Krucjata Wyzwolenia Człowieka jest jedną z form organizacyjnych ruchu abstynenckiego, zainicjowaną przez ks. Franciszka Blachnickiego. W artykule podjęto następujace kwestie: a) teoretyczne podstawy idei abstynenckiej ks. Blachnickiego, b) formy organizacyjne jego działalności abstynenckiej, c) praktyczne uwarunkowania przynależności do Krucjaty Wyzwolenia Człowieka i d) wnioski dotyczące pedagogicznego oddziaływania Krucjaty.
  • 020 $a The Pedagogical Meaning of the Crusade for the Liberation of Man Crusade for the Liberation of Man is one of the organizational forms of teetotalism, initiated by Father Franciszek Blachnicki. The article discusses the following issues: a) a theoretical basis for Fr. Blachnicki’s idea of teetotalism, b) organizational forms of his teetotalist activities, c) practical conditions of membership in the Crusade for the Liberation of Man, and d) conclusions regarding the pedagogical impact of the Crusade.
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core