Współpraca nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z rodzicami na rzecz zrównoważonego rozwoju

Kolekcja
rozdziały
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Współpraca nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z rodzicami na rzecz zrównoważonego rozwoju
  • Autor:
  • Strony od-do: 108-124
  • Tytuł monografii: Wybrane problemy pedagogiczno-społeczne funkcjonowania placówek edukacyjnych w okresie pandemii
  • Wydawca: SINDRUK-DIMK
  • Rok wydania: 2023
  • Miejsce wydania: Opole
  • Adres URL: https://repo.uni.opole.pl/info/book/UO1d69c711d5714e03a161067f9accdbf3/
  • Abstrakt w j. angielskim: The aim of this article is to introduce the principles of education for sustainable development in the context of cooperation between  teachers and parents. In the first part, the legal aspects regulating the  rights and duties of parents and school concerning the upbringing and  education of children are presented. Attention is drawn to the need for  teachers and schools to treat parents as partners. The results of a study  aimed at diagnosing parents’ and teachers’ opinions on their cooperation,  especially on decision-making, are also cited. In the second part of the  article, the concept of sustainable development, education for sustainable  development and competences described as green, which should be shaped at all levels of education, are presented. Finally, proposals are offered  for the introduction of programmes promoting sustainability in schools  as one of the possible solutions to increase parents’ participation in the  development process of their children at school.
  • Struktura:
    • Wydział Pedagogiczny
    • Instytut Nauk o Wychowaniu
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 a Współpraca nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z rodzicami na rzecz zrównoważonego rozwoju
  • 003 a BARBARA SURMA (Autor)
  • 003 e 0000-0001-8781-7643
  • 003 f Zenon Jasiński (Redaktor)
  • 003 f Sławomir Śliwa (Redaktor)
  • 005 a Rozdział w książce
  • 006 a 108-124
  • 011 a https://repo.uni.opole.pl/info/book/UO1d69c711d5714e03a161067f9accdbf3/
  • 012 a Wybrane problemy pedagogiczno-społeczne funkcjonowania placówek edukacyjnych w okresie pandemii
  • 013 a 2023
  • 014 c SINDRUK-DIMK
  • 015 a Opole
  • 017 a 978-83-967882-3-8
  • 022 a The aim of this article is to introduce the principles of education for sustainable development in the context of cooperation between  teachers and parents. In the first part, the legal aspects regulating the  rights and duties of parents and school concerning the upbringing and  education of children are presented. Attention is drawn to the need for  teachers and schools to treat parents as partners. The results of a study  aimed at diagnosing parents’ and teachers’ opinions on their cooperation,  especially on decision-making, are also cited. In the second part of the  article, the concept of sustainable development, education for sustainable  development and competences described as green, which should be shaped at all levels of education, are presented. Finally, proposals are offered  for the introduction of programmes promoting sustainability in schools  as one of the possible solutions to increase parents’ participation in the  development process of their children at school.
  • 024 a cooperation
  • 024 a decision-making
  • 024 a partnership
  • 024 a sustainability
  • 985 a Wydział Pedagogiczny
  • 985 b Instytut Nauk o Wychowaniu
  • 999 a pedagogika

Dublin Core

Repozytorium Akademii Ignatianum w Krakowie, które jest częścią Portalu Pracowniczego zostało zrealizowane w ramach projektu „Program wzmocnienia potencjału dydaktycznego Uczelni na rzecz rozwoju regionalnego” POWR.03.05.00-00-ZR10/18 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.