Jak cię widzą, tak cię lajkują. Strategia wykorzystania mediów społecznościowych do budowy marki podmiotów politycznych
Opis
- Tytuł: Jak cię widzą, tak cię lajkują. Strategia wykorzystania mediów społecznościowych do budowy marki podmiotów politycznych
- Autor:
- AGNIESZKA GRZECHYNKA (Autor)
- 0000-0003-0476-9776
- Strony od-do: 49-68
- Tytuł monografii: Komunikowanie polityczne i publiczne w nowych mediach. Wybrane przykłady
- Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
- Rok wydania: 2025
- Miejsce wydania: Kraków
- Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/komunikowanie-polityczne-i-publiczne-w-nowych-mediach.htm
- Abstrakt w j. polskim: Czy pluszowa gęś, która stała się niekwestionowanym hitem handlowym dzięki filmikom, zamieszczanym w aplikacji TikTok, może okazać się cennym studium przypadku dla praktyków polskiej sceny politycznej? Czy fakt stania się bohaterem memów może pomóc w zbudowaniu rozpoznawalności, która zagwarantuje miejsce na liście wyborczej? Czy cyfrowy wizerunek i liczba lajków stają się ważniejsze od twardych kompetencji? I wreszcie, czy sztuczna inteligencja okaże się sojusznikiem w batalii o serca (i głosy) wyborców? Zadając te prowokacyjne pytania autorka wprowadza czytelnika w świat mediów społecznościowych, dążąc do przedstawienia możliwych strategii ich wykorzystania w celu budowy wizerunku politycznego. W prezentowanym tekście autorka łączy wiedzę płynącą z obszarów public relations, marketingu politycznego i mediów społecznościowych, korzysta też z własnych, biznesowych doświadczeń praktycznych, zdobytych w trakcie pracy nad kampaniami wizerunkowymi. Kreśląc tło teoretyczne dla omawianych zagadnień, rozważa zmieniającą się rolę mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku polityków oraz partii politycznych, a także analizuje wpływ algorytmów i technik manipulacyjnych na skuteczność działań marketingowych w sferze publicznej. Dowodzi ona, że umiejętne wy- korzystanie danych i analiza zachowań użytkowników social mediów mogą przekładać się na skuteczniejszą komunikację i oddziaływanie na wyborców. Przestrzega jednak przed stawianiem znaku równości pomiędzy mikrotargetowaniem a definicyjnym public relations, ponieważ – choć cele tych działań i wykorzystane narzędzia mogą wydawać się zbieżne – strategia działania powinna bazować na fundamencie innych wartości i technik.
- Abstrakt w j. angielskim: Can a fluffy plush goose, propelled to commercial stardom through TikTok videos, offer valuable insights for practitioners in the Polish political arena? Could becoming a meme sensation actually aid in building the kind of recognition that secures a coveted spot on the electoral list? Are digital personas and the tally of likes beginning to overshadow traditional competencies? Lastly, can artificial intelligence be a game-changer in the quest for voters’ hearts (and votes)? By posing these thought-provoking questions, the author delves into the world of social media with the aim of presenting potential strategies for shaping a political image. In the chapter presented to readers, the author combines knowledge from the fields of public relations, political marketing, and social media, drawing on her practical business experiences gained from working on image campaigns. The author provides the theoretical framework for the discussed issues, contemplates the evolving role of social media in shaping the images of politicians and political parties, and analyzes the impact of algorithms and manipulative techniques on the effectiveness of marketing efforts in the public sphere. The author argues that skillful use of data and analysis of social media user behaviors can lead to more effective communication and greater influence on voters. However, she also warns against equating micro-targeting with traditional public relations, as while the goals and tools of these activities may seem similar, the strategy should be rooted in different values and techniques.
