Influencer – media novi hominem

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Influencer – media novi hominem
  • Autor/Autorzy: MIROSŁAW LAKOMY (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Perspektywy Kultury
  • Rok: 2022
  • Tom: 39
  • Numer: 4
  • ISSN: 2081-1446
  • DOI: 10.35765/pk.2022.3904.14
  • Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/pk/article/view/2522/2198
  • Strony od-do: 179-194
  • Abstrakt:
    • Tekst jest próbą charakterystyki istoty zjawiska influencingu, mechanizmów jego działania oraz podstaw teoretycznych. Podstawowe założenie pracy opiera się na rozdzieleniu generacji odbiorców przekazów medialnych na pokolenia BC i AC. Pierwsza grupa uznaje i rozpoznaje autorytety autentyczne, takie, które w istocie zapracowały swoimi ponadprzeciętnymi osiągnięciami, zyskując powszechne uznanie. Odbiorcy z pokoleń AC są mniej wybredni, funkcjonują w świecie dotkniętym kryzysem autorytetów, łatwo więc dzięki nowym mediom zyskać ich przychylność i przywiązać do określonego mikromedium przekazami o niskiej wartości intelektualnej, ale naładowanych hypem. W tych warunkach dynamicznie rozwija się zjawisko współczesnych influencerów – media novi hominem.
    • The text is an attempt to characterize the essence of influencing, the mechanisms of its operation and theoretical foundations. The basic assumption is based on the separation of social media recipients into BC and AC generations. The first group recognizes authentic authorities, those who in fact have earned extraordinary achievements, gaining universal recognition. AC audiences are less picky, they function in a world affected by a crisis of authority, so it is easy, thanks to new media, to gain their favor and attach them to a specific micro-media with messages of low intellectual value but loaded with hype. In these conditions, the phenomenon of contemporary influencers – media novi hominem – is developing dynamically.
  • Słowa kluczowe:
    • autorytet
    • celebryta
    • fan
    • idol
    • influencer
  • Dyscyplina: nauki o polityce i administracji

MARC

  • 002 $a Influencer – media novi hominem
  • 003 $a MIROSŁAW LAKOMY (Autor)
  • 003 $b 0000-0003-0556-1379
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Perspektywy Kultury
  • 008 $a 2022
  • 009 $a 39
  • 010 $a 4
  • 011 $a 2081-1446
  • 013 $a 10.35765/pk.2022.3904.14
  • 014 $a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/pk/article/view/2522/2198
  • 015 $a 179-194
  • 019 $a Tekst jest próbą charakterystyki istoty zjawiska influencingu, mechanizmów jego działania oraz podstaw teoretycznych. Podstawowe założenie pracy opiera się na rozdzieleniu generacji odbiorców przekazów medialnych na pokolenia BC i AC. Pierwsza grupa uznaje i rozpoznaje autorytety autentyczne, takie, które w istocie zapracowały swoimi ponadprzeciętnymi osiągnięciami, zyskując powszechne uznanie. Odbiorcy z pokoleń AC są mniej wybredni, funkcjonują w świecie dotkniętym kryzysem autorytetów, łatwo więc dzięki nowym mediom zyskać ich przychylność i przywiązać do określonego mikromedium przekazami o niskiej wartości intelektualnej, ale naładowanych hypem. W tych warunkach dynamicznie rozwija się zjawisko współczesnych influencerów – media novi hominem.
  • 020 $a The text is an attempt to characterize the essence of influencing, the mechanisms of its operation and theoretical foundations. The basic assumption is based on the separation of social media recipients into BC and AC generations. The first group recognizes authentic authorities, those who in fact have earned extraordinary achievements, gaining universal recognition. AC audiences are less picky, they function in a world affected by a crisis of authority, so it is easy, thanks to new media, to gain their favor and attach them to a specific micro-media with messages of low intellectual value but loaded with hype. In these conditions, the phenomenon of contemporary influencers – media novi hominem – is developing dynamically.
  • 021 $a autorytet
  • 021 $a celebryta
  • 021 $a fan
  • 021 $a idol
  • 021 $a influencer
  • 022 $a authority
  • 022 $a celebrity
  • 022 $a fan
  • 022 $a idol
  • 022 $a influencer
  • 966 $a nauki o polityce i administracji
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Polityce i Administracji

Dublin Core

Pliki

2022_art_Lakomy M_Influencer - media novi hominem.pdf (281 KB)

  • Licencja: CC BY 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny