Propaganda na Facebooku. Wybrane techniki zwiększające skuteczność przekazu propagandowego

Kolekcja
rozdziały
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Propaganda na Facebooku. Wybrane techniki zwiększające skuteczność przekazu propagandowego
  • Autor:
  • Strony od-do: 197-223
  • Tytuł monografii: Komunikowanie polityczne i publiczne w nowych mediach. Wybrane przykłady
  • Wydawca: Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Rok wydania: 2025
  • Miejsce wydania: Kraków
  • Adres URL: https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/komunikowanie-polityczne-i-publiczne-w-nowych-mediach.htm
  • Abstrakt w j. polskim: Celem artykułu jest empiryczne zweryfikowanie tezy o większej skuteczności  działań propagandowych na skutek zastosowania sześciu technik zamieszczenia w poście na Facebooku: źródeł naukowych, danych statystycznych  w postaci wizualizacji, hiperłączy, możliwości zamieszczania komentarzy,  liczby pozytywnych komentarzy i liczby polubień. W pierwszej części artykułu zostaną przedstawione definicje propagandy oraz jej podział. W drugiej  części o charakterze badawczym zostaną zaprezentowane wyniki ankiety  sprawdzające skuteczność sześciu technik propagandowych na przykładzie  działań dwóch polskich partii politycznych: Prawa i Sprawiedliwości oraz Koalicji Obywatelskiej w kampanii wyborczej do parlamentu w 2023 roku.
  • Abstrakt w j. angielskim: The aim of the study is to empirically verify the thesis regarding the increased effectiveness of propaganda activities due to the application of the following six techniques in a Facebook post: inclusion of scientific sources, statistical data presented in visual form, hyperlinks, enabling comments, the number of positive comments, and the number of likes. The first part of the article will present definitions of propaganda and its classification. The second part will have a strictly research character in which the survey results examining the effectiveness of the six propaganda techniques will be presented, using the actions of two Polish political parties, Law and Justice and Civic Coalition, in the electoral campaign for the parliament in 2023 as an example.
  • Słowa kluczowe w j. polskim:
    • Facebook
    • oddziaływanie propagandy
    • propaganda
  • Struktura:
    • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
    • Szkoła Doktorska
  • Dyscyplina: nauki o polityce i administracji

MARC

  • 002 a Propaganda na Facebooku. Wybrane techniki zwiększające skuteczność przekazu propagandowego
  • 003 a Przemysław Kot (Autor)
  • 003 e 0000-0002-8603-3182
  • 003 f AGNIESZKA GRZECHYNKA (Redaktor)
  • 003 f KATARZYNA SZMYD (Redaktor)
  • 005 a Rozdział w książce
  • 006 a 197-223
  • 011 a https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/komunikowanie-polityczne-i-publiczne-w-nowych-mediach.htm
  • 012 a Komunikowanie polityczne i publiczne w nowych mediach. Wybrane przykłady
  • 013 a 2025
  • 014 c Akademia Ignatianum w Krakowie
  • 015 a Kraków
  • 017 a 978-83-7614-604-1
  • 021 a Celem artykułu jest empiryczne zweryfikowanie tezy o większej skuteczności  działań propagandowych na skutek zastosowania sześciu technik zamieszczenia w poście na Facebooku: źródeł naukowych, danych statystycznych  w postaci wizualizacji, hiperłączy, możliwości zamieszczania komentarzy,  liczby pozytywnych komentarzy i liczby polubień. W pierwszej części artykułu zostaną przedstawione definicje propagandy oraz jej podział. W drugiej  części o charakterze badawczym zostaną zaprezentowane wyniki ankiety  sprawdzające skuteczność sześciu technik propagandowych na przykładzie  działań dwóch polskich partii politycznych: Prawa i Sprawiedliwości oraz Koalicji Obywatelskiej w kampanii wyborczej do parlamentu w 2023 roku.
  • 022 a The aim of the study is to empirically verify the thesis regarding the increased effectiveness of propaganda activities due to the application of the following six techniques in a Facebook post: inclusion of scientific sources, statistical data presented in visual form, hyperlinks, enabling comments, the number of positive comments, and the number of likes. The first part of the article will present definitions of propaganda and its classification. The second part will have a strictly research character in which the survey results examining the effectiveness of the six propaganda techniques will be presented, using the actions of two Polish political parties, Law and Justice and Civic Coalition, in the electoral campaign for the parliament in 2023 as an example.
  • 023 a Facebook
  • 023 a oddziaływanie propagandy
  • 023 a propaganda
  • 024 a Facebook
  • 024 a impact of propaganda
  • 024 a propaganda
  • 985 a Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • 985 b Szkoła Doktorska
  • 999 a nauki o polityce i administracji

Dublin Core

Repozytorium Akademii Ignatianum w Krakowie, które jest częścią Portalu Pracowniczego zostało zrealizowane w ramach projektu „Program wzmocnienia potencjału dydaktycznego Uczelni na rzecz rozwoju regionalnego” POWR.03.05.00-00-ZR10/18 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.