- Słowa kluczowe w j. polskim:
- marketing polityczny
- media społecznościowe
- public relations
- wizerunek
- Struktura:
- Wydział Pedagogiczny
- Instytut Nauk o Polityce i Administracji
- Dyscyplina: nauki o polityce i administracji
MARC
- 002 a Jak cię widzą, tak cię lajkują. Strategia wykorzystania mediów społecznościowych do budowy marki podmiotów politycznych
- 003 a AGNIESZKA GRZECHYNKA (Autor)
- 003 e 0000-0003-0476-9776
- 003 f AGNIESZKA GRZECHYNKA (Redaktor)
- 003 f KATARZYNA SZMYD (Redaktor)
- 005 a Rozdział w książce
- 006 a 49-68
- 011 a https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/komunikowanie-polityczne-i-publiczne-w-nowych-mediach.htm
- 012 a Komunikowanie polityczne i publiczne w nowych mediach. Wybrane przykłady
- 013 a 2025
- 014 c Akademia Ignatianum w Krakowie
- 015 a Kraków
- 017 a 978-83-7614-604-1
- 021 a Czy pluszowa gęś, która stała się niekwestionowanym hitem handlowym dzięki filmikom, zamieszczanym w aplikacji TikTok, może okazać się cennym studium przypadku dla praktyków polskiej sceny politycznej? Czy fakt stania się bohaterem memów może pomóc w zbudowaniu rozpoznawalności, która zagwarantuje miejsce na liście wyborczej? Czy cyfrowy wizerunek i liczba lajków stają się ważniejsze od twardych kompetencji? I wreszcie, czy sztuczna inteligencja okaże się sojusznikiem w batalii o serca (i głosy) wyborców? Zadając te prowokacyjne pytania autorka wprowadza czytelnika w świat mediów społecznościowych, dążąc do przedstawienia możliwych strategii ich wykorzystania w celu budowy wizerunku politycznego. W prezentowanym tekście autorka łączy wiedzę płynącą z obszarów public relations, marketingu politycznego i mediów społecznościowych, korzysta też z własnych, biznesowych doświadczeń praktycznych, zdobytych w trakcie pracy nad kampaniami wizerunkowymi. Kreśląc tło teoretyczne dla omawianych zagadnień, rozważa zmieniającą się rolę mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku polityków oraz partii politycznych, a także analizuje wpływ algorytmów i technik manipulacyjnych na skuteczność działań marketingowych w sferze publicznej. Dowodzi ona, że umiejętne wy- korzystanie danych i analiza zachowań użytkowników social mediów mogą przekładać się na skuteczniejszą komunikację i oddziaływanie na wyborców. Przestrzega jednak przed stawianiem znaku równości pomiędzy mikrotargetowaniem a definicyjnym public relations, ponieważ – choć cele tych działań i wykorzystane narzędzia mogą wydawać się zbieżne – strategia działania powinna bazować na fundamencie innych wartości i technik.
- 022 a Can a fluffy plush goose, propelled to commercial stardom through TikTok videos, offer valuable insights for practitioners in the Polish political arena? Could becoming a meme sensation actually aid in building the kind of recognition that secures a coveted spot on the electoral list? Are digital personas and the tally of likes beginning to overshadow traditional competencies? Lastly, can artificial intelligence be a game-changer in the quest for voters’ hearts (and votes)? By posing these thought-provoking questions, the author delves into the world of social media with the aim of presenting potential strategies for shaping a political image. In the chapter presented to readers, the author combines knowledge from the fields of public relations, political marketing, and social media, drawing on her practical business experiences gained from working on image campaigns. The author provides the theoretical framework for the discussed issues, contemplates the evolving role of social media in shaping the images of politicians and political parties, and analyzes the impact of algorithms and manipulative techniques on the effectiveness of marketing efforts in the public sphere. The author argues that skillful use of data and analysis of social media user behaviors can lead to more effective communication and greater influence on voters. However, she also warns against equating micro-targeting with traditional public relations, as while the goals and tools of these activities may seem similar, the strategy should be rooted in different values and techniques.
- 023 a marketing polityczny
- 023 a media społecznościowe
- 023 a public relations
- 023 a wizerunek
- 024 a image
- 024 a political marketing
- 024 a public relations
- 024 a social media
- 985 a Wydział Pedagogiczny
- 985 b Instytut Nauk o Polityce i Administracji
- 999 a nauki o polityce i administracji
Dublin Core
Indeksy
- Tytuł: Jak cię widzą, tak cię lajkują. Strategia wykorzystania mediów społecznościowych do budowy marki podmiotów politycznych
- Autor (Twórca): AGNIESZKA GRZECHYNKA (Autor)
- Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
- ISBN: 978-83-7614-604-1
- Data: 2025
- Miejsce: Kraków
- Dyscyplina: nauki o polityce i administracji
- Słowa kluczowe w j. angielskim:
- Słowa kluczowe w j. polskim:
- Struktura:
- Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/komunikowanie-polityczne-i-publiczne-w-nowych-mediach.htm