Przemiany istoty i uwarunkowań pracy nauczyciela akademickiego : Transformations in the Substantials and Determinants of an Academic Teacher

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Przemiany istoty i uwarunkowań pracy nauczyciela akademickiego : Transformations in the Substantials and Determinants of an Academic Teacher
  • Autor/Autorzy: Krystyna Duraj-Nowak (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Social Studies : Theory and Practice
  • Rok: 2017
  • ISSN: 2544-0071
  • Adres www:: https://www.researchgate.net/publication/340174190_Transformations_in_the_Substantials_and_Determinants_of_an_Academic_Teacher
  • Strony od-do:
    • 41-53
    • 0.84
  • Język: polski
  • Abstrakt:
    • Artykuł przedstawia konteksty przemian i uwarunkowań pracy nauczyciela akademickiego we współczesnej przestrzeni społeczno-kulturowej i edukacyjnej. Szczególną uwagę poświęcono przedstawieniu osobowości nauczyciela akademickiego w cywilizacji współczesnej psychospołecznych warunków pracy, a także aspektom pracy nauczyciela między zagazowaniem a wypaleniem zawodowym. Została opisana misja, pasja nauczyciela akademickiego jako profesjonalisty i mistrza/guru oraz buforowa funcja wsparcia społecznego nauczycieli akademickich.
    • Transformations in the Substantials and Determinants of an Academic Teacher The article presents the contexts of transformations and determinants of the work of an academic teacher in the contemporary socio-cultural and educational space. Particular attention was paid to the presentation of the personality of an academic teacher (in contemporary civilization) in psychosocial working conditions as well as aspects ofthe teacher's work between the level of involvement and professional burnout. The mission and passion of an academic teacher as a professional and a master /guru, and the buffer ofsocial support for academic teachers have been described.
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Przemiany istoty i uwarunkowań pracy nauczyciela akademickiego : Transformations in the Substantials and Determinants of an Academic Teacher
  • 003 $a Krystyna Duraj-Nowak (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Social Studies : Theory and Practice
  • 008 $a 2017
  • 011 $a 2544-0071
  • 014 $a https://www.researchgate.net/publication/340174190_Transformations_in_the_Substantials_and_Determinants_of_an_Academic_Teacher
  • 015 $a 41-53
  • 016 $a 0.84
  • 017 $a polski
  • 019 $a Artykuł przedstawia konteksty przemian i uwarunkowań pracy nauczyciela akademickiego we współczesnej przestrzeni społeczno-kulturowej i edukacyjnej. Szczególną uwagę poświęcono przedstawieniu osobowości nauczyciela akademickiego w cywilizacji współczesnej psychospołecznych warunków pracy, a także aspektom pracy nauczyciela między zagazowaniem a wypaleniem zawodowym. Została opisana misja, pasja nauczyciela akademickiego jako profesjonalisty i mistrza/guru oraz buforowa funcja wsparcia społecznego nauczycieli akademickich.
  • 020 $a Transformations in the Substantials and Determinants of an Academic Teacher The article presents the contexts of transformations and determinants of the work of an academic teacher in the contemporary socio-cultural and educational space. Particular attention was paid to the presentation of the personality of an academic teacher (in contemporary civilization) in psychosocial working conditions as well as aspects ofthe teacher's work between the level of involvement and professional burnout. The mission and passion of an academic teacher as a professional and a master /guru, and the buffer ofsocial support for academic teachers have been described.
  • 966 $a pedagogika

Dublin Core