Refleksyjność młodych pedagogów w środowisku szkolnym
Opis
- Tytuł: Refleksyjność młodych pedagogów w środowisku szkolnym
- Autor/Autorzy: EWA JAGLARZ (Autor)
- Nazwa czasopisma: Edukacja Zawodowa i Ustawiczna
- Rok: 2024
- Numer: 9
- ISSN: 2543-7925
- DOI: 10.71358/ezu.2236
- Adres www:: https://www.aps.edu.pl/wydawnictwo/czasopisma/edukacja-zawodowa-i-ustawiczna/
- Strony od-do: 471-484
- Abstrakt: Refleksyjność jest jedną z najważniejszych kompetencji umysłowych współczesnego człowieka. Szczególna odpowiedzialność ciąży na nauczycielach bowiem to oni jako pierwsi dokonują selekcji i przetwarzania informacji napływających z różnych źródeł z których czerpią wiedzę dzieci i młodzież. Poprzez swoje kompetencje w zakresie wnikliwej analizy, docierania od źródeł wiedzy, przetwarzania, kwantyfikowania, interpretowania i selekcjonowania są pośrednikiem między światem zewnętrznym a wewnętrznym stanem umysłu uczniów. Mając kompetencje z zakresu refleksyjności sami posiadają zdolność do głębokiego namysłu nad stanem i źródłem swojej wiedzy. Artykuł podejmuje problematykę i prezentuje, że zawód nauczyciela skupia wszystkie wymagania dotyczące kompetencji refleksyjności, umiejętności związanej z analizowaniem własnych doświadczeń, myśli i działań w celu lepszego rozumienia siebie, innych osób oraz sytuacji, w których znajdujemy się będąc w środowisku szkolnym.
- Słowa kluczowe:
- kompetencja umysłowa
- pedeutologia
- refleksyjność
- środowisko szkolne
- Dyscyplina: pedagogika
MARC
- 002 a Refleksyjność młodych pedagogów w środowisku szkolnym
- 003 b 0000-0001-8754-8770
- 003 a EWA JAGLARZ (Autor)
- 004 a Oryginalny artykuł naukowy
- 006 a Edukacja Zawodowa i Ustawiczna
- 008 a 2024
- 010 a 9
- 011 a 2543-7925
- 013 a 10.71358/ezu.2236
- 014 a https://www.aps.edu.pl/wydawnictwo/czasopisma/edukacja-zawodowa-i-ustawiczna/
- 015 a 471-484
- 019 a Refleksyjność jest jedną z najważniejszych kompetencji umysłowych współczesnego człowieka. Szczególna odpowiedzialność ciąży na nauczycielach bowiem to oni jako pierwsi dokonują selekcji i przetwarzania informacji napływających z różnych źródeł z których czerpią wiedzę dzieci i młodzież. Poprzez swoje kompetencje w zakresie wnikliwej analizy, docierania od źródeł wiedzy, przetwarzania, kwantyfikowania, interpretowania i selekcjonowania są pośrednikiem między światem zewnętrznym a wewnętrznym stanem umysłu uczniów. Mając kompetencje z zakresu refleksyjności sami posiadają zdolność do głębokiego namysłu nad stanem i źródłem swojej wiedzy. Artykuł podejmuje problematykę i prezentuje, że zawód nauczyciela skupia wszystkie wymagania dotyczące kompetencji refleksyjności, umiejętności związanej z analizowaniem własnych doświadczeń, myśli i działań w celu lepszego rozumienia siebie, innych osób oraz sytuacji, w których znajdujemy się będąc w środowisku szkolnym.
- 021 a kompetencja umysłowa
- 021 a pedeutologia
- 021 a refleksyjność
- 021 a środowisko szkolne
- 966 a pedagogika
- 985 a Wydział Filozoficzny
- 985 b Instytut Psychologii
Dublin Core
Indeksy
- Tytuł: Refleksyjność młodych pedagogów w środowisku szkolnym
- Autor (Twórca): EWA JAGLARZ (Autor)
- Tytuł czasopisma : Edukacja Zawodowa i Ustawiczna
- Data: 2024
- Dyscyplina: pedagogika
- Słowa kluczowe w j. polskim:
- Struktura:
Pliki
2024_art_Jaglarz_E_REFLEKSYJNOŚĆ MŁODYCH PEDAGOGÓW W ŚRODOWISKU SZKOLNYM.pdf (165 KB)
- Licencja: Licencja Repozytorium
- Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
- Dostępność: Publiczny