PROJEKT EDUKACYJNY W KLASACH I–III W REFLEKSJI STUDENTÓW PEDAGOGIKI

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: PROJEKT EDUKACYJNY W KLASACH I–III W REFLEKSJI STUDENTÓW PEDAGOGIKI
  • Autor/Autorzy: AGNIESZKA KACZOR (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Forum Pedagogiczne
  • Rok: 2023
  • Tom: 13
  • Numer: 1
  • ISSN: 2083-6325
  • e-ISSN: 2449-7142
  • DOI: 10.21697/fp.2023.1.19
  • Adres www:: https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/article/view/13160
  • Strony od-do: 257-268
  • Język: polski
  • Abstrakt:
    • W artykule poruszono zagadnienie aplikacji projektu edukacyjnego w pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. Aby odpowiedzieć na pytanie, jakie walory projektu edukacyjnego motywują adeptów do zawodu nauczyciela do rozwijania umiejętności przydatnych przy organizacji i przeprowadzaniu czynności projektowych wraz z dziećmi, wykorzystano trójwarstwową analizę danych jakościowych. Badania, w których uczestniczyli studenci pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej były prowadzone w ramach paradygmatu podmiotowo-partycypacyjnego. W wyniku analizy ustalono, że związane z udziałem w projekcie edukacyjnym korzyści dla rozwoju dziecka oraz jego pozytywny wpływ na wizerunek placówki i budowanie relacji nauczyciel-uczeń to główne czynniki motywujące adeptów do zawodu nauczyciela do rozwijania umiejętności potrzebnych przy organizacji działań projektowych.
    • The article discusses the issue of application of an educational project in working with children of early school age. To answer the question of what qualities of the educational project motivate teachers-to-be to develop skills useful in organizing and carrying out project activities together with children, a three-layer analysis of qualitative data was used. The research in which students of pre-school and early school pedagogy participated was conducted within the framework of the subject­centered/participatory paradigm. Based on the analysis, it has been determined that the benefits of child development resulting from  participation in the educational project, along with the positive impact on the institution's image and the fostering of teacher-student relationships, serve as the primary motivators for aspiring teachers to develop the necessary skills in organizing project activities.
  • Słowa kluczowe:
    • pedagogika wczesnoszkolna
    • projekt edukacyjny
    • refleksja
    • studenci
    • współpraca z rodzicami
  • Dyscyplina: nauki o rodzinie

MARC

  • 002 $a PROJEKT EDUKACYJNY W KLASACH I–III W REFLEKSJI STUDENTÓW PEDAGOGIKI
  • 003 $a AGNIESZKA KACZOR (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Forum Pedagogiczne
  • 008 $a 2023
  • 009 $a 13
  • 010 $a 1
  • 011 $a 2083-6325
  • 012 $a 2449-7142
  • 013 $a 10.21697/fp.2023.1.19
  • 014 $a https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/article/view/13160
  • 015 $a 257-268
  • 017 $a polski
  • 019 $a W artykule poruszono zagadnienie aplikacji projektu edukacyjnego w pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. Aby odpowiedzieć na pytanie, jakie walory projektu edukacyjnego motywują adeptów do zawodu nauczyciela do rozwijania umiejętności przydatnych przy organizacji i przeprowadzaniu czynności projektowych wraz z dziećmi, wykorzystano trójwarstwową analizę danych jakościowych. Badania, w których uczestniczyli studenci pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej były prowadzone w ramach paradygmatu podmiotowo-partycypacyjnego. W wyniku analizy ustalono, że związane z udziałem w projekcie edukacyjnym korzyści dla rozwoju dziecka oraz jego pozytywny wpływ na wizerunek placówki i budowanie relacji nauczyciel-uczeń to główne czynniki motywujące adeptów do zawodu nauczyciela do rozwijania umiejętności potrzebnych przy organizacji działań projektowych.
  • 020 $a The article discusses the issue of application of an educational project in working with children of early school age. To answer the question of what qualities of the educational project motivate teachers-to-be to develop skills useful in organizing and carrying out project activities together with children, a three-layer analysis of qualitative data was used. The research in which students of pre-school and early school pedagogy participated was conducted within the framework of the subject­centered/participatory paradigm. Based on the analysis, it has been determined that the benefits of child development resulting from  participation in the educational project, along with the positive impact on the institution's image and the fostering of teacher-student relationships, serve as the primary motivators for aspiring teachers to develop the necessary skills in organizing project activities.
  • 021 $a pedagogika wczesnoszkolna
  • 021 $a projekt edukacyjny
  • 021 $a refleksja
  • 021 $a studenci
  • 021 $a współpraca z rodzicami
  • 022 $a cooperation with parents
  • 022 $a early school pedagogy
  • 022 $a educational project
  • 022 $a reflection
  • 022 $a students
  • 966 $a nauki o rodzinie
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Pliki

2023_art_Kaczor A_Projekt edukacyjny w klasach I-III....pdf (2,53 MB)

  • Licencja: CC BY-ND 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny