Rodzicielskie fora internetowe jako przestrzeń do dyskusji o rozwoju mowy dziecka

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Rodzicielskie fora internetowe jako przestrzeń do dyskusji o rozwoju mowy dziecka
  • Autor/Autorzy:
  • Nazwa czasopisma: Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
  • Rok: 2024
  • Tom: 19
  • Numer: 2(73)
  • ISSN: 1896-2327
  • e-ISSN: 2353-7787
  • DOI: 10.35765/eetp.2024.1973.07
  • Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/3220
  • Strony od-do: 91-103
  • Abstrakt:
    • Rodzice jako pierwsi wychowawcy i nauczyciele dziecka są zobowiązani do zagłębiania się w podstawy teorii i praktyki pedagogicznej, do której należy również prawidłowy rozwój mowy dziecka. Współcześnie, ze względu na postępującą cyfryzację świata, Internet stanowi jedno z popularniejszych źródeł porozumiewania się i zdobywania wiedzy. Takim szczególnym miejscem dla rodziców stają się rodzicielskie fora internetowe, które stanowią prężnie działającą przestrzeń do dyskusji między rodzicami, przekazującymi sobie informacje o własnych doświadczeniach rodzicielskich, w tym treści z zakresu logopedii. W artykule zostały przedstawione badania dotyczące analizy rodzicielskich forów internetowych w zakresie dyskusji o rozwoju mowy dziecka. Obszar ten, tak bogaty w informacje badawcze, stał się podstawą do poznania sposobów komunikowania się rodziców, przekazywania informacji, zadawania pytań i udzielania odpowiedzi, ich korzystnego bądź niekorzystnego wpływu na rozpowszechnianie wiedzy logopedycznej, jak również pozwolił poznać kulturę wypowiedzi i przestrzegania zasad netykiety użytkowników korzystających z rodzicielskich forów internetowych. Zgromadzony materiał badawczy, dotyczący dyskusji opierających się na wiedzy logopedycznej z rodzicielskich forów internetowych, przedstawiony został w formie cytowanych rzeczywistych wypowiedzi użytkowników, niepoddanych żadnej obróbce stylistycznej ani językowej.
    • Parents, as the first educators and teachers of the child, are obliged to delve into the basics of pedagogical theory and practice, which also includes the proper development of the child’s speech. Today, due to the increasing digitalization of the world, the Internet is one of the most popular sources of communication and learning. Parental online forums are becoming a special place for parents in which they may discuss various topics and share information about their own parenting experiences, including speech therapy content. The article will present studies on the analysis of parental online forums in the field of discussion about child speech development. This area, so rich in research information, has become the basis for understanding the ways parents communicate, transmit information, ask questions and give answers; their positive or negative impact on the dissemination of speech therapy knowledge; as well as the culture of expression and compliance with the rules of netiquette of users posting their texts on parental online forums. The collected research material concerning discussions based on speech therapy knowledge on parental Internet forums is presented in the form of quoted real statements of users, without any stylistic or linguistic corrections.          
  • Słowa kluczowe:
    • fora rodzicielskie
    • grupy dyskusyjne
    • kultura pedagogiczna
    • logopedia
    • rozwój mowy dziecka
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Rodzicielskie fora internetowe jako przestrzeń do dyskusji o rozwoju mowy dziecka
  • 003 $b 0000-0003-2530-3393
  • 003 $a EWA MIŚKOWIEC (Autor)
  • 003 $a Gabriela Michalik (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
  • 008 $a 2024
  • 009 $a 19
  • 010 $a 2(73)
  • 011 $a 1896-2327
  • 012 $a 2353-7787
  • 013 $a 10.35765/eetp.2024.1973.07
  • 014 $a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/3220
  • 015 $a 91-103
  • 019 $a Rodzice jako pierwsi wychowawcy i nauczyciele dziecka są zobowiązani do zagłębiania się w podstawy teorii i praktyki pedagogicznej, do której należy również prawidłowy rozwój mowy dziecka. Współcześnie, ze względu na postępującą cyfryzację świata, Internet stanowi jedno z popularniejszych źródeł porozumiewania się i zdobywania wiedzy. Takim szczególnym miejscem dla rodziców stają się rodzicielskie fora internetowe, które stanowią prężnie działającą przestrzeń do dyskusji między rodzicami, przekazującymi sobie informacje o własnych doświadczeniach rodzicielskich, w tym treści z zakresu logopedii. W artykule zostały przedstawione badania dotyczące analizy rodzicielskich forów internetowych w zakresie dyskusji o rozwoju mowy dziecka. Obszar ten, tak bogaty w informacje badawcze, stał się podstawą do poznania sposobów komunikowania się rodziców, przekazywania informacji, zadawania pytań i udzielania odpowiedzi, ich korzystnego bądź niekorzystnego wpływu na rozpowszechnianie wiedzy logopedycznej, jak również pozwolił poznać kulturę wypowiedzi i przestrzegania zasad netykiety użytkowników korzystających z rodzicielskich forów internetowych. Zgromadzony materiał badawczy, dotyczący dyskusji opierających się na wiedzy logopedycznej z rodzicielskich forów internetowych, przedstawiony został w formie cytowanych rzeczywistych wypowiedzi użytkowników, niepoddanych żadnej obróbce stylistycznej ani językowej.
  • 020 $a Parents, as the first educators and teachers of the child, are obliged to delve into the basics of pedagogical theory and practice, which also includes the proper development of the child’s speech. Today, due to the increasing digitalization of the world, the Internet is one of the most popular sources of communication and learning. Parental online forums are becoming a special place for parents in which they may discuss various topics and share information about their own parenting experiences, including speech therapy content. The article will present studies on the analysis of parental online forums in the field of discussion about child speech development. This area, so rich in research information, has become the basis for understanding the ways parents communicate, transmit information, ask questions and give answers; their positive or negative impact on the dissemination of speech therapy knowledge; as well as the culture of expression and compliance with the rules of netiquette of users posting their texts on parental online forums. The collected research material concerning discussions based on speech therapy knowledge on parental Internet forums is presented in the form of quoted real statements of users, without any stylistic or linguistic corrections.          
  • 021 $a fora rodzicielskie
  • 021 $a grupy dyskusyjne
  • 021 $a kultura pedagogiczna
  • 021 $a logopedia
  • 021 $a rozwój mowy dziecka
  • 022 $a child’s speech development
  • 022 $a discussion
  • 022 $a groups
  • 022 $a parenting forums
  • 022 $a pedagogical culture
  • 022 $a speech therapy
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Pliki

2024_art_Błasiak_A_Kultura pedagogiczna rodziców jako czynnik....pdf (121 KB)

  • Licencja: CC BY-ND 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny