Pedagogy of Play in the Music Education of Third Grade Elementary School Students. Research Report

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Pedagogy of Play in the Music Education of Third Grade Elementary School Students. Research Report
  • Autor/Autorzy: MARTYNA SZCZOTKA (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
  • Rok: 2024
  • Tom: 19
  • Numer: 3(74)
  • ISSN: 1896-2327
  • e-ISSN: 2353-7787
  • Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/3343/2807
  • Strony od-do: 129-145
  • Abstrakt:
    • Zajęcia prowadzone w szkole powinny być przestrzenią, w której uczniowie mają możliwość pełnego rozwoju, odkrywania siebie, rozbudzania i rozwijania swojego potencjału i pasji oraz zdobywania niezbędnej wiedzy do prawidłowego funkcjonowania w świecie. Stosowanie odpowiednio dobranych i wyselekcjonowanych metod zajęć jest bardzo istotne, aby stworzyć dzieciom środowisko, w którym mogą się kształcić i rozwijać. Pedagogika zabawy to bogactwo metod, które oferują korzyści płynące z nauki poprzez zabawę wyzwalającą w dziecku radość, stwarzającą przestrzeń do bycia sobą, eksplorowania, twórczości oraz doskonalącą kompetencje niezbędne do życia. Pedagogika zabawy stwarza również bardzo korzystne warunki do pracy z dziećmi na zajęciach muzycznych. Wolność i dynamika zabawy idealnie komponuje się z muzyczną działalnością dziecka. Głównym celem badań było poznanie funkcjonowania dzieci podczas zajęć muzycznych z wykorzystaniem pedagogiki zabawy. W pracy posłużono się metodą jakościowych badań terenowych. Zostały one przeprowadzone w Szkole Podstawowej im. Bogdana Jańskiego w Krakowie. Wyniki badań sugerują, że pedagogika zabawy stwarza przyjazne środowisko do rozwijania i kształtowania różnorodnych kompetencji dzieci podczas zajęć muzycznych.
    • Classes taught at school should be a space where students have the opportunity to fully develop, discover themselves, awaken and develop their potential and passions, as well as to acquire the knowledge necessary for effective functioning in the world. The use of properly selected methods during classes is essential to create an environment in which children can study and develop. Pedagogy of play incorporates a wealth of methods that offer a number of benefits and advantages that come with learning through play. Play triggers joy in children, creates space where they can be themselves, explore and be creative while improving the competencies necessary for life. Pedagogy of play also creates a favorable environment for working with children in music classes. The freedom and dynamics of play perfectly match the child’s musical activities. The main purpose of the study was to investigate how children function and perform during classes that incorporate musical pedagogy of play. The study was conducted using qualitative field research conducted at Bogdan Jański Elementary School in Kraków, Poland. The results of the study suggest that pedagogy of play creates a friendly environment for the development and formation of various competencies in children during a music class. 
  • Słowa kluczowe:
    • edukacja muzyczna
    • edukacja wczesnoszkolna
    • muzyczna pedagogika zabawy
    • pedagogika zabawy
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 $a Pedagogy of Play in the Music Education of Third Grade Elementary School Students. Research Report
  • 003 $b 0000-0003-0302-2961
  • 003 $a MARTYNA SZCZOTKA (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
  • 008 $a 2024
  • 009 $a 19
  • 010 $a 3(74)
  • 011 $a 1896-2327
  • 012 $a 2353-7787
  • 014 $a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/3343/2807
  • 015 $a 129-145
  • 019 $a Zajęcia prowadzone w szkole powinny być przestrzenią, w której uczniowie mają możliwość pełnego rozwoju, odkrywania siebie, rozbudzania i rozwijania swojego potencjału i pasji oraz zdobywania niezbędnej wiedzy do prawidłowego funkcjonowania w świecie. Stosowanie odpowiednio dobranych i wyselekcjonowanych metod zajęć jest bardzo istotne, aby stworzyć dzieciom środowisko, w którym mogą się kształcić i rozwijać. Pedagogika zabawy to bogactwo metod, które oferują korzyści płynące z nauki poprzez zabawę wyzwalającą w dziecku radość, stwarzającą przestrzeń do bycia sobą, eksplorowania, twórczości oraz doskonalącą kompetencje niezbędne do życia. Pedagogika zabawy stwarza również bardzo korzystne warunki do pracy z dziećmi na zajęciach muzycznych. Wolność i dynamika zabawy idealnie komponuje się z muzyczną działalnością dziecka. Głównym celem badań było poznanie funkcjonowania dzieci podczas zajęć muzycznych z wykorzystaniem pedagogiki zabawy. W pracy posłużono się metodą jakościowych badań terenowych. Zostały one przeprowadzone w Szkole Podstawowej im. Bogdana Jańskiego w Krakowie. Wyniki badań sugerują, że pedagogika zabawy stwarza przyjazne środowisko do rozwijania i kształtowania różnorodnych kompetencji dzieci podczas zajęć muzycznych.
  • 020 $a Classes taught at school should be a space where students have the opportunity to fully develop, discover themselves, awaken and develop their potential and passions, as well as to acquire the knowledge necessary for effective functioning in the world. The use of properly selected methods during classes is essential to create an environment in which children can study and develop. Pedagogy of play incorporates a wealth of methods that offer a number of benefits and advantages that come with learning through play. Play triggers joy in children, creates space where they can be themselves, explore and be creative while improving the competencies necessary for life. Pedagogy of play also creates a favorable environment for working with children in music classes. The freedom and dynamics of play perfectly match the child’s musical activities. The main purpose of the study was to investigate how children function and perform during classes that incorporate musical pedagogy of play. The study was conducted using qualitative field research conducted at Bogdan Jański Elementary School in Kraków, Poland. The results of the study suggest that pedagogy of play creates a friendly environment for the development and formation of various competencies in children during a music class. 
  • 021 $a edukacja muzyczna
  • 021 $a edukacja wczesnoszkolna
  • 021 $a muzyczna pedagogika zabawy
  • 021 $a pedagogika zabawy
  • 022 $a early childhood education
  • 022 $a music education
  • 022 $a music pedagogy of play
  • 022 $a pedagogy of play
  • 966 $a pedagogika
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Wychowaniu

Dublin Core

Pliki

2024_art_Szczotka_M_Pedagogy of Play in the Music Education of Third Grade Elementary School Students. Research...pdf (147 KB)

  • Licencja: CC BY-ND 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny