Antropologiczne uprawomocnienienie praw dziecka?

Kolekcja
rozdziały
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Antropologiczne uprawomocnienienie praw dziecka?
  • Autor:
  • Strony od-do: 111-124
  • Tytuł monografii: Dziecko w historii. Między godnością a zniewoleniem. Tom 2: Godność jako źródło naszego człowieczeństwa
  • Wydawca: Uniwersytet w Białymstoku
  • Rok wydania: 2022
  • Miejsce wydania: Białystok
  • Adres URL: https://wydawnictwo.uwb.edu.pl/ksiazka/502-dziecko-w-historii-miedzy-godnoscia-a-zniewoleniem-tom-2-godnosc-jako-zrodlo-naszego-czlowieczenstwa
  • Abstrakt w j. polskim: Artykuł analizuje możliwe modele filozoficznego uzasadnienia praw dziecka, odwołujące się do różnych antropologicznych sposobów pojmo­wania człowieczeństwa, wskazując na różnice w podejściu filozofii klasycznej i po-kantowskiej.
  • Abstrakt w j. angielskim: This article looks into possible models of the philosophical foundations of the rights of the child, which invoke engage various anthropological ways of understanding humanity, pointing to the differences in the classic and post-Kantian philosophical approaches.
  • Słowa kluczowe w j. polskim:
    • kantyzm
    • personalizm
    • pozytywizm prawny
    • prawa dziecka
    • wychowanie
  • Struktura:
    • Wydział Pedagogiczny
    • Instytut Nauk o Wychowaniu
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Antropologiczne uprawomocnienienie praw dziecka?
  • 003 $a STANISŁAW GAŁKOWSKI (Autor)
  • 003 $e 0000-0003-1084-0487
  • 003 $f Elwira Kryńska (Redaktor)
  • 003 $f Łukasz Kalisz (Redaktor)
  • 003 $f Agnieszka Suplicka (Redaktor)
  • 005 $a Rozdział w książce
  • 006 $a 111-124
  • 008 $a 2 (1)
  • 011 $b https://wydawnictwo.uwb.edu.pl/ksiazka/502-dziecko-w-historii-miedzy-godnoscia-a-zniewoleniem-tom-2-godnosc-jako-zrodlo-naszego-czlowieczenstwa
  • 012 $a Dziecko w historii. Między godnością a zniewoleniem. Tom 2: Godność jako źródło naszego człowieczeństwa
  • 013 $a 2022
  • 014 $c Uniwersytet w Białymstoku
  • 015 $a Białystok
  • 017 $a 978-83-7431-745-0
  • 021 $a Artykuł analizuje możliwe modele filozoficznego uzasadnienia praw dziecka, odwołujące się do różnych antropologicznych sposobów pojmo­wania człowieczeństwa, wskazując na różnice w podejściu filozofii klasycznej i po-kantowskiej.
  • 022 $a This article looks into possible models of the philosophical foundations of the rights of the child, which invoke engage various anthropological ways of understanding humanity, pointing to the differences in the classic and post-Kantian philosophical approaches.
  • 023 $a kantyzm
  • 023 $a personalizm
  • 023 $a pozytywizm prawny
  • 023 $a prawa dziecka
  • 023 $a wychowanie
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu
  • 999 $a pedagogika

Dublin Core