Spotkania studenckie w rzeczywistości hybrydalnej w opinii studentów UIK i UPJP2

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Spotkania studenckie w rzeczywistości hybrydalnej w opinii studentów UIK i UPJP2
  • Autor/Autorzy:
  • Nazwa czasopisma: Perspektywy Kultury
  • Rok: 2024
  • Tom: 47
  • Numer: 4
  • ISSN: 2081-1446
  • e-ISSN: 2719-8014
  • Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/pk/article/view/2024.4704.10/2904
  • Strony od-do: 133-146
  • Abstrakt:
    • W czasie pandemii COVID-19 i związanych z nią ograniczeń studenci stanęli przed wyzwaniami dotyczącymi spotkań studenckich, obejmującymi komunikację, integrację oraz organizację życia akademickiego. Również obecnie studenci zmagają się z wyzwaniami dotyczącymi rzeczywistości hybrydalnej, która łączy przestrzeń tradycyjną i wirtualną życia człowieka. Wyzwania te wpływają na spotkania studenckie, zarówno formalne, jak i nieformalne, odbywające się w ramach uczelni i poza nią. Badanie preferencji studentów dotyczących spotkań w rzeczywistościach tradycyjnej i wirtualnej jest istotne, ponieważ po`zwala wykazać, które formy spotkań w przekonaniu studentów wzmacniają, a które osłabiają relacje interpersonalne, wpływają na rozwój osobisty i ogólną atmosferę panującą na uczelni. Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących opinii studentów na temat spotkań studenckich w kontekście rzeczywistości hybrydalnej. Zaprezentowano wyniki ankiety przeprowadzonej wśród studentów Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie (UIK) i Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie (UPJP2). Celem badania była charakterystyka oddziaływania rzeczywistości hybrydalnej na spotkania studenckie z perspektywy studentów oraz określenie wyzwań, z którymi mierzą się w tej rzeczywistości. Wyniki badania mogą mieć istotne implikacje dla praktyki edukacyjnej i organizacyjnej na uczelniach wyższych, przyczyniając się do lepszego rozumienia potrzeb i oczekiwań studentów. Autorzy traktują przeprowadzone analizy jako badanie pilotażowe, które zamierzają rozwinąć w kolejnym tekście.
    • The COVID-19 pandemic and its associated restrictions posed significant challenges for students, particularly in relation to communication, integration, and the organization of academic life. Even in the post-pandemic period, students continue to grapple with the challenges of hybrid reality, which blends traditional and virtual spaces. These challenges affect both formal and informal stu dent meetings, taking place within and beyond the university setting. Studying students’ preferences regarding traditional and virtual meetings is essential for identifying how these interactions influence interpersonal relationships, personal development, and the overall university atmosphere. The article presents the results of research on students’ opinions regarding student meetings in the context of hybrid reality. It showcases the findings of a survey conducted among students of the Jesuit University Ignatianum in Krakow (UIK) and the Pontifical University of John Paul II in Krakow (UPJP2). The study explores students’ perspectives on the effects of hybrid reality on their meetings and to identify the challenges they encounter in this context. The results of the study offer valuable insights for educational and organizational practices at higher education institutions, contributing to a better understanding of students’ needs and expectations. The authors consider this research as a pilot study, with plans for further exploration in a subsequent publication.
  • Słowa kluczowe:
    • kultura studencka
    • nauczanie hybrydowe
    • rzeczywistość hybrydalna
    • spotkania studenckie
    • świat wirtualny
  • Dyscyplina: nauki o kulturze i religii

MARC

  • 002 $a Spotkania studenckie w rzeczywistości hybrydalnej w opinii studentów UIK i UPJP2
  • 003 $b 0000-0003-1970-3366
  • 003 $a Andrzej Tarchała (Autor)
  • 003 $a PRZEMYSŁAW BUKOWSKI (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Perspektywy Kultury
  • 008 $a 2024
  • 009 $a 47
  • 010 $a 4
  • 011 $a 2081-1446
  • 012 $a 2719-8014
  • 014 $a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/pk/article/view/2024.4704.10/2904
  • 015 $a 133-146
  • 019 $a W czasie pandemii COVID-19 i związanych z nią ograniczeń studenci stanęli przed wyzwaniami dotyczącymi spotkań studenckich, obejmującymi komunikację, integrację oraz organizację życia akademickiego. Również obecnie studenci zmagają się z wyzwaniami dotyczącymi rzeczywistości hybrydalnej, która łączy przestrzeń tradycyjną i wirtualną życia człowieka. Wyzwania te wpływają na spotkania studenckie, zarówno formalne, jak i nieformalne, odbywające się w ramach uczelni i poza nią. Badanie preferencji studentów dotyczących spotkań w rzeczywistościach tradycyjnej i wirtualnej jest istotne, ponieważ po`zwala wykazać, które formy spotkań w przekonaniu studentów wzmacniają, a które osłabiają relacje interpersonalne, wpływają na rozwój osobisty i ogólną atmosferę panującą na uczelni. Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących opinii studentów na temat spotkań studenckich w kontekście rzeczywistości hybrydalnej. Zaprezentowano wyniki ankiety przeprowadzonej wśród studentów Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie (UIK) i Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie (UPJP2). Celem badania była charakterystyka oddziaływania rzeczywistości hybrydalnej na spotkania studenckie z perspektywy studentów oraz określenie wyzwań, z którymi mierzą się w tej rzeczywistości. Wyniki badania mogą mieć istotne implikacje dla praktyki edukacyjnej i organizacyjnej na uczelniach wyższych, przyczyniając się do lepszego rozumienia potrzeb i oczekiwań studentów. Autorzy traktują przeprowadzone analizy jako badanie pilotażowe, które zamierzają rozwinąć w kolejnym tekście.
  • 020 $a The COVID-19 pandemic and its associated restrictions posed significant challenges for students, particularly in relation to communication, integration, and the organization of academic life. Even in the post-pandemic period, students continue to grapple with the challenges of hybrid reality, which blends traditional and virtual spaces. These challenges affect both formal and informal stu dent meetings, taking place within and beyond the university setting. Studying students’ preferences regarding traditional and virtual meetings is essential for identifying how these interactions influence interpersonal relationships, personal development, and the overall university atmosphere. The article presents the results of research on students’ opinions regarding student meetings in the context of hybrid reality. It showcases the findings of a survey conducted among students of the Jesuit University Ignatianum in Krakow (UIK) and the Pontifical University of John Paul II in Krakow (UPJP2). The study explores students’ perspectives on the effects of hybrid reality on their meetings and to identify the challenges they encounter in this context. The results of the study offer valuable insights for educational and organizational practices at higher education institutions, contributing to a better understanding of students’ needs and expectations. The authors consider this research as a pilot study, with plans for further exploration in a subsequent publication.
  • 021 $a kultura studencka
  • 021 $a nauczanie hybrydowe
  • 021 $a rzeczywistość hybrydalna
  • 021 $a spotkania studenckie
  • 021 $a świat wirtualny
  • 022 $a hybrid reality
  • 022 $a hybrid teaching
  • 022 $a student culture
  • 022 $a student meetings
  • 022 $a Virtual World
  • 966 $a nauki o kulturze i religii
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Polityce i Administracji

Dublin Core

Pliki

2024_art_Bukowski_P_Tarchała_A_Spotkania studenckie w rzeczywistości hybrydalnej w opinii studentów UIK i UPJP2.pdf (277 KB)

  • Licencja: CC BY-ND 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny