The Role of Talent Management in the Management of Contemporary Hotels

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: The Role of Talent Management in the Management of Contemporary Hotels
  • Autor/Autorzy:
  • Nazwa czasopisma: Perspektywy Kultury
  • Rok: 2022
  • Tom: 36
  • Numer: 1
  • ISSN: 2081-1446
  • DOI: 10.35765/pk.2022.3601.12
  • Adres www:: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/pk/article/view/2106/2072
  • Strony od-do: 167-183
  • Język: angielski
  • Abstrakt:
    • W dynamicznym środowisku w branży turystycznej, szczególnie w hote-larstwie, właściwie wdrożona koncepcja zarządzania talentami ma istotny wpływ na przyciąganie i zatrudnianie, rozwijanie i utrzymywanie wybitnych, utalentowanych pracowników w celu budowania długoterminowego rozwoju. Głównym celem artykułu jest określenie roli zarządzania talentami w zarzą-dzaniu współczesnymi hotelami. Na podstawie licznych źródeł autorki dowo-dzą, że wdrożenie koncepcji zarządzania talentami w hotelach wpływa na bardziej efektywne wykorzystywanie zasobów ludzkich i budowanie prze-wagi konkurencyjnej. W pierwszej części artykułu wyjaśniono pojęcia talent, zarządzanie talentami oraz znaczenie zarządzania talentami w zarządzaniu zasobami ludzkimi. W kolejnej części opisano szczególną rolę menedżerów w procesie zarządzania talentami w hotelach. Następnie autorki przedstawiają zatrudnienie w hotelarstwie w krajach UE, wskazując w ostatniej części arty-kułu błędy i wyzwania związane z zarządzaniem talentami w hotelarstwie. Wyzwania z zakresu zarządzania talentami dotyczą w zasadzie całego procesu, zarządzania całym przepływem talentów (wejście, nauka, rozwój, wynagradzanie, analiza i ocena oraz wyjście). Jednym z ważnych wyzwań w obszarze zarządzania talentami jest umiejętność przyciągania utalentowa-nych pracowników oraz pozycjonowanie organizacji (hotelu) jako pożąda-nego pracodawcy, a także systematyczne budowanie i aktualizowanie mapy talentów organizacji, ze wskazaniem mocnych i słabych stron utalentowanych pracowników oraz możliwości i ograniczeń w ich rozwoju.SŁOWA KLUCZE: zarządzanie talentami, talent, menedżerowie, hoteleIntroductionThe changes taking place in both the environment surrounding an orga-nization and its interior force managers to change their approach toward employees. Contemporary organizations that want to achieve a compet-itive advantage try to consciously seek and retain valuable and unique human capital. In the era of a knowledge -based economy, the process of education and employee development is treated as an important invest-ment that affects the organization’s success. It is very noticeable in relation to service organizations, whose operation is based mainly on the employ-ees hired to serve customers (Lee-Ross, 2003, p. 263; Casado, 2001, p. 28). This is very visible in the hospitality industry, known as the “people indus-try” (Kim et al., 2007, p. 421), due to the dominant role of labor -intense and complex activities in human resources management area (Casado,
    • In the dynamic environment of the tourism industry, especially in hotel man-agement, a properly implemented concept of talent management has a sig-nificant impact on attracting, hiring, developing, and maintaining outstand-ing, talented employees in order to develop long -term. The main goal of the article is to determine the role of talent management in the management of contemporary hotels. Based on numerous sources, the authors argue that the approach to talent management in hotels leads to more effective use of human resources and builds a competitive advantage. In the first part of the article, the authors explain the concepts of talent and talent management and high-light the importance of talent management in human resources management. The next part describes the special role of managers in the process of talent management in hotels. Next, the authors present the employment in the hotel industry in EU countries; in the last part of the article they indicate mistakes and challenges related to the talent management in the hotel industry. Challenges in the field of talent management basically apply the entire process, managing the whole talent flow (entry, learning, development, com-pensation, analysis and evaluation, and exit). One of the biggest challenges in the field of talent management are attracting talented employees and posi-tioning the organization (hotel) as a desirable employer and systematic build-ing and updating the organization’s talent map, with an indication of the strengths and weaknesses of talented employees as well as the possibilities and limitations of their development.
  • Słowa kluczowe:
    • hotele
    • menedżerowie
    • talent
    • zarządzanie talentami
  • Dyscyplina: nauki o polityce i administracji

MARC

  • 002 $a The Role of Talent Management in the Management of Contemporary Hotels
  • 003 $b 0000-0002-9201-9889
  • 003 $a AGNIESZKA KNAP-STEFANIUK (Autor)
  • 003 $a Wioleta Karna (Autor)
  • 004 $a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 $a Perspektywy Kultury
  • 008 $a 2022
  • 009 $a 36
  • 010 $a 1
  • 011 $a 2081-1446
  • 013 $a 10.35765/pk.2022.3601.12
  • 014 $a https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/pk/article/view/2106/2072
  • 015 $a 167-183
  • 017 $a angielski
  • 019 $a W dynamicznym środowisku w branży turystycznej, szczególnie w hote-larstwie, właściwie wdrożona koncepcja zarządzania talentami ma istotny wpływ na przyciąganie i zatrudnianie, rozwijanie i utrzymywanie wybitnych, utalentowanych pracowników w celu budowania długoterminowego rozwoju. Głównym celem artykułu jest określenie roli zarządzania talentami w zarzą-dzaniu współczesnymi hotelami. Na podstawie licznych źródeł autorki dowo-dzą, że wdrożenie koncepcji zarządzania talentami w hotelach wpływa na bardziej efektywne wykorzystywanie zasobów ludzkich i budowanie prze-wagi konkurencyjnej. W pierwszej części artykułu wyjaśniono pojęcia talent, zarządzanie talentami oraz znaczenie zarządzania talentami w zarządzaniu zasobami ludzkimi. W kolejnej części opisano szczególną rolę menedżerów w procesie zarządzania talentami w hotelach. Następnie autorki przedstawiają zatrudnienie w hotelarstwie w krajach UE, wskazując w ostatniej części arty-kułu błędy i wyzwania związane z zarządzaniem talentami w hotelarstwie. Wyzwania z zakresu zarządzania talentami dotyczą w zasadzie całego procesu, zarządzania całym przepływem talentów (wejście, nauka, rozwój, wynagradzanie, analiza i ocena oraz wyjście). Jednym z ważnych wyzwań w obszarze zarządzania talentami jest umiejętność przyciągania utalentowa-nych pracowników oraz pozycjonowanie organizacji (hotelu) jako pożąda-nego pracodawcy, a także systematyczne budowanie i aktualizowanie mapy talentów organizacji, ze wskazaniem mocnych i słabych stron utalentowanych pracowników oraz możliwości i ograniczeń w ich rozwoju.SŁOWA KLUCZE: zarządzanie talentami, talent, menedżerowie, hoteleIntroductionThe changes taking place in both the environment surrounding an orga-nization and its interior force managers to change their approach toward employees. Contemporary organizations that want to achieve a compet-itive advantage try to consciously seek and retain valuable and unique human capital. In the era of a knowledge -based economy, the process of education and employee development is treated as an important invest-ment that affects the organization’s success. It is very noticeable in relation to service organizations, whose operation is based mainly on the employ-ees hired to serve customers (Lee-Ross, 2003, p. 263; Casado, 2001, p. 28). This is very visible in the hospitality industry, known as the “people indus-try” (Kim et al., 2007, p. 421), due to the dominant role of labor -intense and complex activities in human resources management area (Casado,
  • 020 $a In the dynamic environment of the tourism industry, especially in hotel man-agement, a properly implemented concept of talent management has a sig-nificant impact on attracting, hiring, developing, and maintaining outstand-ing, talented employees in order to develop long -term. The main goal of the article is to determine the role of talent management in the management of contemporary hotels. Based on numerous sources, the authors argue that the approach to talent management in hotels leads to more effective use of human resources and builds a competitive advantage. In the first part of the article, the authors explain the concepts of talent and talent management and high-light the importance of talent management in human resources management. The next part describes the special role of managers in the process of talent management in hotels. Next, the authors present the employment in the hotel industry in EU countries; in the last part of the article they indicate mistakes and challenges related to the talent management in the hotel industry. Challenges in the field of talent management basically apply the entire process, managing the whole talent flow (entry, learning, development, com-pensation, analysis and evaluation, and exit). One of the biggest challenges in the field of talent management are attracting talented employees and posi-tioning the organization (hotel) as a desirable employer and systematic build-ing and updating the organization’s talent map, with an indication of the strengths and weaknesses of talented employees as well as the possibilities and limitations of their development.
  • 021 $a hotele
  • 021 $a menedżerowie
  • 021 $a talent
  • 021 $a zarządzanie talentami
  • 966 $a nauki o polityce i administracji
  • 985 $a Wydział Pedagogiczny
  • 985 $b Instytut Nauk o Polityce i Administracji

Dublin Core

Pliki

Knap-Stefaniuk_the role of talent.pdf (316 KB)

  • Licencja: CC BY 4.0
  • Wersja tekstu: Ostateczna opublikowana
  • Dostępność: Publiczny