Strona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to dane tekstowe, zapisywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Wykorzystywane są one do prawidłowego funkcjonowania serwisu, gromadzenia informacji statystycznych o odwiedzających oraz obsługi udogodnień dla zalogowanych użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Ustawienia obsługi plików cookies można zmienić w swojej przeglądarce. Brak zmian tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych na stronie cookies.

O autonomii w decyzjach i działaniu

Kolekcja
rozdziały
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: O autonomii w decyzjach i działaniu
  • Autor:
  • Strony od-do: 27-40
  • Tytuł monografii: Wolność i wybory młodzieży
  • Wydawca: Instytut Badań Edukacyjnych
  • Rok wydania: 2023
  • Miejsce wydania: Warszawa
  • Adres URL: https://ibe.edu.pl/index.php/pl/projekty-krajowe/wspolczesne-problemy-wychowania
  • Abstrakt w j. polskim: Autonomia człowieka oznacza, że kieruje się on w swym życiu regułami, które sam uznał za prawdziwe i słuszne. Kluczowy jest tu moment afirmacji jakiejś normy, a nie źródło jej pochodzenia Celem wychowania jest dojrzałość człowieka, której najistotniejszym wyrazem jest zdolność do samodzielnego kierowania własnym życiem z pożytkiem dla siebie i wspólnoty, w której się znajduje Dojrzałość i autonomia warunkują się wzajemnie. Jedna nie jest możliwa bez drugiej.
  • Słowa kluczowe w j. polskim:
    • autonomia
    • charakter
    • determinizm
    • dojrzałość
    • fatalizm
    • mistrzowie podejrzeń
    • spontaniczność
  • Struktura:
    • Wydział Pedagogiczny
    • Instytut Nauk o Wychowaniu
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 a O autonomii w decyzjach i działaniu
  • 003 a STANISŁAW GAŁKOWSKI (Autor)
  • 003 e 0000-0003-1084-0487
  • 003 f Mariusz Gajewski (Redaktor)
  • 005 a Rozdział w książce
  • 005 b Rozdział monografii/rozdział książki
  • 006 a 27-40
  • 009 a polski
  • 011 b https://ibe.edu.pl/index.php/pl/projekty-krajowe/wspolczesne-problemy-wychowania
  • 012 a Wolność i wybory młodzieży
  • 013 a 2023
  • 014 c Instytut Badań Edukacyjnych
  • 015 a Warszawa
  • 017 a 978-83-67385-41-1
  • 021 a Autonomia człowieka oznacza, że kieruje się on w swym życiu regułami, które sam uznał za prawdziwe i słuszne. Kluczowy jest tu moment afirmacji jakiejś normy, a nie źródło jej pochodzenia Celem wychowania jest dojrzałość człowieka, której najistotniejszym wyrazem jest zdolność do samodzielnego kierowania własnym życiem z pożytkiem dla siebie i wspólnoty, w której się znajduje Dojrzałość i autonomia warunkują się wzajemnie. Jedna nie jest możliwa bez drugiej.
  • 023 a autonomia
  • 023 a charakter
  • 023 a determinizm
  • 023 a dojrzałość
  • 023 a fatalizm
  • 023 a mistrzowie podejrzeń
  • 023 a spontaniczność
  • 985 a Wydział Pedagogiczny
  • 985 b Instytut Nauk o Wychowaniu
  • 999 a pedagogika

Dublin Core

Pliki

Tom_3_www.pdf (3,19 MB)

  • Licencja: Licencja Repozytorium
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny
Repozytorium Akademii Ignatianum w Krakowie, które jest częścią Portalu Pracowniczego zostało zrealizowane w ramach projektu „Program wzmocnienia potencjału dydaktycznego Uczelni na rzecz rozwoju regionalnego” POWR.03.05.00-00-ZR10/18 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.