Metodologiczne podstawy prowadzonych badań nad kształtowaniem się tożsamości w rodzinie wielodzietnej

Kolekcja
rozdziały
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Metodologiczne podstawy prowadzonych badań nad kształtowaniem się tożsamości w rodzinie wielodzietnej
  • Autor:
  • Strony od-do: 81-99
  • Tytuł monografii: Autoetnografia w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady konstruowania tożsamości
  • Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Rok wydania: 2024
  • Miejsce wydania: Kraków
  • Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm
  • Abstrakt w j. polskim: Niniejszy podrozdział zarysowuje podstawy metodologii badań własnych, których narracyjny charakter koresponduje z opisanymi podstawami teoretycznymi. Uwzględniając fakt, iż ogólne terminologiczne rozumienie autoetnografii jako metody zostało przedstawione we Wstępie do niniejszej publikacji, zostaną tu jedynie określone, istotne dla badanej problematyki, pojęcia: twórczej autoetnografii analityczno-wspólnotowej; technik narracyjnych: eseju refleksyjnego, opowieści metaforyczno-refleksyjnej; analizy warstwowej będącej jedną z rodzajów analizy narracyjnej. Ponadto, zostanie ukazana charakterystyka osób uczestniczących w badaniu – należących do rodziny, oraz krótki esej refleksyjny Mirosławy, z którego wyłania się jej droga od własnych przemyśleń do badań empirycznych, co wskazuje na jakościową wartość pochylenia się nad podejmowaną tematyką badawczą.
  • Struktura:
    • Wydział Pedagogiczny
    • Instytut Nauk o Wychowaniu
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Metodologiczne podstawy prowadzonych badań nad kształtowaniem się tożsamości w rodzinie wielodzietnej
  • 003 $a MARIA SZYMAŃSKA (Autor)
  • 003 $e 0000-0001-5244-5966
  • 003 $a Mirosława Kłaput (Autor)
  • 003 $f MAGDALENA CIECHOWSKA (Redaktor)
  • 003 $f MARIA SZYMAŃSKA (Redaktor)
  • 005 $a Rozdział w książce
  • 005 $b Rozdział monografii/rozdział książki
  • 006 $a 81-99
  • 009 $a polski
  • 011 $b https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/autoetnografia-w-praktyce-pedagogicznej.htm
  • 012 $a Autoetnografia w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady konstruowania tożsamości
  • 013 $a 2024
  • 014 $c Akademia Ignatianum w Krakowie
  • 015 $a Kraków
  • 017 $a 978-83-7614-611-9
  • 021 $a Niniejszy podrozdział zarysowuje podstawy metodologii badań własnych, których narracyjny charakter koresponduje z opisanymi podstawami teoretycznymi. Uwzględniając fakt, iż ogólne terminologiczne rozumienie autoetnografii jako metody zostało przedstawione we Wstępie do niniejszej publikacji, zostaną tu jedynie określone, istotne dla badanej problematyki, pojęcia: twórczej autoetnografii analityczno-wspólnotowej; technik narracyjnych: eseju refleksyjnego, opowieści metaforyczno-refleksyjnej; analizy warstwowej będącej jedną z rodzajów analizy narracyjnej. Ponadto, zostanie ukazana charakterystyka osób uczestniczących w badaniu – należących do rodziny, oraz krótki esej refleksyjny Mirosławy, z którego wyłania się jej droga od własnych przemyśleń do badań empirycznych, co wskazuje na jakościową wartość pochylenia się nad podejmowaną tematyką badawczą.
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu
  • 999 $a pedagogika

Dublin Core