Dimensions of cooperation with parents of students with special educational needs in the workspace of a teacher of grades I–III
Opis
- Tytuł: Dimensions of cooperation with parents of students with special educational needs in the workspace of a teacher of grades I–III
- Autor/Autorzy: Agnieszka Kaczor (Autor)
- Nazwa czasopisma: Szkoła – Zawód – Praca
- Rok: 2022
- Tom: 2022
- Numer: 24
- ISSN: 2082-6087
- DOI: 10.34767/SZP.2022.02.09
- Adres www:: https://czasopisma.ukw.edu.pl/index.php/szp/article/view/1100
- Strony od-do:
- 237- 246
- Agnieszka Kaczor
- Abstrakt: W niniejszym artykule poruszono temat współpracy nauczyciela z rodzicami uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych lokowanej w przestrzeni pracy nauczyciela. Przedstawiono różnorodne uwarunkowania owej współpracy, wynikające z wielowymiarowego podejścia do rozumienia pracy. Zastosowane perspektywy interpretacyjne pozwoliły na wskazanie wielu działań, które wpisują się w ten obszar pracy nauczyciela. Współpraca z rodzicami uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne jawi się więc z jednej strony jako działanie, którego instytucjonalno-strukturalne ramy dookreślają zapisy zawarte w aktach normatywnych, a z drugiej strony jest przestrzenią, która wydobywa dialogiczny charakter pracy nauczyciela. Potencjał interpretacyjny kategorii współpracy rodziców i nauczycieli, rozważanej w kontekście troski o zaspokojenie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w wieku wczesnoszkolnym, wskazuje również na konieczność wiązania tego obszaru pracy nauczyciela z nieustannym rozwojem zawodowym nauczyciela, którego potencjalność twórcza istotnie oddziałuje na kształt relacji z rodzicami.
- Słowa kluczowe:
- praca nauczyciela
- specjalne potrzeby edukacyjne
- współpraca
- Dyscyplina: nauki o rodzinie
MARC
- 002 $a Dimensions of cooperation with parents of students with special educational needs in the workspace of a teacher of grades I–III
- 003 $a Agnieszka Kaczor (Autor)
- 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
- 006 $a Szkoła – Zawód – Praca
- 008 $a 2022
- 009 $a 2022
- 010 $a 24
- 011 $a 2082-6087
- 013 $a 10.34767/SZP.2022.02.09
- 014 $a https://czasopisma.ukw.edu.pl/index.php/szp/article/view/1100
- 015 $a 237- 246
- 016 $a Agnieszka Kaczor
- 019 $a W niniejszym artykule poruszono temat współpracy nauczyciela z rodzicami uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych lokowanej w przestrzeni pracy nauczyciela. Przedstawiono różnorodne uwarunkowania owej współpracy, wynikające z wielowymiarowego podejścia do rozumienia pracy. Zastosowane perspektywy interpretacyjne pozwoliły na wskazanie wielu działań, które wpisują się w ten obszar pracy nauczyciela. Współpraca z rodzicami uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne jawi się więc z jednej strony jako działanie, którego instytucjonalno-strukturalne ramy dookreślają zapisy zawarte w aktach normatywnych, a z drugiej strony jest przestrzenią, która wydobywa dialogiczny charakter pracy nauczyciela. Potencjał interpretacyjny kategorii współpracy rodziców i nauczycieli, rozważanej w kontekście troski o zaspokojenie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w wieku wczesnoszkolnym, wskazuje również na konieczność wiązania tego obszaru pracy nauczyciela z nieustannym rozwojem zawodowym nauczyciela, którego potencjalność twórcza istotnie oddziałuje na kształt relacji z rodzicami.
- 021 $a praca nauczyciela
- 021 $a specjalne potrzeby edukacyjne
- 021 $a współpraca
- 966 $a nauki o rodzinie
- 985 $a Wydział Pedagogiczny
- 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu
Dublin Core
Indeksy
- Tytuł: Dimensions of cooperation with parents of students with special educational needs in the workspace of a teacher of grades I–III
- Autor (Twórca): Agnieszka Kaczor (Autor)
- Tytuł czasopisma : Szkoła – Zawód – Praca
- Data: 2022
- Dyscyplina: nauki o rodzinie
- Słowa kluczowe w j. polskim:
- Struktura: