Dimensions of cooperation with parents of students with special educational needs in the workspace of a teacher of grades I–III

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Dimensions of cooperation with parents of students with special educational needs in the workspace of a teacher of grades I–III
  • Autor/Autorzy: Agnieszka Kaczor (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Szkoła – Zawód – Praca
  • Rok: 2022
  • Tom: 2022
  • Numer: 24
  • ISSN: 2082-6087
  • DOI: 10.34767/SZP.2022.02.09
  • Adres www:: https://czasopisma.ukw.edu.pl/index.php/szp/article/view/1100
  • Strony od-do:
    • 237- 246
    • Agnieszka Kaczor
  • Abstrakt: W niniejszym artykule poruszono temat współpracy nauczyciela z rodzicami uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych lokowanej w przestrzeni pracy nauczyciela. Przedstawiono różnorodne uwarunkowania owej współpracy, wynikające z wielowymiarowego podejścia do rozumienia pracy. Zastosowane perspektywy interpretacyjne pozwoliły na wskazanie wielu działań, które wpisują się w ten obszar pracy nauczyciela. Współpraca z rodzicami uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne jawi się więc z jednej strony jako działanie, którego instytucjonalno-strukturalne ramy dookreślają zapisy zawarte w aktach normatywnych, a z drugiej strony jest przestrzenią, która wydobywa dialogiczny charakter pracy nauczyciela. Potencjał interpretacyjny kategorii współpracy rodziców i nauczycieli, rozważanej w kontekście troski o zaspokojenie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w wieku wczesnoszkolnym, wskazuje również na konieczność wiązania tego obszaru pracy nauczyciela z nieustannym rozwojem zawodowym nauczyciela, którego potencjalność twórcza istotnie oddziałuje na kształt relacji z rodzicami.
  • Słowa kluczowe:
    • praca nauczyciela
    • specjalne potrzeby edukacyjne
    • współpraca
  • Dyscyplina: nauki o rodzinie

MARC

  • 002 $a Dimensions of cooperation with parents of students with special educational needs in the workspace of a teacher of grades I–III
  • 003 $a Agnieszka Kaczor (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Szkoła – Zawód – Praca
  • 008 $a 2022
  • 009 $a 2022
  • 010 $a 24
  • 011 $a 2082-6087
  • 013 $a 10.34767/SZP.2022.02.09
  • 014 $a https://czasopisma.ukw.edu.pl/index.php/szp/article/view/1100
  • 015 $a 237- 246
  • 016 $a Agnieszka Kaczor
  • 019 $a W niniejszym artykule poruszono temat współpracy nauczyciela z rodzicami uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych lokowanej w przestrzeni pracy nauczyciela. Przedstawiono różnorodne uwarunkowania owej współpracy, wynikające z wielowymiarowego podejścia do rozumienia pracy. Zastosowane perspektywy interpretacyjne pozwoliły na wskazanie wielu działań, które wpisują się w ten obszar pracy nauczyciela. Współpraca z rodzicami uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne jawi się więc z jednej strony jako działanie, którego instytucjonalno-strukturalne ramy dookreślają zapisy zawarte w aktach normatywnych, a z drugiej strony jest przestrzenią, która wydobywa dialogiczny charakter pracy nauczyciela. Potencjał interpretacyjny kategorii współpracy rodziców i nauczycieli, rozważanej w kontekście troski o zaspokojenie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w wieku wczesnoszkolnym, wskazuje również na konieczność wiązania tego obszaru pracy nauczyciela z nieustannym rozwojem zawodowym nauczyciela, którego potencjalność twórcza istotnie oddziałuje na kształt relacji z rodzicami.
  • 021 $a praca nauczyciela
  • 021 $a specjalne potrzeby edukacyjne
  • 021 $a współpraca
  • 966 $a nauki o rodzinie
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Pliki

document.pdf (124 KB)

  • Licencja: CC BY 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny