Komunikowanie polityczne i publiczne w nowych mediach. Wybrane przykłady
Opis
- Tytuł: Komunikowanie polityczne i publiczne w nowych mediach. Wybrane przykłady
- Redaktor/Redaktorzy:
- AGNIESZKA GRZECHYNKA (Redaktor)
- KATARZYNA SZMYD (Redaktor)
- Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
- Rok: 2025
- Miejsce wydania: Kraków
- Liczba stron: 226
- Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/komunikowanie-polityczne-i-publiczne-w-nowych-mediach.htm
- Abstrakt w j. polskim: Publikacja powstała z inicjatywy pracowników Katedry Komunikowania Politycznego, działającej w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie. Do współpracy zaproszono ekspertów w swoich dziedzinach (zarówno teoretyków, jak i naukowców z politycznym oraz biznesowym doświadczeniem praktycznym), którzy przeprowadzili badania nad możliwościami zastosowania social mediów w obszarach własnych specjalizacji. Każdy rozdział dostarcza nie tylko teoretycznej, ale i praktycznej wiedzy, możliwej do natychmiastowego wdrożenia w strategiach zarządzania wybranymi obszarami organizacji politycznych, NGOs, struktur samorządowych czy przedsiębiorstw.--- Wraz z pojawieniem się nowych technologii uwidoczniły się nowe obszary i pytania badawcze, odnoszące się do roli nowych mediów jako ważnego narzędzia w procesie komunikowania politycznego i publicznego. Praca pod redakcją dr Agnieszki Grzechynki i dr Katarzyny Szmyd odnosi się bezspornie do bardzo istotnych i aktualnych spraw związanych ze zmianami, jakie zachodzą w komunikowaniu politycznym, będącym ważnym filarem demokracji. Dr hab. Monika Ślufińska, prof. UJ Publikacja dostarcza także wiedzy na temat najnowszych zjawisk związanych z dezinformacją, na którą niemały wpływ ma coraz większe oddziaływanie nowoczesnych technologii, w tym sztucznej inteligencji. Autorzy nie ograniczają się jednak do stwierdzenia faktu istnienia takich zjawisk, jak fake news, deep fake, hejt czy inne zagrożenia, ale także wysuwają konkretne postulaty związane z przeciwdziałaniem tym zagrożeniom. Dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin, prof. UPJPII
- Słowa kluczowe w j. polskim:
- marketing polityczny
- komunikowanie polityczne
- komunikowanie polityczne
- komunikowanie społeczne
- nauki o polityce
- nex tech
- public relations
- social media
- społeczeństwo 5.0
- sztuczna inteligencja
- wizerunek
- Struktura:
- Wydział Pedagogiczny
- Instytut Nauk o Polityce i Administracji
- Dyscyplina:
- nauki o polityce i administracji
- nauki o polityce i administracji
MARC
- 002 a Komunikowanie polityczne i publiczne w nowych mediach. Wybrane przykłady
- 003 a AGNIESZKA GRZECHYNKA (Redaktor)
- 003 b 0000-0003-0476-9776
- 003 a KATARZYNA SZMYD (Redaktor)
- 003 b 0000-0002-6016-8564
- 004 a Monografia naukowa
- 005 a 2025
- 008 b Akademia Ignatianum w Krakowie
- 009 a 978-83-7614-604-1
- 013 a https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/komunikowanie-polityczne-i-publiczne-w-nowych-mediach.htm
- 018 a Kraków
- 019 a 226
- 020 a 12,00
- 024 a Publikacja powstała z inicjatywy pracowników Katedry Komunikowania Politycznego, działającej w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie. Do współpracy zaproszono ekspertów w swoich dziedzinach (zarówno teoretyków, jak i naukowców z politycznym oraz biznesowym doświadczeniem praktycznym), którzy przeprowadzili badania nad możliwościami zastosowania social mediów w obszarach własnych specjalizacji. Każdy rozdział dostarcza nie tylko teoretycznej, ale i praktycznej wiedzy, możliwej do natychmiastowego wdrożenia w strategiach zarządzania wybranymi obszarami organizacji politycznych, NGOs, struktur samorządowych czy przedsiębiorstw.--- Wraz z pojawieniem się nowych technologii uwidoczniły się nowe obszary i pytania badawcze, odnoszące się do roli nowych mediów jako ważnego narzędzia w procesie komunikowania politycznego i publicznego. Praca pod redakcją dr Agnieszki Grzechynki i dr Katarzyny Szmyd odnosi się bezspornie do bardzo istotnych i aktualnych spraw związanych ze zmianami, jakie zachodzą w komunikowaniu politycznym, będącym ważnym filarem demokracji. Dr hab. Monika Ślufińska, prof. UJ Publikacja dostarcza także wiedzy na temat najnowszych zjawisk związanych z dezinformacją, na którą niemały wpływ ma coraz większe oddziaływanie nowoczesnych technologii, w tym sztucznej inteligencji. Autorzy nie ograniczają się jednak do stwierdzenia faktu istnienia takich zjawisk, jak fake news, deep fake, hejt czy inne zagrożenia, ale także wysuwają konkretne postulaty związane z przeciwdziałaniem tym zagrożeniom. Dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin, prof. UPJPII
- 026 a marketing polityczny
- 026 a komunikowanie polityczne
- 026 a komunikowanie polityczne
- 026 a komunikowanie społeczne
- 026 a nauki o polityce
- 026 a nex tech
- 026 a public relations
- 026 a social media
- 026 a społeczeństwo 5.0
- 026 a sztuczna inteligencja
- 026 a wizerunek
- 336 a Redakcja naukowa monografii naukowej
- 985 a Wydział Pedagogiczny
- 985 b Instytut Nauk o Polityce i Administracji
- 999 a nauki o polityce i administracji
- 999 a nauki o polityce i administracji
Dublin Core
Indeksy
- Tytuł: Komunikowanie polityczne i publiczne w nowych mediach. Wybrane przykłady
- Autor (Twórca):
- Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
- ISBN: 978-83-7614-604-1
- Data: 2025
- Miejsce: Kraków
- Dyscyplina: nauki o polityce i administracji
- Słowa kluczowe w j. polskim:
- Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/komunikowanie-polityczne-i-publiczne-w-nowych-mediach.htm