Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej
  • Autor/Autorzy: Krystyna Duraj-Nowak (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas Pedagogika
  • Rok: 2017
  • ISSN: 1896-4591
  • Adres www:: https://humanitas-pedagogika.publisherspanel.com/resources/html/article/details?id=192328
  • Strony od-do:
    • 15-25
    • 0.5
  • Język: polski
  • Abstrakt:
    • Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej Rozważając trudności epistemologiczne współczesnej pedagogiki, myślimy o celu recepcji i współtworzeniu wiedzy. W wyniku literaturowego studium przypadku współtworzenie wiedzy rozumiem jako epistemologię jej pojmowania między ewolucją a rewolucją przyjmowanych przesłanek filozoficzno-metodologicznych i rzeczowych w poznawaniu zjawisk pedagogicznych. W efekcie analiz materiałów rozwijamy kilka tez dotyczących: indywidualno-społecznego rodowodu współtworzenia wiedzy pedagogicznej, przesłań epistemologicznych dla współczesnej pedagogiki, poznania naukowego a „zdroworozsądkowego” (potocznego) oraz wiedzy naukowej. W konkluzjach przedstawiono epistemologiczne refleksje nad racjonalnością poznania.
    • Co-creation of knowledge between the evolution and revolution of pedagogic epistemology When considering the epistemological difficulties of contemporary pedagogy, we think about the objective of the reception and co-creation of knowledge. As a result of the literature case study, I have recognized the co-creation of knowledge as the epistemology of its comprehension between the evolution and revolution ol` the accepted philosophical, methodological, and factual premises in the cognition of pedagogic phenomena. As a result of the analyses of materials several theses are being developed regarding: the individual and social pedigree of co-creation of pedagogic knowlede epistemological messages for contemporary pedagogy, scientific cognition versus „commons sense” cognition (common?) and scientific knowledge. The author concludes with epistemological reflections on the rationality of cognition.
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 a Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej
  • 003 a Krystyna Duraj-Nowak (Autor)
  • 004 a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 a Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas Pedagogika
  • 008 a 2017
  • 011 a 1896-4591
  • 014 a https://humanitas-pedagogika.publisherspanel.com/resources/html/article/details?id=192328
  • 015 a 15-25
  • 016 a 0.5
  • 017 a polski
  • 019 a Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej Rozważając trudności epistemologiczne współczesnej pedagogiki, myślimy o celu recepcji i współtworzeniu wiedzy. W wyniku literaturowego studium przypadku współtworzenie wiedzy rozumiem jako epistemologię jej pojmowania między ewolucją a rewolucją przyjmowanych przesłanek filozoficzno-metodologicznych i rzeczowych w poznawaniu zjawisk pedagogicznych. W efekcie analiz materiałów rozwijamy kilka tez dotyczących: indywidualno-społecznego rodowodu współtworzenia wiedzy pedagogicznej, przesłań epistemologicznych dla współczesnej pedagogiki, poznania naukowego a „zdroworozsądkowego” (potocznego) oraz wiedzy naukowej. W konkluzjach przedstawiono epistemologiczne refleksje nad racjonalnością poznania.
  • 020 a Co-creation of knowledge between the evolution and revolution of pedagogic epistemology When considering the epistemological difficulties of contemporary pedagogy, we think about the objective of the reception and co-creation of knowledge. As a result of the literature case study, I have recognized the co-creation of knowledge as the epistemology of its comprehension between the evolution and revolution ol` the accepted philosophical, methodological, and factual premises in the cognition of pedagogic phenomena. As a result of the analyses of materials several theses are being developed regarding: the individual and social pedigree of co-creation of pedagogic knowlede epistemological messages for contemporary pedagogy, scientific cognition versus „commons sense” cognition (common?) and scientific knowledge. The author concludes with epistemological reflections on the rationality of cognition.
  • 966 a pedagogika

Dublin Core

Pliki

Duraj-Nowakowa K_Współtworzenie wiedzy.....pdf (126 KB)

  • Licencja: CC BY-NC-ND 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny
Repozytorium Akademii Ignatianum w Krakowie, które jest częścią Portalu Pracowniczego zostało zrealizowane w ramach projektu „Program wzmocnienia potencjału dydaktycznego Uczelni na rzecz rozwoju regionalnego” POWR.03.05.00-00-ZR10/18 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.