Ku dojrzałości społecznej

Kolekcja
rozdziały
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Ku dojrzałości społecznej
  • Autor:
  • Strony od-do: 133-144
  • Tytuł monografii: Relacje społeczne młodzieży
  • Wydawca: Instytut Badań Edukacyjnych
  • Rok wydania: 2023
  • Miejsce wydania: Warszawa
  • Adres URL: https://ibe.edu.pl/index.php/pl/projekty-krajowe/wspolczesne-problemy-wychowania
  • Abstrakt w j. polskim: Człowiek nabywa stopniowo umiejętność życia społecznego, która kształ-tuje się i rozwija poprzez coraz to szerszy krąg kontaktów ze środowiskiem,z którego czerpane są wzorce zachowań społecznych . Dążąc do uzy-skania większej dojrzałości poprzez rozwijanie kompetencji społecznych,należy dbać o to, by osiągały one coraz wyższy poziom poprzez roztropnei odpowiedzialne wchodzenie w relacje międzyludzkie . Jednostka osiągadojrzałość społeczną wtedy, gdy podejmuje obowiązki wynikające z rólrodzinnych i społecznych. Proces ten uwidacznia się szczególnie w okresieadolescencji.
  • Słowa kluczowe w j. polskim:
    • dojrzałość społeczna
    • kompetencje społeczne
    • socjalizacja
    • życie społeczne
  • Struktura:
    • Wydział Pedagogiczny
    • Instytut Nauk o Wychowaniu
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Ku dojrzałości społecznej
  • 003 $a MARZENA CHROST (Autor)
  • 003 $e 0000-0003-3309-6574
  • 003 $f Mateusz Szast (Redaktor)
  • 005 $a Rozdział w książce
  • 005 $b Rozdział monografii/rozdział książki
  • 006 $a 133-144
  • 008 $a 11
  • 009 $a polski
  • 011 $b https://ibe.edu.pl/index.php/pl/projekty-krajowe/wspolczesne-problemy-wychowania
  • 012 $a Relacje społeczne młodzieży
  • 013 $a 2023
  • 014 $c Instytut Badań Edukacyjnych
  • 015 $a Warszawa
  • 017 $a 978-83-67385-56-5
  • 021 $a Człowiek nabywa stopniowo umiejętność życia społecznego, która kształ-tuje się i rozwija poprzez coraz to szerszy krąg kontaktów ze środowiskiem,z którego czerpane są wzorce zachowań społecznych . Dążąc do uzy-skania większej dojrzałości poprzez rozwijanie kompetencji społecznych,należy dbać o to, by osiągały one coraz wyższy poziom poprzez roztropnei odpowiedzialne wchodzenie w relacje międzyludzkie . Jednostka osiągadojrzałość społeczną wtedy, gdy podejmuje obowiązki wynikające z rólrodzinnych i społecznych. Proces ten uwidacznia się szczególnie w okresieadolescencji.
  • 023 $a dojrzałość społeczna
  • 023 $a kompetencje społeczne
  • 023 $a socjalizacja
  • 023 $a życie społeczne
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu
  • 999 $a pedagogika

Dublin Core