Time as a social and pedagogical concept
Opis
- Tytuł: Time as a social and pedagogical concept
- Autor/Autorzy: Nataliia Seiko (Autor)
- Nazwa czasopisma: Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki. Edukacja, Rodzina, Społeczeństwo
- Rok: 2017
- ISSN: 2450-9760
- Adres www:: http://www.ers.byd.pl/userfiles/files/ZS%20nr%202.pdf
- Strony od-do:
- 183-192
- 0.57
- Język: angielski
- Abstrakt:
- W artykule zostały wyznaczone temporalne charakterystyki socjalizacji osobowości dziecka w zależności od treści, funkcji, strukturalizacji czasu jako wszechstronnego pojęcia charakteryzującego życie człowieka. Określono związek między czasem a pojęciami socjalnopedagogicznymi – „socjalizacja”, „instytut społeczny”, „adaptacja społeczna”. Ustalono temporalną treść głównych procesualnych charakterystyk socjalizacji osoby – działalności, myślenia, zachowania, komunikacji. Określono socjalno-pedagogiczne determinanty czasu w kilku teoriach naukowych – filozofii czasu, psychologii temporalnej, chronosocjologii.
- Temporal characteristics of a child’s socialization depending on the nature, functions and structuring of time as a universal category of human existence are defined in the article. The connection between time and key social and pedagogical concepts – socialization, social institution, social adaptation, agents and conductors of socialization – is determined. The temporal meaning of the key procedural characteristics of a person’s socialization – activities, thinking, behaviour and communication – is explicated. Social and pedagogical determinants of time in a few related scientific theories – the philosophy of time, temporal psychology, chronosociology – are established.
MARC
- 002 $a Time as a social and pedagogical concept
- 003 $a Nataliia Seiko (Autor)
- 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
- 006 $a Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki. Edukacja, Rodzina, Społeczeństwo
- 008 $a 2017
- 011 $a 2450-9760
- 014 $a http://www.ers.byd.pl/userfiles/files/ZS%20nr%202.pdf
- 015 $a 183-192
- 016 $a 0.57
- 017 $a angielski
- 019 $a W artykule zostały wyznaczone temporalne charakterystyki socjalizacji osobowości dziecka w zależności od treści, funkcji, strukturalizacji czasu jako wszechstronnego pojęcia charakteryzującego życie człowieka. Określono związek między czasem a pojęciami socjalnopedagogicznymi – „socjalizacja”, „instytut społeczny”, „adaptacja społeczna”. Ustalono temporalną treść głównych procesualnych charakterystyk socjalizacji osoby – działalności, myślenia, zachowania, komunikacji. Określono socjalno-pedagogiczne determinanty czasu w kilku teoriach naukowych – filozofii czasu, psychologii temporalnej, chronosocjologii.
- 020 $a Temporal characteristics of a child’s socialization depending on the nature, functions and structuring of time as a universal category of human existence are defined in the article. The connection between time and key social and pedagogical concepts – socialization, social institution, social adaptation, agents and conductors of socialization – is determined. The temporal meaning of the key procedural characteristics of a person’s socialization – activities, thinking, behaviour and communication – is explicated. Social and pedagogical determinants of time in a few related scientific theories – the philosophy of time, temporal psychology, chronosociology – are established.
Dublin Core
Indeksy
- Tytuł: Time as a social and pedagogical concept
- Autor (Twórca): Nataliia Seiko (Autor)
- Tytuł czasopisma : Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki. Edukacja, Rodzina, Społeczeństwo
- Data: 2017
- Język: angielski