Освітній вимір функціонування медіа : приклад "Радіо Ватикану

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Освітній вимір функціонування медіа : приклад "Радіо Ватикану
  • Autor/Autorzy: LESZEK GĘSIAK (Autor)
  • Nazwa czasopisma: УКРАЇНСЬКА ПОЛОНІСТИКА
  • Rok: 2018
  • ISSN: 2220-4555
  • Adres www:: http://polonistyka.zu.edu.ua/articles/polonistyka_15.pdf
  • Strony od-do:
    • 110-121
    • 0.73
  • Język: ukraiński
  • Abstrakt:
    • Opracowanie podejmuje próbę analizy problematyki mediów w perspektywie edukacyjnej. Wskazuje ona na dwa główne obszary: pedagogikę mediów, której zadaniem jest formowanie człowieka do świadomego korzystania ze środków społecznego przekazu, oraz medialną edukację, która uczy posługiwania się nimi w codziennym życiu. Ważne jest jednak osadzenie tych obszarów w określonym systemie aksjologicznym. By misja mediów miała sens, trzeba skoncentrować ją wokół człowieka, a zatem głównym kryterium jest antropocentryzm. Skoro jednak w centrum działalności medialnej ma być człowiek, to kluczowym wyzwaniem edukacyjnym będzie zaspokojenie jego potrzeby informacji. W niniejszym opracowaniu przykładem jest Radio Watykańskie, czyli rozgłośnia pełniąca rolę głosu Papieża i Kościoła katolickiego w świecie.
    • The study attempts to analyse mass media issues from the educational perspective. It points two main areas: mass media pedagogy, where the main task is to form a man for the conscious use of mass media, and media education, which teaches how to use them in everyday life. It is important, however, to put these areas in a specific system of values. In order to fulfil their mission, mass media should be concentrated on the human being. Therefore the primary criterion is anthropocentrism. However, if a man is at the centre of media activities, the main educational challenge is to give him relevant information. In this study, Vatican Radio is used as an example. The mission of this radio station is to be a voice of the Pope and the Catholic Church in the world.
  • Dyscyplina: nauki o kulturze i religii

MARC

  • 002 $a Освітній вимір функціонування медіа : приклад "Радіо Ватикану
  • 003 $b 0000-0003-2816-7542
  • 003 $a LESZEK GĘSIAK (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a УКРАЇНСЬКА ПОЛОНІСТИКА
  • 008 $a 2018
  • 011 $a 2220-4555
  • 014 $a http://polonistyka.zu.edu.ua/articles/polonistyka_15.pdf
  • 015 $a 110-121
  • 016 $a 0.73
  • 017 $a ukraiński
  • 019 $a Opracowanie podejmuje próbę analizy problematyki mediów w perspektywie edukacyjnej. Wskazuje ona na dwa główne obszary: pedagogikę mediów, której zadaniem jest formowanie człowieka do świadomego korzystania ze środków społecznego przekazu, oraz medialną edukację, która uczy posługiwania się nimi w codziennym życiu. Ważne jest jednak osadzenie tych obszarów w określonym systemie aksjologicznym. By misja mediów miała sens, trzeba skoncentrować ją wokół człowieka, a zatem głównym kryterium jest antropocentryzm. Skoro jednak w centrum działalności medialnej ma być człowiek, to kluczowym wyzwaniem edukacyjnym będzie zaspokojenie jego potrzeby informacji. W niniejszym opracowaniu przykładem jest Radio Watykańskie, czyli rozgłośnia pełniąca rolę głosu Papieża i Kościoła katolickiego w świecie.
  • 020 $a The study attempts to analyse mass media issues from the educational perspective. It points two main areas: mass media pedagogy, where the main task is to form a man for the conscious use of mass media, and media education, which teaches how to use them in everyday life. It is important, however, to put these areas in a specific system of values. In order to fulfil their mission, mass media should be concentrated on the human being. Therefore the primary criterion is anthropocentrism. However, if a man is at the centre of media activities, the main educational challenge is to give him relevant information. In this study, Vatican Radio is used as an example. The mission of this radio station is to be a voice of the Pope and the Catholic Church in the world.
  • 966 $a nauki o kulturze i religii
  • 985 $a Wydział Filozoficzny
  • 985 $b Instytut Dziennikarstwa

Dublin Core