Emotional beliefs or contingent distinctions?

Kolekcja
artykuły
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

  • Tytuł: Emotional beliefs or contingent distinctions?
  • Autor/Autorzy: KRZYSZTOF MATUSZEK (Autor)
  • Nazwa czasopisma: Constructivist Foundations
  • Rok: 2021
  • ISSN: 1782-348X
  • Adres www:: https://constructivist.info/16/3/345.matuszek
  • Strony od-do: 345-346
  • Język: angielski
  • Abstrakt: Open peer commentary on the article “Materialism and Selection Bias: Political Psychology from a Radical Constructivist Perspective” by Björn Goldstein. Abstract: Goldstein reveals the beliefs underlying political psychology, thereby siding with the position of radical constructivism. I argue that the epistemological implications presented in the article require a different justification. It is not so much a question of emotional beliefs that can be neutralized, as it is a question of ultimately contingent distinctions.
  • Dyscyplina: filozofia

MARC

  • 002 a Emotional beliefs or contingent distinctions?
  • 003 b 0000-0002-5181-0068
  • 003 a KRZYSZTOF MATUSZEK (Autor)
  • 004 a Oryginalny artykuł naukowy
  • 006 a Constructivist Foundations
  • 008 a 2021
  • 011 a 1782-348X
  • 014 a https://constructivist.info/16/3/345.matuszek
  • 015 a 345-346
  • 017 a angielski
  • 020 a Open peer commentary on the article “Materialism and Selection Bias: Political Psychology from a Radical Constructivist Perspective” by Björn Goldstein. Abstract: Goldstein reveals the beliefs underlying political psychology, thereby siding with the position of radical constructivism. I argue that the epistemological implications presented in the article require a different justification. It is not so much a question of emotional beliefs that can be neutralized, as it is a question of ultimately contingent distinctions.
  • 966 a filozofia
  • 985 a Wydział Pedagogiczny
  • 985 b Instytut Nauk o Polityce i Administracji

Dublin Core

Repozytorium Akademii Ignatianum w Krakowie, które jest częścią Portalu Pracowniczego zostało zrealizowane w ramach projektu „Program wzmocnienia potencjału dydaktycznego Uczelni na rzecz rozwoju regionalnego” POWR.03.05.00-00-ZR10/18 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.