Zarządzanie wizerunkiem w jednostkach samorządu terytorialnego przy wykorzystaniu nowych mediów
Opis
- Tytuł: Zarządzanie wizerunkiem w jednostkach samorządu terytorialnego przy wykorzystaniu nowych mediów
- Autor:
- ŁUKASZ BURKIEWICZ (Autor)
- 0000-0001-9115-0837
- Strony od-do: 68-88
- Tytuł monografii: Komunikowanie polityczne i publiczne w nowych mediach. Wybrane przykłady
- Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
- Rok wydania: 2025
- Miejsce wydania: Kraków
- Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/komunikowanie-polityczne-i-publiczne-w-nowych-mediach.htm
- Abstrakt w j. polskim: Zarządzanie wizerunkiem w jednostkach samorządu terytorialnego (JST) przy wykorzystaniu nowych mediów to szybko rozwijający się obecnie obszar działalności w sektorze spraw publicznych. Jest to przede wszystkim obszar, który w kontekście następujących zmian technologicznych i społecznych w niemal każdym obszarze życia, staje się przestrzenią o kluczowym znaczeniu dla budowania relacji z mieszkańcami, promowania inicjatyw lokalnych oraz efektywnej komunikacji władz z lokalną społecznością. Nowe media stwarzają możliwości dotarcia do mieszkańców i budowania pozytywnego wizerunku JST w formule sprawnego zarządzania, pozwalając na uzyskiwanie maksymalnych efektów przy minimalizacji angażowanych zasobów. W niniejszym tekście została podjęta próba przedstawienia teoretycznego tytułowego zagadnienia oraz zaprezentowano przykłady związane z praktycznym wykorzystaniu nowych mediów przy zarządzaniu wizerunkiem w wybranych jednostkach samorządu terytorialnego.
- Abstrakt w j. angielskim: In today’s public affairs sector, image management of local government units (LGUs) based on the use of new media is a rapidly developing area of activity. In the context of the ongoing technological and social changes in almost every sphere of life, this area is becoming a space of crucial importance for the local authorities related to building positive relations with local residents, promoting local initiatives, and communicating effectively with the local community. New media offer opportunities to reach out to residents and build a positive image of local government units in the formula of efficient management, which allows them to obtain maximum effects while minimising resources used. This paper consists of a theoretical presentation of the issue in questions and discusses several examples of a practical use of new media in image management in selected local government units.
- Słowa kluczowe w j. polskim:
- jednostki samorządu terytorialnego (JST)
- komunikacja
- nowe media
- sektor spraw publicznych
- zarządzanie wizerunkiem
- Struktura:
- Wydział Pedagogiczny
- Instytut Nauk o Polityce i Administracji
- Dyscyplina: nauki o polityce i administracji
MARC
- 002 a Zarządzanie wizerunkiem w jednostkach samorządu terytorialnego przy wykorzystaniu nowych mediów
- 003 a ŁUKASZ BURKIEWICZ (Autor)
- 003 e 0000-0001-9115-0837
- 003 f AGNIESZKA GRZECHYNKA (Redaktor)
- 003 f KATARZYNA SZMYD (Redaktor)
- 005 a Rozdział w książce
- 006 a 68-88
- 011 a https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/komunikowanie-polityczne-i-publiczne-w-nowych-mediach.htm
- 012 a Komunikowanie polityczne i publiczne w nowych mediach. Wybrane przykłady
- 013 a 2025
- 014 c Akademia Ignatianum w Krakowie
- 015 a Kraków
- 017 a 978-83-7614-604-1
- 021 a Zarządzanie wizerunkiem w jednostkach samorządu terytorialnego (JST) przy wykorzystaniu nowych mediów to szybko rozwijający się obecnie obszar działalności w sektorze spraw publicznych. Jest to przede wszystkim obszar, który w kontekście następujących zmian technologicznych i społecznych w niemal każdym obszarze życia, staje się przestrzenią o kluczowym znaczeniu dla budowania relacji z mieszkańcami, promowania inicjatyw lokalnych oraz efektywnej komunikacji władz z lokalną społecznością. Nowe media stwarzają możliwości dotarcia do mieszkańców i budowania pozytywnego wizerunku JST w formule sprawnego zarządzania, pozwalając na uzyskiwanie maksymalnych efektów przy minimalizacji angażowanych zasobów. W niniejszym tekście została podjęta próba przedstawienia teoretycznego tytułowego zagadnienia oraz zaprezentowano przykłady związane z praktycznym wykorzystaniu nowych mediów przy zarządzaniu wizerunkiem w wybranych jednostkach samorządu terytorialnego.
- 022 a In today’s public affairs sector, image management of local government units (LGUs) based on the use of new media is a rapidly developing area of activity. In the context of the ongoing technological and social changes in almost every sphere of life, this area is becoming a space of crucial importance for the local authorities related to building positive relations with local residents, promoting local initiatives, and communicating effectively with the local community. New media offer opportunities to reach out to residents and build a positive image of local government units in the formula of efficient management, which allows them to obtain maximum effects while minimising resources used. This paper consists of a theoretical presentation of the issue in questions and discusses several examples of a practical use of new media in image management in selected local government units.
- 023 a jednostki samorządu terytorialnego (JST)
- 023 a komunikacja
- 023 a nowe media
- 023 a sektor spraw publicznych
- 023 a zarządzanie wizerunkiem
- 024 a communication
- 024 a image management
- 024 a local government units (LGUs)
- 024 a new media
- 024 a public affairs sector
- 985 a Wydział Pedagogiczny
- 985 b Instytut Nauk o Polityce i Administracji
- 999 a nauki o polityce i administracji
Dublin Core
Indeksy
- Tytuł: Zarządzanie wizerunkiem w jednostkach samorządu terytorialnego przy wykorzystaniu nowych mediów
- Autor (Twórca): ŁUKASZ BURKIEWICZ (Autor)
- Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
- ISBN: 978-83-7614-604-1
- Data: 2025
- Miejsce: Kraków
- Dyscyplina: nauki o polityce i administracji
- Słowa kluczowe w j. angielskim:
- Słowa kluczowe w j. polskim:
- Struktura:
- Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/komunikowanie-polityczne-i-publiczne-w-nowych-mediach.htm