Refleksyjność młodych pedagogów w środowisku szkolnym

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Refleksyjność młodych pedagogów w środowisku szkolnym
  • Autor/Autorzy: EWA JAGLARZ (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Edukacja Zawodowa i Ustawiczna
  • Rok: 2024
  • Numer: 9
  • ISSN: 2543-7925
  • DOI: 10.71358/ezu.2236
  • Adres www:: https://www.aps.edu.pl/wydawnictwo/czasopisma/edukacja-zawodowa-i-ustawiczna/
  • Strony od-do: 471-484
  • Abstrakt: Refleksyjność jest jedną z najważniejszych kompetencji umysłowych współczesnego człowieka. Szczególna odpowiedzialność ciąży na nauczycielach bowiem to oni jako pierwsi dokonują selekcji i przetwarzania informacji napływających z różnych źródeł z których czerpią wiedzę dzieci i młodzież. Poprzez swoje kompetencje w zakresie wnikliwej analizy, docierania od źródeł wiedzy, przetwarzania, kwantyfikowania, interpretowania i selekcjonowania są pośrednikiem między światem zewnętrznym a wewnętrznym  stanem umysłu uczniów. Mając kompetencje z zakresu refleksyjności sami posiadają zdolność do głębokiego namysłu nad stanem i źródłem swojej wiedzy. Artykuł podejmuje problematykę i prezentuje, że zawód nauczyciela skupia wszystkie wymagania dotyczące kompetencji refleksyjności, umiejętności związanej z analizowaniem własnych doświadczeń, myśli i działań w celu lepszego rozumienia siebie, innych osób oraz sytuacji, w których znajdujemy się będąc w środowisku szkolnym.
  • Słowa kluczowe:
    • kompetencja umysłowa
    • pedeutologia
    • refleksyjność
    • środowisko szkolne
  • Dyscyplina: pedagogika

MARC

  • 002 a Refleksyjność młodych pedagogów w środowisku szkolnym
  • 003 b 0000-0001-8754-8770
  • 003 a EWA JAGLARZ (Autor)
  • 004 a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 a Edukacja Zawodowa i Ustawiczna
  • 008 a 2024
  • 010 a 9
  • 011 a 2543-7925
  • 013 a 10.71358/ezu.2236
  • 014 a https://www.aps.edu.pl/wydawnictwo/czasopisma/edukacja-zawodowa-i-ustawiczna/
  • 015 a 471-484
  • 019 a Refleksyjność jest jedną z najważniejszych kompetencji umysłowych współczesnego człowieka. Szczególna odpowiedzialność ciąży na nauczycielach bowiem to oni jako pierwsi dokonują selekcji i przetwarzania informacji napływających z różnych źródeł z których czerpią wiedzę dzieci i młodzież. Poprzez swoje kompetencje w zakresie wnikliwej analizy, docierania od źródeł wiedzy, przetwarzania, kwantyfikowania, interpretowania i selekcjonowania są pośrednikiem między światem zewnętrznym a wewnętrznym  stanem umysłu uczniów. Mając kompetencje z zakresu refleksyjności sami posiadają zdolność do głębokiego namysłu nad stanem i źródłem swojej wiedzy. Artykuł podejmuje problematykę i prezentuje, że zawód nauczyciela skupia wszystkie wymagania dotyczące kompetencji refleksyjności, umiejętności związanej z analizowaniem własnych doświadczeń, myśli i działań w celu lepszego rozumienia siebie, innych osób oraz sytuacji, w których znajdujemy się będąc w środowisku szkolnym.
  • 021 a kompetencja umysłowa
  • 021 a pedeutologia
  • 021 a refleksyjność
  • 021 a środowisko szkolne
  • 966 a pedagogika
  • 985 a Wydział Filozoficzny
  • 985 b Instytut Psychologii

Dublin Core

Pliki

2024_art_Jaglarz_E_REFLEKSYJNOŚĆ MŁODYCH PEDAGOGÓW W ŚRODOWISKU SZKOLNYM.pdf (165 KB)

  • Licencja: Licencja Repozytorium
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny
Repozytorium Akademii Ignatianum w Krakowie, które jest częścią Portalu Pracowniczego zostało zrealizowane w ramach projektu „Program wzmocnienia potencjału dydaktycznego Uczelni na rzecz rozwoju regionalnego” POWR.03.05.00-00-ZR10/18 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.